FAF312 Kroppsøving og idrett for personar med funksjonshemmingar (10 sp) 
Faktaboks
EmnekodeFAF312
EmnenavnKroppsøving og idrett for personar med funksjonshemmingar
Studiepoeng10 sp
AnsvarligØyvind Standal
TidspunktHaust og vår
Innledning
Dette kurset skal gi basiskunnskap om kroppsøvingsfaget, samt den nasjonale og internasjonale idretten for personar med ulike funksjonshemmingar. Ideologien om inkludering/integrering har vore ein sterk, samfunnsmessig trend over dei siste tiåra. I dette emnet blir inkludering tematisert frå forskjellige perspektiv, her iblant kjønn, klasse og etnisitet. Kurset skal undersøkje kva for konsekvensar desse perspektiva  har hatt og har i høve til kroppsøving og idrettsorganisasjonar.
Mål

Studentane skal

  • ha kjennskap til nasjonale og internasjonale organisasjonar for idrett for personar med ulike funksjonshemmingar, samt aktivitetar og regelverk innan desse.
  • forstå korleis idrett og kroppsøving kan fungere i ulike perspektiv, t.d. empowerment- og livsverdsperspektiv
  • ha kunnskapar og ferdigheiter til å arbeide med inkluderande idrett og kroppsøving.
  • ha kunnskap om prinsippet tilpassa opplæring, og kunne vurdere korleis prinsippet kan/bør nyttast i høve til kroppsøvingsundervisning
  • kunne vurdere inkludering av elevar med funksjonshemming i kroppsøving i lys av omgrepa framandheit og forskjell
  • ha kunnskapar og ferdigheiter til å rettleie kroppsøvingslærarar om ulike måtar ein kan skape eit inkluderande læringsmiljø for elevar med ulike føresetnadar
     
Organisering og arbeidsformer
Undervisninga vil bestå av førelesingar, samt studentaktive læringsformer
Vurdering
  • Gruppepresentasjon. 4-6 studentar, presentasjon ca. 20 min. Bestått/ikke bestått. Oppgave blir vald i samråd mellom studentane og emneansvarleg/førelesar.
  • Individuell skriftlig heimeeksamen. Studentane skal arbeide med oppgåva gjennom emnet. Tema blir utarbeidd i samråd mellom studenten og emneansvarlig. Maks. 3000 ord. Gradert karakter. 
Kjernelitteratur

BØKER:
Berg, G. D. & Nes, K. (2007). Kompetanse for tilpasset opplæring: Artikkelsamling. Oslo: Utdanningsdirektoratet.
Artikkelsamlingen finnes gratis tilgjengeli online, her: Klikk på denne lenken.

Elnan, I. (2010). Idrett for alle? Studie av funksjonshemmedes idrettsdeltakelse og fysisk aktivitet.Trondheim: NTNU samfunnsforskning, Senter for idrettsforskning.
Denne finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask

Midthaugen, P. (2010). Inkluderende læringsaktiviteter i kroppsøving: Bevisstgjøring og håndtering av individuelle forskjeller og annerledeshet gjennom kroppsøving og idrett. Oslo: Norges idrettshøgskole.
Biblioteket har ikke denne.

Steadward, R. D., Wheeler, G. D. & Watkinson, E. J. (Eds.). (2003). Adapted physical activity. Edmonton: University of Alberta Press.
Kap. 9 og 13 skal leses:
Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask


ARTIKKELSAMLING:
Standal, Ø.F. (Red.). (2012). Idrett og kroppsøving for personar med funksjonshemming: FAF 312: 2012-2013. (Artikkelsamling). Oslo: Norges idrettshøgskole.
Biblioteket har ikke denne, fås kjøpt i Servicetorget.
- Biblioteket har det meste av det som står i artikkelsamlingen til utlån.
- Noe av innholdet er også gratis tilgjengelig online.

Litteraturliste for artikkelsamlingen ovenfor:
Bachke, C.C. (2011). Individuelle opplæringsplaner: Mye brukt, men lite utforsket. Spesialpedagogikk, 10, 4-17.
Biblioteket har dette tidsskriftet i papir-utgave: BIBSYS Ask

Barton, L. (1993). Disability, empowerment and physical education. I: J. Evans (Ed.), Equality, education and physical education. (s. 43-54). London: Falmer.
Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask

Giess-Stüber, P. (2006). Handling strangeness and physical education: A didactical approach to enhance intercultural competence of teacher students. I: E. De Vreede (Ed.), Diversity in Education in an international iontext. International conference International Association for Intercultural Education (IAIE).
Biblioteket har ikke denne. 

Hargreaves, J. (2001). Introducing heroines of sport: Making sense of difference and identity. I: J. Hargreaves, Heroines of sport: The politics of difference and identity. (s. 1-13). London: Routledge.
Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask

Haug, P. (2004). Finst den spesialpedagogiske kompetansen det er bruk for i skulen? Spesialpedagogikk, 69, 4-11.
Biblioteket har dette tidsskriftet i papir-utgave: BIBSYS Ask

Hemmingsson, H., Gustavsson, A. & Townsend, E. (2007). Students with disabilities participating in mainstream schools: Policies that promote and limit teacher and therapist cooperation. Disability and Society, 22, 383-399.
Biblioteket har dette tidsskriftet elektronisk her: BIBSYS Ask

Howe, P. D. (2008). A social history of sport for the disabled. I: P. D. Howe, The cultural politics of the paralympic movement: Through an anthropological lens. (Routledge Critical Studies in Sport). (s. 15-37). London: Routledge.
Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask
Boka finnes også gratis tilgjengelig online, her: BIBSYS Ask

Skär, L. & Tam, M. (2001). My assistant and I: Disabled children's and adolescents' roles and relationships to their assistants. Disability and Society, 16, 917-932.
Biblioteket har dette tidsskriftet elektronisk her: BIBSYS Ask

Sørensen, M., Kahrs, N. & Aamodt, I. L. (2003). Sammendrag. I: M. Sørensen, N. Kahrs & I. L. Aamodt, Evaluering av integreringsprosessen i norsk idrett: Rapport 2: 1999-2003. Oslo: Norges idrettshøgskole.
Rapporten finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask