FAF311 Læring, pedagogikk og tilpassa fysisk aktivitet (10 sp) 
Faktaboks
EmnekodeFAF311
EmnenavnLæring, pedagogikk og tilpassa fysisk aktivitet
Studiepoeng10 sp
AnsvarligGro Rugseth
TidspunktHaust
Innledning
Dette emnet tek føre seg sentrale, pedagogiske tema i arbeidet med andre menneske sine erfaringar av bevegelse. Gjennom casestudie av eit utval funksjonshemmingar, som blir kasta lys over ved hjelp av levde erfaringar og medisinsk kunnskap, er hensikta å syne fram korleis idrettspedagogiske tiltak kan tillempast på ein produktiv og taktfull måte. Utvalet av case blir gjort saman med studentane. På denne måten blir idrettspedagogar si rolle i tverrfaglege samarbeid synleggjort, samt deira rolle i deltakaren sin læringsprosess.
Mål

Studentane skal

  • kunne gjere greie for sentrale, pedagogiske aspekt ved tilpassa fysisk aktivitet
  • ha grunnleggande kunnskap om medisinske, sosiokulturelle og fenomenologiske måtar å forstå funksjonshemming på
  • ha kunnskapar og ferdigheiter til å inngå i tverrfagleg samarbeid
Organisering og arbeidsformer
Kurset er organisert med førelesingar over sentrale emne, samt seminar i mindre grup-per der studentane skal engasjere seg i lesing og diskusjon av sentrale tekstar. Studentane skal aktivt bruke sine eigne erfaringar frå praksis til å forstå at og korleis det dei les har relevans for deira utvikling som pedagogar.
Vurdering
Individuell skuleeksamen, 4 timar, ingen hjelpemiddel. Graderte karakterar.
Kjernelitteratur

ARTIKKELSAMLING:
Standal, Ø. F. (Red.). (2011). Læring, pedagogikk og tilpassa fysisk aktivitet: FAF 311: 2011-2012. (Artikkelsamling). Oslo: Norges idrettshøgskole.
Biblioteket har ikke denne, fås kjøpt i Servicetorget.
- Biblioteket har det meste av det som står i artikkelsamlingen til utlån.
- Noe av innholdet er også gratis tilgjengelig online.

Litterturlista for artikkelsamlingen ovenfor:
DePauw, K. (1997). The (In)visibility of disability: Cultural contexts and "sporting bodies". Quest, 49, 416-430.
Biblioteket har dette tidsskriftet elektronisk her: BIBSYS Ask

Goodwin, D. L. & Thurmeier, R. (2004). Inadequate bodies or inadequate contexts: Reactions to the metaphors of disability. Adapted Physical Activity Quarterly, 21, 379-398.
Biblioteket har dette tidsskriftet elektronisk her: BIBSYS Ask

Skjervheim, H. (2002). Deltakar eller tilskodar. I: J. Hellesnes & G. Skirbekk (Red.), Mennesket. (s. 20-35). Oslo: Universitetsforlaget.
Boka kapitlet står i, finner du i bibliotket her: BIBSYS Ask

Standal, Ø. F. (2010). Pedagogisk arbeid i rehabilitering: Ei drøfting av praktiske, pedagogiske handlingar. I: K. Steinsholt & K. Pedersen (Red), Aktive liv: Idrettspedagogiske perspektiver på kropp, bevegelse og dannelse. (s. 101-120). Trondheim: Tapir akademisk forlag.
Boka kapitlet står i, finner du i bibliotket her: BIBSYS Ask

Standal, Ø. (under trykking). Læring. I: P. K. Solvang & Å. Slettebø (Red.), Rehabiliteringsarbeid. (s. ). Oslo: Universitetsforlaget.

Sørbø, J. I. (2007). Pasient og behandler i filosofisk perspektiv: Reparasjon eller kommunikasjon? Hentet 19. mai 2010 fra: http://www.helsedialog.no/laring_og_mestring_lms/brukermedvirkning/brukermedvirkning_skjult/Pasient+og+behandler+i+filosofisk+perspektiv.d25-Tgdf3F6pwlbUXO.ips
Denne finnes gratis tilgjengelig online, her: Klikk på denne lenken.

Tinning, R. (2008). Pedagogy, sport pedagogy, and the field of kinesiology. Quest, 60, 405-424.
Biblioteket har dette tidsskriftet elektronisk her: BIBSYS Ask 

Toombs, S. K. (2001). Reflections on bodily change: The lived experience of disabil-ity. I: S. K.Toombs (Ed.), Handbook of phenomenology and medicine. (Philosophy and medicine; 68). (s. 247-261). Dordrecht: Kluwer Academic.
Boka kapitlet står i, finner du i bibliotket her: BIBSYS Ask

Van Manen, M. (1993). Takt. I: M. Van Manen, Pedagogisk takt: Betydningen av pedagogisk omtenksomhet. (s. 113-134). Bergen: Caspar forlag.
Biblioteket har ikke denne.

WHO (2003). ICF: Norsk brukerveiledning: Internasjonal klassifikasjon av funksjon, funksjonshemming og helse. Trondheim: KITH. Hentet 19. mai 2010 fra: http://www.kith.no/upload/1855/NorskBrukerveiledning-v1.pdf
Denne finnes gratis tilgjengelig online, her: Klikk på denne lenken.

 

I tillegg til artikkelsamlingen er også dette pensum:
Annerstedt, C. (2007). Att (lära sig) vara lärare i idrott og hälsa. Göteborg: Mulitcare AB.
Boka finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask

Bredahl, A.-M. (1997). Kan man løbe fra problemerne? Om udvikling, synshandicap og idræt. København: Reitzel.
Disse sidene skal leses: 15-21, 89-128 og 147-168.
Boka kapitlene står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask

Shakespeare, T. (2006). Disability rights and wrongs. London: Routledge.
Side 7-82 skal leses:
Boka kapitlene står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask
Boka finnes også gratis tilgjengelig online, her: BIBSYS Ask

Steadward, R. D., Wheeler, G. D. & Watkinson, E. J. (Eds.). (2003). Adapted physical activity. Edmonton: University of Alberta Press.
Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask