Prosjekter
Forskning
Praksisopplæring og i kroppsøvings- og idrettsfagslærerutdanning. Deltakende aksjonsforskning og praksisnære, demokratiske forsknings- og utviklingsprosesser.
Undervisning
Lærerutdanning i praktiske og estetiske fag for trinn 1 - 13, kroppsøving og idrettsfag (LUPE), praktisk-pedagogisk utdanning (PPU) and friluftslivsfag (FL).
Kort biografi
Regine Haraldsen er doktorgradskandidat ved Institutt for lærerutdanning og friluftslivsstudier (ILF). Hun har arbeidet som faglærer i kroppsøving og friluftsliv, og som kontaktlærer i ungdomsskolen. Regine har erfaring fra ledelse av kommunale og tverretatlige prosjekt. Utdanningsbakgrunnen består av bachelor i idrett og kroppsøving fra Høgskolen på Vestlandet, praktisk-pedagogisk utdanning og master i idrettsvitenskap fra Norges idrettshøgskole. Ved NIH er hun representant for ansatte i undervisnings- og forskerstillinger i Utvalg for likestilling, inkludering og mangfold (ULIM), varamedlem i Forskerforbundets lokallag og med-koordinator for instituttets forskningsgruppe om feltarbeid. Regines forskning konsentrerer seg om praksisopplæring i kroppsøvings- og idrettsfagslærerutdanning og tilnærmingen ‘deltakende aksjonsforskning’. Hun gjør prosjektet «KOMPRA – Kompetanseutvikling i praksis» med finansiering fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HK-Dir) i samarbeid med studenter, praksisveiledere og lærerutdannere i LUPE. Prosjektet veiledes av førsteamanuensene Mats Hordvik og Ellen Berg, samt professor Reidar Säfvenbom.