IS215 Idrett og medium (Vår 2024)
- Studiepoeng:
- 10
- Ansvarlig avdeling:
- Institutt for idrett og samfunnsvitenskap
- Emneansvarlig:
- Gudmund Skjeldal
- Undervisningssemester:
- Vår
- Varighet:
- ½ år
Kort om emnet
Emnet gjev ei innføring i relasjonane mellom idrett og medium, med syn for historiske utviklingstrekk, og med teoretiske og kritiske drøftingar av korleis idrett og medium står i moglege avhengigheitsforhold til kvarandre i dag. Idrett må forståast breitt, ikkje berre som toppidrett eller konkurransesport.
Medium skal også forståast i vid forstand, og omfattar både bøker, film, foto, reklame, og sosiale medium, attåt meir tradisjonelle nyheits- og underhaldningsmedium (basis-medium). Kort sagt formidlar emnet korleis idrett og medium påverkar kvarandre – med det norske samfunnet som viktigaste referanseramme.
Læringsutbytte
Studentane skal etter gjennomført emne kunna
-
gjera greie for grunnleggjande forhold og definisjonar om ulike medium – og kjenna til mediebruk og medievanar i det norske samfunnet i dag
-
skildra korleis idrett påverkar medieøkonomien i samtida, både nasjonalt og internasjonalt
-
fortelja korleis sportsjournalistikken har utvikla seg historisk, gjennom ulike medium, og drøfta – også kritisk – kva bilete eller omgrep av idrett som denne journalistikken formidlar i dag
-
tolka ulike medieforteljingar om idrett (så som fiksjonsfilmar, biografiar, tv-seriar, reklame)
-
drøfta ved hjelp av fagomgrep, og reflektera kritisk over korleis idrett/idrettar blir påverka og endra av ulike medium – og om idrett (i ulik tyding) påverkar og endrar medium
-
formidla dei ovanfornemnte problemstillingane i skriftlege og munnlege massemedie-tilpassa sjangrar
Læringsformer og aktiviteter
Emnet legg opp til både sjølvstudium, arbeidskrav og førelesingar. Førelesingar legg opp til både førearbeid og etterarbeid, stundom i grupper. Nokre førelesingar vil ha bidrag av gjester, i form av intervju og eller diskusjonar, eller større seminar. Førelesingane vil også vera arbeidsverkstader for ulike oppgåver, og føreset aktiv medverknad frå studentane. Eigeninnsats/studium i kollokviegrupper er ein føresetnad for god læring i emnet.
Arbeidskrav
-
Levering av 1) emne for podkastepisode, og 2) problemstilling til podkast (gruppevis).
-
Bloggutkast med mediekritikk relatert til feltet idrett (individuelt).
Arbeidskrava må godkjennast for å kunna bli sluttvurdert i faget.
Vurdering/eksamen
Individuelt:
-
levering (skriftleg) av tolking (referat + analyse + vurdering) av sjølvvald bok, film, serie, reklame – relatert til emnet idrett – eller sportssending på tv/radio.
I grupper (2-3):
-
podkast-episode, med sjølvvald tema og problemstilling frå relasjonen mellom idrett/sport og medium/media.
Vurderingsvariablar i emnet er bestått/ ikkje bestått. Både gruppearbeidet og det individuelle arbeidet må ha «bestått» – for å nå karakteren bestått i emnet.
Kjernelitteratur
Ettersom vi er i en overgangsfase mellom to systemer viser vi til Studiehåndbok 2023-2024 for litteratur for emner studieåret 2023- 2024: https://www.nih.no/studier/program-og-emneplan-arkiv/2023-2024/.