BØKER / KAPITLER I BØKER: Sigmundson, H. & Pedersen, A. V. (2000). Motorisk utvikling: Nyere perspektiver på barns motorikk. Oslo: SEBU Forlag. Boka finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask
Sundli, L. (2007). Endringer i syn på skole, læring og kunnskap. I: L. Sundli, Lærer i det senmoderne: Lære- og idébok for lærerstudenter og lærere. (s. 29-61). Kristiansand: Høyskoleforlaget. Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask Steinsholt, K. (1997). Postmodernisme og pedagogisk refleksjon. I: K. Steinsholt, Refleksjon og ettertanke. (s. 81-157) Trondheim: Tapir Forlag. Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask Boka er også gratis tilgjengelig online, her: Klikk på denne lenken.
Steinsholt, K. & Løvlie, L. (2007). Pedagogikkens mange ansikter: Pedagogikkens idéhistorie fra antikken til det postmoderne. Oslo: Universitetsforlaget. Disse sidene skal leses: 9-51, 114-125, 156-185, 232-274, 497-511, 634-653 og 669- 684. Boka finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask
Wilken, L. (2008). Pierre Bourdieu. (Samfundstænkere). Trondheim: Tapir akademisk forlag. Boka finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask ARTIKKELSAMLING: Säfvenbom, R. (Red.). (2012). Hovedemne 2: Eleven, oppvekst, utvikling og læring: 2012-2013. (Artikkelsamling). Oslo: Norges idrettshøgskole. Biblioteket har ikke denne, fås kjøpt i Servicetorget. - Biblioteket har det meste av det som står i artikkelsamlingen til utlån. - Noe av innholdet er også gratis tilgjengelig online.
Litteraturlista for artikkelsamlingen ovenfor: Borge, A. I. H. (2007). Introduksjon. I: A. I. H. Borge (Red.), Resiliens i praksis: Teori og empiri I et norsk perspektiv. (s. 13-27). Oslo: Gyldendal akademisk. Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask Eriksen, T. H. (2003). Kultur: Forskjeller og likheter mellom mennesker. I: T. H. Eriksen og T. A. Sørheim (Red.), Kulturforskjeller i praksis: Perspektiver på det flerkulturelle Norge. (s. 33-55). Oslo: Gyldendal akademisk. Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask Biblioteket har også 2011-utgaven av denne boka her: BIBSYS Ask
Flintoff, A. & Scraton, S. (2005). Gender and physical education. I: K. Green & K. Hardman (Eds.), Physical education: Essential issues. (s. 161-180). London: Sage. Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask Flintoff, A., Fitzgerald, H. & Scaton, S. (2008). The challenge of intersectionality: Researching difference in physical education. International Studies in Sociology of Education, 18(3), 73-85. Biblioteket har dette tidsskriftet elektronisk her: BIBSYS Ask Kvello, Ø. (2008). Transaksjonsmodellen: Mennesker og miljø utvikler hverandre. I: Ø. Kvello (Red.), Oppvekst: Om barns og unges utvikling og oppvekstmiljø. (s. 203-232). Oslo: Gyldendal akademisk. Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask Larsson, H., Redelius, K. & Fagrell, B. (2011). Moving (in) the heterosexual matrix: On heteronormativity in secondary school physical education. Physical Education and Sport Pedagogy,16(1), 67-81. Biblioteket har dette tidsskriftet elektronisk her: BIBSYS Ask Lerner, R., Lewin-Bizan, S. & Warren, A. E. A. (2011). Concepts and theories of human development. I: M. E. Lamb & M. E. Borrnstein (Eds.), Social and personality development. (s. ?-? ). NY: Psychology Press. Biblioteket har ikke denne.
Lorentzen, J. (2006). Forskning på menn og maskuliniteter. I: J. Lorentzen & W. Mühleisen (Red.), Kjønnsforskning: En grunnbok. (s. 121-135). Oslo: Universitetsforlaget. Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask Nygren , P. & Skårderud, F. (2008). Mentalisering som sosial kompetanse hos barn og unge. I: P. Nygren & H. Thuen (Red.), Barn og unges kompetanseutvikling. (s. 197-210). Oslo: Universitetsforlaget. Biblioteket har ikke denne. Ogden, T. (2009). Atferdsproblemner blant barn og unge. I: T. Ogden, Sosial kompetanse og problematferd i skolen. (s. 13-46). Oslo: Gyldendal Norsk Forlag. Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask
Ogden, T. (2009). Undervisnings- og læringsledelse. I: T. Ogden, Sosial kompetanse og problematferd i skolen. (s. 123-166). Oslo: Gyldendal Norsk Forlag. Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask
Quennerstedt, M. (2008). Exploring the relation between physical activity and health: a salutogenic approach to physical education. Sport, Education and Society, 13(3), 267-283. Biblioteket har dette tidsskriftet elektronisk her: BIBSYS Ask
Rogoff, B. (2003). Orienting concepts and ways of understanding the cultural nature of human development. I: B. Rogoff, The cultural nature of human development. (s. 3-37). NY: Oxford University Press. Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask Skårderud, F. (2008). Kropp, kompleksitet og kompetanse. I: P. Nygren & H. Thuen (Red.), Barn og unges kompetanseutvikling. (s. 211-219). Oslo: Universitetsforlaget. Biblioteket har ikke denne. Sollesnes, T. (2005). Relasjonelt perspektiv på problematferd. Spesialpedagogikk, 70(3), 4-13. Biblioteket har dette tidsskriftet i papirutgave her: BIBSYS Ask Strandbu, Å. (2005). Uforenelig kroppskulturer? Minoritetsjenters tilpasning, refleksivitet og overskridelse. Tidsskrift for ungdomsforskning, 5(1), 27-50. Biblioteket har dette tidsskriftet elektronisk her: BIBSYS Ask Wichstrøm, L. (2008). Barn og unges psykiske helse. I: Ø.Kvello (Red.), Oppvekst: Om barns og unges utvikling og oppvekstmiljø. (s. 395-430). Oslo: Gyldendal. Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask
|