-
Evensen, Kristin Vindhol & Berg, Ellen
(2022).
Kakao og kveldsmat smaker best etter trening.
Er verkeleg idrett betre enn andre fritidsaktivitetar?
-
Evensen, Kristin Vindhol & Berg, Ellen
(2022).
Idrett er ikkje betre enn andre fritidsaktivitetar.
Bergens Tidende, Debattsider.
-
Ødegaard, Elin Eriksen; Borgen, Jorunn Spord; Oropilla, Czarecah Tuppil; Pesch, Anja Maria; Grindheim, Liv Torunn & Wergedahl, Hege
[Vis alle 12 forfattere av denne artikkelen]
(2021).
Book Launch - Celebrating 'Childhood Cultures in Transformation - 30 Years of the UN Convention on the Rights of the Child in Action towards Sustainability'.
Vis sammendrag
The UNCRC was declared in 1989 and reflect ideas of children and
childhoods and the world views at the time it was drafted (1979–1989). Many
of these ideas and world views still stand, but time calls for new reflections,
empirical descriptions and knowledge as provided in this book.
-
-
Bentzen, Marte & Evensen, Kristin Vindhol
(2019).
I'm bending in the dust. An analyses of the Norwegian
Sports Awards
.
-
Bentzen, Marte & Evensen, Kristin Vindhol
(2018).
Paraidretten på Galla.
-
Evensen, Kristin Vindhol
(2018).
Kropp, bevegelse og kompleks, alvorlig funksjonshemming.
-
Evensen, Kristin Vindhol
(2018).
Kropp, bevegelse og kompleks, alvorlig funksjonshemming.
-
Evensen, Kristin Vindhol
(2018).
Kroppens fenomenologi – en løfterik tilnærming til før-symbolske perspektiver?
-
Evensen, Kristin Vindhol
(2017).
Gymmen er for alle.
-
Evensen, Kristin Vindhol
(2017).
Barn med multifunksjonshemming som forskningsdeltakere: Hvorfor, hvordan, hva og hva nå?
-
Evensen, Kristin Vindhol
(2017).
Hvordan vises kroppslig mening når elever med multifunksjonshemming utfolder seg aktivt i rom?
-
Evensen, Kristin Vindhol & Bentzen, Marte
(2017).
Gå nært for å se det større? Perspektiver og spennvidde innen forskning om funksjonshemming (Key-note).
-
Evensen, Kristin Vindhol
(2017).
What is the pedagogical meaning of active spatiality of situations when students have severe, multiple disabilities?
-
Evensen, Kristin Vindhol
(2016).
Students with severe, multiple Impairments and embodied Meaning A Phenomenological Study of Everyday Life in a special needs Education Unit.
-
Evensen, Kristin Vindhol
(2016).
Han gråter ikke ordentlig. Multifunksjonshemming og kroppslig mening.
-
Evensen, Kristin Vindhol
(2016).
Vekselvirkning.
-
Evensen, Kristin Vindhol
(2016).
Bevegelse på egne premisser. Mennesker med utviklingshemming - i bevegelse.
-
Standal, Øyvind Førland & Evensen, Kristin Vindhol
(2015).
Håndbok. Bevegelsesgruppe for barn og unge med autisme.
-
Evensen, Kristin Vindhol
(2015).
Elever med multifunksjonshemming – pedagogisk subjekt eller medisinsk objekt i kroppsøvingsfaget?
-
Evensen, Kristin Vindhol
(2015).
What interactions between students and teachers promote embodied learning of students with multiple disability?
-
Evensen, Kristin Vindhol
(2014).
Elever med utviklingshemning i kroppsøvingsfaget – en innholdsanalyse.
-
Evensen, Kristin Vindhol
(2014).
Students with intellectual disabilities and their experiences in physical education- a preliminary presentation of a qualitative study.
-
Evensen, Kristin Vindhol
(2013).
Et case-studie av elever med utviklingshemning og deres erfaringer av deltagelse i kroppsøving.
-