IDR107 Idrett og samfunn (Høst 2024)
- Studiepoeng:
- 10
- Ansvarlig avdeling:
- Institutt for idrett og samfunnsvitenskap
- Emneansvarlig:
- Gudmund Skjeldal
- Undervisningssemester:
- Høst
- Varighet:
- ½ år
Kort om emnet
Emnet tar for seg idrett som sosialt og kulturelt fenomen - med særleg vekt på norske forhold. Eitt viktig moment i denne samfunnsramma er at idrett må forståast i vidare forstand enn den aktiviteten som er organisert i regi av Norges idrettsforbund, olympiske komité og paralympiske komité (NIF), så som friluftsliv, og treningssenterbransjen, eksemplifiserer.
Emnet er bygd opp tematisk og gjev teoretiske perspektiv frå faga historie, etikk/idrettsfilosofi og idrettssosiologi.
Læringsutbytte
Studenten skal etter gjennomført emne kunna
-
skildra korleis norsk idrett - inkludert organisasjonar knytt til friluftsliv, kommersielle idrettstilbod, og eigen-organisert idrett - er bygd opp
-
gjera greie for omgrepa ‘frivilligheit’ og ‘sivilt samfunn’ - og dei tilknytingspunkta idretten også har til nøkkelinstitusjonane stat og marknad
-
diskutera forholdet mellom idrett og kjønn, idrett og sosial klasse, og idrett og etnisitet
-
identifisera både sentrale brot og samanhengande linjer i historia til norsk idrett, inkludert friluftsliv og paraidrett, særleg med vekt frå 1800-talet og fram til i dag
-
gjera greie for etiske modellar, og drøfta ulike verdiutfordringar, inkludert berekraftsproblematikk(-ar)
-
meistra god vitskapleg referanseskikk, og bruka norsk APA-referansestil
-
presentera fagstoff skriftleg og munnleg, og gje konstruktiv kritikk til andre
Læringsformer og aktiviteter
Studentaktive og samarbeidande læringsformer vil i stor grad prega gjeremåla i faget. I par (to) skal studentane skriva korte fagartiklar, presentera desse munnleg i seminargrupper, og gje kvarandre framovermeldingar på desse fagartiklane, skriftleg og munnleg.
I tillegg vil emnet ha kortare fellesførelesingar - og arbeidsoppgåver av ulike slag.
Arbeidskrav
Deltaking i seminargruppene er obligatorisk (90 %).
Alle studentane skal (i par):
-
levera enkel fagartikkel (utkast) skriftleg
-
presentera denne munnleg i seminargruppe
-
gje framovermeldingar til andre studentar munnleg
-
gje framovermeldingar til andre studentar skriftleg
Alle desse fire momenta skal godkjennast av seminarleiar.
I tillegg skal alle studentane ha gjort ein innleiande kviss i APA-referansestilen/plagiatproblematikk.
Arbeidskrava må vera godkjende for å kunna bli sluttvurdert i emnet.
Vurdering/eksamen
-
Fagtekst, basert på seminarbidraget, levert og vurdert som par (to stk). Gradert karakter A-F. Tel 3/4 av samla karakter.
-
Fleirvalskviss med spørsmål frå læringsutbyttemåla (kulepunkt 1 til og med 6). Individuell levering. Gradert karakter A-F. Tel 1/4 av samla karakter.
Vi gjer merksame på at tekstar som blir leverte i WISEflow vil bli køyrd gjennom plagiatkontroll.