ARTIKKELSAMLING: Rugseth, G. (Red.). (2013). FAF315: Kroppsleg læring: 2013-2014. (Artikkelsamling). Oslo: Norges idrettshøgskole. Biblioteket har ikke denne, fås kjøpt i Servicetorget. - Biblioteket har det meste av det som står i artikkelsamlingen. - Noe av innholdet er også online/elektronisk.
NB! For å åpne de elektroniske artiklene når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN: http://www.nih.no/bibliotek/ressurser/tilgang-hjemmefra/
Litterturlista for artikkelsamlingen ovenfor: Fitzpatrick, D. & Watkinson, E. (2003). The lived experience of physical awkwardness: Adults' retrospective views. Adapted Physical Activity Quarterly, 20, 279-297. Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken.
Henderson, S. E. & Henderson, L. (2002). Toward an understanding of developmental coordination disorder. Adapted Physical Activity Quarterly, 19(1), 12-31. Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken
Hompland, A. (2009). Å springa langt i livet: Det eg tenker når eg tenker på løping. I: K. Steen-Johnsen & I.B. Neumann, Meningen med idretten. (s. 243-271). [Oslo]: UNIPUB. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Østern, T. P. (2008). Forvandlinger i rom: Ulike kroppede dansere i improvisasjon og kommunikasjon. I: T. Ø. Svee (Red.), Dans og didaktikk. (s. 303-325). Trondheim: Tapir. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Østern, T. P. (2009). Negotiating about space with differently bodied dancers: The body as a lived and constructed phenomenon. I: T. P. Østern, Meaning-making in the dance laboratory: Exploring dance improvisation with differently bodied dancers. (Acta Scenica; 23). (s 95-130). Helsinki: Teatterikorkeakoulu. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask I tillegg til artikkelsamlingen er også dette pensum: Davids, K., Button, C. & Bennet, S. (2008). Dynamics of skill acquisition: A constraints-led approach. Champaign, Ill.: Human Kinetics. Boka finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Engelsrud, G. (2006). Hva er kropp? Oslo: Universitetsforlaget. Boka finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Goodwin, D. L. (2003). Instructional approaches to teaching of motor skills. I: R. D. Steadward, G. D. Wheeler & E. J. Watkinson (Eds.), Adapted physical activity. (s. 255284). Edmonton: University of Alberta Press. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Schriver, N. (2007). Læringsforståelse i terapeutisk praksis som personlig, relationel og kontekstuel. I: N. Schriver, Når læring bevæger. (s. 97-107). København: Fadls Forlag. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Schriver, N. (2007). Personlig, relationel og kontekstuel praksis i et handlingsperspektiv. I: N. Shriver, Når læring bevæger. (s. 83-94). København: Fadls Forlag. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Sigmundsson, H. og Haga, M. (Red.). (2004). Motorikk og samfunn: En samfunnsvitenskapelig tilnærming til motorisk atferd. Oslo: Sebu forlag. Boka finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
|