ARTIKKELSAMLING: Standal, Ø. F. (Red.). (2011). Kroppsleg læring: FAF 315: 2012-2013. (Artikkelsamling). Oslo: Norges idrettshøgskole. Biblioteket har ikke denne, fås kjøpt i Servicetorget. - Biblioteket har det meste av det som står i artikkelsamlingen til utlån. - Noe av innholdet er også gratis tilgjengelig online.
Litterturlista for artikkelsamlingen ovenfor: Fitzpatrick, D. & Watkinson, E. (2003). The lived experience of physical awkwardness: Adults' retrospective views. Adapted Physical Activity Quarterly, 20, 279-297. Biblioteket har dette tidsskriftet elektronisk her: BIBSYS Ask
Henderson, S. E. & Henderson, L. (2002). Toward an understanding of developmental coordination disorder. Adapted Physical Activity Quarterly, 19(1), 12-31. Biblioteket har dette tidsskriftet elektronisk her: BIBSYS Ask
Kuppers, P. (2006). Vibrant agencies: Dance, disability embodiment and phenomenology. Discourses in Dance, 3(2), 21-31. Biblioteket har ikke dette tidsskriftet.
Kurtz, L. A. (2008). Understanding motor skills in children with dyspraxia, ADHD and other learning disabilities. I: L. A. Kurtz, Understanding motor skills in children with dyspraxia, ADHD, autism, and other learning disabilities: A guide to improving coordination. (s. 13-29). London, UK: Jessica Kingsley Publishers Biblioteket har ikke denne.
Østern, T. P. (2008). Forvandlinger i rom: Ulike kroppede dansere i improvisasjon og kommunikasjon. I: T. Ø. Svee (Red.), Dans og didaktikk. (s. 303-325). Trondheim: Tapir. Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask
Østern, T. P. (2009). Negotiating about space with differently bodied dancers: The body as a lived and constructed phenomenon. I: T. P. Østern, Meaning-making in the dance laboratory: Exploring dance improvisation with differently bodied dancers. (Acta Scenica; 23). (s 95-130). Helsinki: Teatterikorkeakoulu. Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask I tillegg til artikkelsamlingen er også dette pensum: Davids, K., Button, C. & Bennet, S. (2008). Dynamics of skill acquisition: A constraints-led approach. Champaign, Ill.: Human Kinetics. Boka finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask
Engelsrud, G. (2006). Hva er kropp? Oslo: Universitetsforlaget. Boka finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask
Goodwin, D. L. (2003). Instructional approaches to teaching of motor skills. I: R. D. Steadward, G. D. Wheeler & E. J. Watkinson (Eds.), Adapted physical activity. (s. 255 - 284). Edmonton: University of Alberta Press. Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask
Schriver, N. (2007). Læringsforståelse i terapeutisk praksis som personlig, relationel og kontekstuel. I: N. Schriver, Når læring bevæger. (s. 97-107). København: Fadls Forlag. Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask
Schriver, N. (2007). Personlig, relationel og kontekstuel praksis i et handlingsperspektiv. I: N. Shriver, Når læring bevæger. (s. 83-94). København: Fadls Forlag. Boka kapitlet står i, finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask
Sigmundsson, H. og Haga, M. (Red.). (2004). Motorikk og samfunn: En samfunnsvitenskapelig tilnærming til motorisk atferd. Oslo: Sebu forlag. Boka finner du i biblioteket her: BIBSYS Ask
|