Serviceerklæring

Vi ønsker at alle våre brukere får god service og kvalitet på tjenestene vi tilbyr. Nedenfor finner du en oversikt over hva du kan forvente av oss, og hva vi forventer av deg som bruker.

Publisert 11. apr. 2024 11:21 - Sist endret 11. apr. 2024 11:21

Biblioteket vil arbeide for:

  • at det skal være enkelt for studenter og ansatte å bruke biblioteket
  • at studentene skal oppfatte biblioteket som en service-institusjon som setter studenten i sentrum
  • å sikre god tilgang til litteratur og tjenester innenfor de rammer som er tilgjengelige
  • å sikre tilgang til elektroniske informasjonstjenester i biblioteket og via høgskolens nettverk
  • å gi studenter og ansatte faglig kompetent veiledning ved å tilby opplæringsprogrammer i bruk av bibliotekets tjenester
  • å utvikle biblioteket til et godt læringsmiljø med tilgang til læringsressurser, veiledning og arbeidsplasser
  • at fjernstudenter/desentraliserte studier skal ha samme kvalitet på bibliotektjenestene som øvrige studenter

Biblioteket forutsetter at studentene:

  • følger de regler biblioteket har nedfelt til felles beste for studenter og ansatte
  • setter seg inn i de muligheter som biblioteket gir og de informasjonskilder de enkelte studier benytter seg av, ved egeninnsats eller ved å følge de kurstilbudene biblioteket tilbyr
  • bidrar til å opprettholde og videreutvikle biblioteket som et attraktivt læringsmiljø
  • ikke fjerner materiale fra biblioteket uten at dette er registrert
  • tar hensyn til andre brukere av biblioteket