Emneplanlegging på nett (EpN)

EpN er et digitalt samhandlingsverktøy for redigering av program- og emneplaner. Verktøyet tas i bruk fra og med høsten 2023. Her finner du informasjon for din rolle i arbeidet.

Publisert 3. nov. 2023 10:24 - Sist endret 15. mai 2024 08:16

Innlogging

Anbefalte nettlesere er Chrome, Firefox eller Microsoft Edge. Ikke bruk Internet Explorer. 

Innlogging via Feide

Frister

EpN åpner i september. Du vil da kunne redigere program- og emneplaner for kommende studieår frem til 1. desember. Større endringer eller oppretting av nye program- eller emneplaner behandles i SU i løpet av februar. 

Kort om EpN

Alle brukere av EpN tildeles roller som sier noe om hvilke deler av et emne de skal kunne se eller redigere. Når en person er ferdig med sin del av arbeidsflyten, sender vedkommende selv emnet videre til neste stadium (eller tilbake til forrige for forbedring). Systemet gjenspeiler at et emne har flere godkjenningsnivå før det kan publiseres. I EpN er det fem stadier:

S1 Utkast

Emneansvarlig har rolle fagperson og redigerer emnet, konfererer med NIHLS ved behov, kvitterer ut saken i kommentarfeltet (har du endret vurderingsform, bemerk dette i kommentarfelt) og sender det videre til neste stadium.

S2 Kvalitetssikring

Programleder har rolle kvalitetssikrer og godkjenner emnet, kvitterer ut saken i kommentarfeltet og sender det videre til neste stadium.

S3 Godkjenning

Godkjenning foretas av:

  1. Studieseksjonen
  2. SU godkjenner større endringer eller nye program- og emneplaner

S4 og S5 Felles studentsystem

Studieseksjonen klarerer alle emner og overfører dem til FS. Videre eksporteres program- og emneplaner for kommende år til nih.no

Godkjenning av programplaner

Programleder skal gjøre eventuelle endringer, kvalitetssikre innholdet og godkjenne programplanen.

Brukerveiledninger

Studieseksjonen administrerer et eget team i Teams der alle emneansvarlige og programledere ved NIH blir lagt til. Der vil du finne brukerveiledninger.

 

Når skal EpN ikke brukes? 

EpN skal ikke brukes ved:

  • Opprettelse av nye programmer. Planer må sendes til studiedirektør innen medio januar for behandling i SU i februar. Styret vedtar nye studieprogram. Studieseksjonen registrerer nye programmer i Felles studentsystem (FS).
  • Endringer som endrer programplanens læringsutbytte. Planer med slike endringer skal sendes til studiedirektør medio januar for behandling i SU i februar. Studieseksjonen registrerer endringer i FS.
  • Endringer i kjernelitteratur og anbefalt litteratur sendes biblioteket for oppdatering senest innen 15. april for høstsemesteret og 15. oktober for vårsemesteret. 

Kontakt

Studieseksjonen

E-post: ses@nih.no