SPM352 Idrett og kommunikasjon (Høst 2024)
- Studiepoeng:
- 5
- Ansvarlig avdeling:
- Institutt for idrett og samfunnsvitenskap
- Emneansvarlig:
- Dag Vidar Hanstad
- Undervisningssemester:
- Vår, Høst
- Varighet:
- ½ år
Kort om emnet
Målet med emnet er at studenten skal få kunnskap om kommunikasjonsvirksomhet som er relevant innenfor idrettsfeltet. Vi kommer inn på kommunikasjon i ulike former, og skal se hvordan ulike organisasjonsledd i idretten bygger opp sine kommunikasjonsstrategier, og hvilke kommunikasjonsplattformer de bruker for ulike grupper. Emnet er heldigitalt og består av tre moduler:
-
Kommunikasjon og digitalisering
-
Kommunikasjonsstrategier i idrett
-
Kommunikasjon i krise
Læringsutbytte
Studenten skal etter gjennomført emne kunne
-
gjøre rede for sentrale begreper innenfor kommunikasjon og digitalisering
-
reflektere over måten ulike aktører i idretten bygger opp kommunikasjonsstrategi
-
forstå og anvende krisekommunikasjon
-
anvende ulike medier til formidling i ulike kanaler
Læringsformer og aktiviteter
Nettbasert undervisning fordelt på tre moduler. Modulene består av tekst og filmer som også inkluderer quiz og oppspill til refleksjon.
Selv om dette er et emne som foregår hundre prosent på nett oppfordres studentene til å opprette kollokviegrupper.
Arbeidskrav
Alle sider i hver enkelt modul må gjennomføres. Canvas foretar en automatisk sjekk.
Ved avslutningen av hver modul leveres et arbeidskrav. Alle arbeidskravene må være godkjent innen gitte frister for å kunne ta eksamen i emnet.
Vurdering/eksamen
Eksamensoppgaven utleveres ved semesterstart og består av en presentasjon som lastes opp som film (MP4). Gradert karakter A-F.
-
Oppgaven vil omhandle oppgitte elementer som skal inngå i en kommunikasjonsstrategi for et organisasjonsledd i idretten.
Oppgaver som innleveres i WISEflow vil bli kjørt gjennom plagiatkontroll.