BØKER: Berg, G. D. & Nes, K. (2007). Kompetanse for tilpasset opplæring: Artikkelsamling. Oslo: Utdanningsdirektoratet. Artikkelsamlingen finnes gratis tilgjengeli online, her: Klikk på denne lenken.
Elnan, I. (2010). Idrett for alle? Studie av funksjonshemmedes idrettsdeltakelse og fysisk aktivitet.Trondheim: NTNU samfunnsforskning, Senter for idrettsforskning. Denne finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask
Midthaugen, P. (2010). Inkluderende læringsaktiviteter i kroppsøving: Bevisstgjøring og håndtering av individuelle forskjeller og annerledeshet gjennom kroppsøving og idrett. Oslo: Norges idrettshøgskole. Biblioteket har ikke denne.
Steadward, R. D., Wheeler, G. D. & Watkinson, E. J. (Eds.). (2003). Adapted physical activity. Edmonton: University of Alberta Press. Kap. 9 og 13 skal leses: Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask
ARTIKKELSAMLING: Standal, Ø.F. (Red.). (2012). Idrett og kroppsøving for personar med funksjonshemming: FAF 312: 2012-2013. (Artikkelsamling). Oslo: Norges idrettshøgskole. Biblioteket har ikke denne, fås kjøpt i Servicetorget. - Biblioteket har det meste av det som står i artikkelsamlingen til utlån. - Noe av innholdet er også gratis tilgjengelig online.
Litteraturliste for artikkelsamlingen ovenfor: Bachke, C.C. (2011). Individuelle opplæringsplaner: Mye brukt, men lite utforsket. Spesialpedagogikk, 10, 4-17. Biblioteket har dette tidsskriftet i papir-utgave: BIBSYS Ask
Barton, L. (1993). Disability, empowerment and physical education. I: J. Evans (Ed.), Equality, education and physical education. (s. 43-54). London: Falmer. Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask
Giess-Stüber, P. (2006). Handling strangeness and physical education: A didactical approach to enhance intercultural competence of teacher students. I: E. De Vreede (Ed.), Diversity in Education in an international iontext. International conference International Association for Intercultural Education (IAIE). Biblioteket har ikke denne.
Hargreaves, J. (2001). Introducing heroines of sport: Making sense of difference and identity. I: J. Hargreaves, Heroines of sport: The politics of difference and identity. (s. 1-13). London: Routledge. Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask
Haug, P. (2004). Finst den spesialpedagogiske kompetansen det er bruk for i skulen? Spesialpedagogikk, 69, 4-11. Biblioteket har dette tidsskriftet i papir-utgave: BIBSYS Ask
Hemmingsson, H., Gustavsson, A. & Townsend, E. (2007). Students with disabilities participating in mainstream schools: Policies that promote and limit teacher and therapist cooperation. Disability and Society, 22, 383-399. Biblioteket har dette tidsskriftet elektronisk her: BIBSYS Ask
Howe, P. D. (2008). A social history of sport for the disabled. I: P. D. Howe, The cultural politics of the paralympic movement: Through an anthropological lens. (Routledge Critical Studies in Sport). (s. 15-37). London: Routledge. Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask Boka finnes også gratis tilgjengelig online, her: BIBSYS Ask
Skär, L. & Tam, M. (2001). My assistant and I: Disabled children's and adolescents' roles and relationships to their assistants. Disability and Society, 16, 917-932. Biblioteket har dette tidsskriftet elektronisk her: BIBSYS Ask
Sørensen, M., Kahrs, N. & Aamodt, I. L. (2003). Sammendrag. I: M. Sørensen, N. Kahrs & I. L. Aamodt, Evaluering av integreringsprosessen i norsk idrett: Rapport 2: 1999-2003. Oslo: Norges idrettshøgskole. Rapporten finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask
|