ARTIKKELSAMLING: Standal, Ø. F. (Red.). (2011). Læring, pedagogikk og tilpassa fysisk aktivitet: FAF 311: 2011-2012. (Artikkelsamling). Oslo: Norges idrettshøgskole. Biblioteket har ikke denne, fås kjøpt i Servicetorget. - Biblioteket har det meste av det som står i artikkelsamlingen til utlån. - Noe av innholdet er også gratis tilgjengelig online.
Litterturlista for artikkelsamlingen ovenfor: DePauw, K. (1997). The (In)visibility of disability: Cultural contexts and "sporting bodies". Quest, 49, 416-430. Biblioteket har dette tidsskriftet elektronisk her: BIBSYS Ask
Goodwin, D. L. & Thurmeier, R. (2004). Inadequate bodies or inadequate contexts: Reactions to the metaphors of disability. Adapted Physical Activity Quarterly, 21, 379-398. Biblioteket har dette tidsskriftet elektronisk her: BIBSYS Ask
Skjervheim, H. (2002). Deltakar eller tilskodar. I: J. Hellesnes & G. Skirbekk (Red.), Mennesket. (s. 20-35). Oslo: Universitetsforlaget. Boka kapitlet står i, finner du i bibliotket her: BIBSYS Ask Standal, Ø. F. (2010). Pedagogisk arbeid i rehabilitering: Ei drøfting av praktiske, pedagogiske handlingar. I: K. Steinsholt & K. Pedersen (Red), Aktive liv: Idrettspedagogiske perspektiver på kropp, bevegelse og dannelse. (s. 101-120). Trondheim: Tapir akademisk forlag. Boka kapitlet står i, finner du i bibliotket her: BIBSYS Ask
Standal, Ø. (under trykking). Læring. I: P. K. Solvang & Å. Slettebø (Red.), Rehabiliteringsarbeid. (s. ). Oslo: Universitetsforlaget.
Sørbø, J. I. (2007). Pasient og behandler i filosofisk perspektiv: Reparasjon eller kommunikasjon? Hentet 19. mai 2010 fra: http://www.helsedialog.no/laring_og_mestring_lms/brukermedvirkning/brukermedvirkning_skjult/Pasient+og+behandler+i+filosofisk+perspektiv.d25-Tgdf3F6pwlbUXO.ips Denne finnes gratis tilgjengelig online, her: Klikk på denne lenken.
Tinning, R. (2008). Pedagogy, sport pedagogy, and the field of kinesiology. Quest, 60, 405-424. Biblioteket har dette tidsskriftet elektronisk her: BIBSYS Ask
Toombs, S. K. (2001). Reflections on bodily change: The lived experience of disabil-ity. I: S. K.Toombs (Ed.), Handbook of phenomenology and medicine. (Philosophy and medicine; 68). (s. 247-261). Dordrecht: Kluwer Academic. Boka kapitlet står i, finner du i bibliotket her: BIBSYS Ask
Van Manen, M. (1993). Takt. I: M. Van Manen, Pedagogisk takt: Betydningen av pedagogisk omtenksomhet. (s. 113-134). Bergen: Caspar forlag. Biblioteket har ikke denne.
WHO (2003). ICF: Norsk brukerveiledning: Internasjonal klassifikasjon av funksjon, funksjonshemming og helse. Trondheim: KITH. Hentet 19. mai 2010 fra: http://www.kith.no/upload/1855/NorskBrukerveiledning-v1.pdf Denne finnes gratis tilgjengelig online, her: Klikk på denne lenken. I tillegg til artikkelsamlingen er også dette pensum: Annerstedt, C. (2007). Att (lära sig) vara lärare i idrott og hälsa. Göteborg: Mulitcare AB. Boka finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask
Bredahl, A.-M. (1997). Kan man løbe fra problemerne? Om udvikling, synshandicap og idræt. København: Reitzel. Disse sidene skal leses: 15-21, 89-128 og 147-168. Boka kapitlene står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask
Shakespeare, T. (2006). Disability rights and wrongs. London: Routledge. Side 7-82 skal leses: Boka kapitlene står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask Boka finnes også gratis tilgjengelig online, her: BIBSYS Ask
Steadward, R. D., Wheeler, G. D. & Watkinson, E. J. (Eds.). (2003). Adapted physical activity. Edmonton: University of Alberta Press. Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask
|