FAF315 Kroppsleg læring (10 sp) 
Faktaboks
EmnekodeFAF315
EmnenavnKroppsleg læring
Studiepoeng10 sp
AnsvarligGro Rugseth
TidspunktVår
Innledning
Dette emnet tek opp kroppsleg læring og motorikk i lys av bevegelse som erfart fenomen, noko som vil seie at bevegelse alltid skaper meining for den som beveger seg. Gjennom undervisninga i dette emnet skal studentane bli i stand til å arbeide med utforskande bevegelsesformer i ulike rom inne og ute. Vidare skal studentane få erfaring med leik, improvisasjon, berøring/kontakt og bruk av objekt, film osv, slik at dei blir stimulert til å bevege seg åleine eller saman med andre.
Mål

Studentane skal kunne:

  • få grunnleggjande innsikt i historiske og aktuelle trekk i relasjon til teori og forsking på mo-torisk utvikling og læring.
  • nytte motorisk kunnskap og viten om motorisk læring og utvikling i relasjon til planleg-ging, gjennomføring og evaluering av fysisk aktivitet.
  • forstå omgrepet kroppsleg læring i relasjon til erfaringane deltakarane gjer i bevegelse
  • forstå bevegelse som erfart og meiningsskapande fenomen
  • gjere bruk av utandørsmiljø for å skape kreative bevegelsesutfordringar for menneske med funksjonshemmingar
  • ha kjennskap til mogelegheiter for utviding av idrettsfeltet i relasjon til performancestudies og estetiske praksisformer der menneske med funksjonshemmingar har erfaringar.
Organisering og arbeidsformer
Studiet gjer bruk av både teoretisk undervisning og praktisk utprøving av bevegelse
Vurdering
Individuell heimeeksamen, inntil 4000 ord. Graderte karakterar.
Kjernelitteratur

ARTIKKELSAMLING:
Standal, Ø. F. (Red.). (2011). Kroppsleg læring: FAF 315: 2012-2013. (Artikkelsamling). Oslo: Norges idrettshøgskole.
Biblioteket har ikke denne, fås kjøpt i Servicetorget.
- Biblioteket har det meste av det som står i artikkelsamlingen til utlån.
- Noe av innholdet er også gratis tilgjengelig online.


Litterturlista for artikkelsamlingen ovenfor:
Fitzpatrick, D. & Watkinson, E. (2003). The lived experience of physical awkwardness: Adults' retrospective views. Adapted Physical Activity Quarterly, 20, 279-297.
Biblioteket har dette tidsskriftet elektronisk her: BIBSYS Ask

Henderson, S. E. & Henderson, L. (2002). Toward an understanding of developmental coordination disorder. Adapted Physical Activity Quarterly, 19(1), 12-31.
Biblioteket har dette tidsskriftet elektronisk her: BIBSYS Ask

Kuppers, P. (2006). Vibrant agencies: Dance, disability embodiment and phenomenology. Discourses in Dance, 3(2), 21-31.
Biblioteket har ikke dette tidsskriftet.

Kurtz, L. A. (2008). Understanding motor skills in children with dyspraxia, ADHD and other learning disabilities. I: L. A. Kurtz, Understanding motor skills in children with dyspraxia, ADHD, autism, and other learning disabilities: A guide to improving coordination. (s. 13-29). London, UK: Jessica Kingsley Publishers
Biblioteket har ikke denne.

Østern, T. P. (2008). Forvandlinger i rom: Ulike kroppede dansere i improvisasjon og kommunikasjon. I: T. Ø. Svee (Red.), Dans og didaktikk. (s. 303-325). Trondheim: Tapir.
Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask

Østern, T. P. (2009). Negotiating about space with differently bodied dancers: The body as a lived and constructed phenomenon. I: T. P. Østern, Meaning-making in the dance laboratory: Exploring dance improvisation with differently bodied dancers. (Acta Scenica; 23). (s 95-130). Helsinki: Teatterikorkeakoulu.
Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask


I tillegg til artikkelsamlingen er også dette pensum:
Davids, K., Button, C. & Bennet, S. (2008). Dynamics of skill acquisition: A constraints-led approach. Champaign, Ill.: Human Kinetics.
Boka finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask

Engelsrud, G. (2006). Hva er kropp? Oslo: Universitetsforlaget.
Boka finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask

Goodwin, D. L. (2003). Instructional approaches to teaching of motor skills. I: R. D. Steadward, G. D. Wheeler & E. J. Watkinson (Eds.), Adapted physical activity. (s. 255 - 284). Edmonton: University of Alberta Press.
Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask

Schriver, N. (2007). Læringsforståelse i terapeutisk praksis som personlig, relationel og kontekstuel. I: N. Schriver, Når læring bevæger. (s. 97-107). København: Fadls Forlag.
Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask

Schriver, N. (2007). Personlig, relationel og kontekstuel praksis i et handlingsperspektiv. I: N. Shriver, Når læring bevæger. (s. 83-94). København: Fadls Forlag.
Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask

Sigmundsson, H. og Haga, M. (Red.). (2004). Motorikk og samfunn: En samfunnsvitenskapelig tilnærming til motorisk atferd. Oslo: Sebu forlag.
Boka finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask