HOVEDBØKER: Annerstedt, C. (2007). Att (lära sig) vara lärare i idrott och hälsa. Göteborg: Multicare Förlag. Boka finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask Imsen, G. (2009). Lærerens verden: Innføring i generell didaktikk (4. utg.). Oslo: Tano Aschehoug. Kapittel 5, 8, 9, 10 og 13 skal leses: Boka kapitlene står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask Rønholt, H. & Peitersen, B. (2008). Idrætsundervisning: En grundbog i idrætsdidaktik. Köbenhavn: Museum Tusculanums forlag. Kap. 4, 6, 7 og 8 skal leses: Boka kapitlene står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask
UTDRAG FRA BØKER / VEILEDNINGER: Aarnes, A. (2003). IOP i praksis: Individuelle planer og tilpasset opplæring. Oslo: Pedlex norsk skoleinformasjon. Boka finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask Annerstedt, C. (2010). Karaktersetting i kroppsøving: Problematisk, urettferdig og neppe likeverdig. I: K. Steinsholt & K. P. Gurholt (Red.), Aktive liv: Idrettspedagogiske perspektiver på kropp, bevegelse og dannelse. (s. 233-254 ). Oslo: Tapir. Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask Berg, G. D. & Nes, K. (2007). Kompetanse for tilpasset opplæring: Artikkelsamling. Oslo: Utdanningsdirektoratet. Side 4-68 skal leses: Samlingen finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask Samlingen finnes også gratis tilgjengelig på nettet. Klikk på denne lenken.
By, I.-Å. (2010). Veiledning for vurdering med karakter i kroppsøving i kunnskapsløftet i videregående opplæring: Vg1, Vg2 og Vg3 (2. utg.). Oslo: Norges idrettshøgskole. Denne veiledningen finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask
Green, K. (2010). Aktiv livsstil, helse og kroppsøving: utfordringer og begrensninger. I: K. Steinsholt & K. P. Gurholt (Red.), Aktive liv: Idrettspedagogiske perspektiver på kropp, bevegelse og dannelse. (s. 219-232). Oslo: Tapir. Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask
Grue, L. (2004). Funksjonshemmet er bare et ord: Forståelser, fremstillinger og erfaringer. Oslo: Abstrakt forl. Side 101-131 skal leses: Boka finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask Kunnskapsdepartementet (2006). Kunnskapsløftet. Hentet 7. juli 2010 fra http://www.regjeringen.no/nb/dep/kd/tema/grunnopplaring/kunnskapsloeftet.html?id=1411 Midthaugen, P. (2010). Inkluderende læringsaktiviteter i kroppsøving: Bevisstgjøring og håndtering av individuelle forskjeller og annerledeshet gjennom kroppsøving og idrett. Oslo: Norges idrettshøgskole NB! Internt anvendt kursmateriell, ikke publisert. Vil bli utdelt under forelesning.
Whitehead, M. (2010). Physical literacy throughout the lifecourse. London: Routledge. Kapittel 2, 3 og 5 skal leses: Boka finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask ARTIKKELSAMLING: Midthaugen, P. (Red.). (2011). Hovedemne 3: Planlegging for elevens utvikling og læring: 2011-2012. (Artikkelsamling). Oslo: Norges idrettshøgskole. Biblioteket har ikke denne, fås kjøpt i Servicetorget.
Litteraturlista for artikkelsamlingen ovenfor: Bailey, R. (2009). The educational benefits claimed for physical education and school sport: An academic review. Research Papers in Education, 24(1), 1-27. Biblioteket har ikke dette tidsskriftet.
Byra, M. (2006). Teaching styles and inclusive pedagogies. I: D. Kirk, D. Macdonald & M. O'Sullivan (Eds.), The handbook of physical education. (s. 449-466). London: Sage. Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask
Fitzgerald, H. (2005). Still feeling like a spare piece of luggage? Embodied experiences of (dis)ability in physical education and school sport. Physical Education and Sport Pedagogy, 10, 41-59. Biblioteket har dette tidsskriftet elektronisk her: BIBSYS Ask
Haug, P. (2004). Finst den spesialpedagogiske kompetansen det er bruk for i skulen? Spesialpedagogikk, 69, 4-11. Biblioteket har dette tidsskriftet i papirutgave her: BIBSYS Ask
Jakobsson, B. T. (2007). Att undervisa i hälsa. I: H. Larsson & J. Meckback (Red.), Idrottsdidaktiska utmaningar. (s. 176-192). Stockholm: Liber. Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask Larsson, H. (2007). Skolans rörelseuppdrag. I: H. Larsson & J. Meckback (Red.). Idrottsdidaktiska utmaningar. (s. 36-53). Stockholm: Liber. Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask
Ommundsen, Y. (2008). Kroppsøving: Danning eller helse? Om to ulike begrunnelser for faget og deres konsekvenser. I: P. Arneberg & L. G. Briseid (Red.), Fag og danning: Mellom individ og fellesskap. (s. 193-208). Bergen: Fagbokforl. Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask Penney, D. (2002). Equality, equity and inclusion in physical education and school sport. I: A. Laker (Ed.), The Sociology of sport and physical education: An introductory reader. (s. 110-128). London: Routledge/Falmer. Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask
Quennerstedt, M. (2007). Hälsa eller inte hälsa: Är det frågan? Utbildning & Demokrati,16(2), 37-56. Biblioteket har ikke dette tidsskriftet.
Skär, L. & Tam, M. (2001). My Assistant and I: disabled children's and adolescents' roles and relationships to their assistants. Disability and Society, 16, 917-932. Biblioteket har dette tidsskriftet elektronisk her: BIBSYS Ask
|