FAF315 Kroppsleg læring (10 sp) 
Faktaboks
EmnekodeFAF315
EmnenavnKroppsleg læring
Studiepoeng10 sp
AnsvarligGro Rugseth
TidspunktVår
Innledning
Dette emnet tek opp kroppsleg læring og motorikk i lys av bevegelse som erfart fenomen, noko som vil seie at bevegelse alltid skaper meining for den som beveger seg. Gjennom undervisninga i dette emnet skal studentane bli i stand til å arbeide med utforskande bevegelsesformer i ulike rom inne og ute. Vidare skal studentane få erfaring med leik, improvisasjon, berøring/kontakt og bruk av objekt, film osv, slik at dei blir stimulert til å bevege seg åleine eller saman med andre.
Mål

Studentane skal kunne:

  • få grunnleggjande innsikt i historiske og aktuelle trekk i relasjon til teori og forsking på mo-torisk utvikling og læring.
  • nytte motorisk kunnskap og viten om motorisk læring og utvikling i relasjon til planleg-ging, gjennomføring og evaluering av fysisk aktivitet.
  • forstå omgrepet kroppsleg læring i relasjon til erfaringane deltakarane gjer i bevegelse
  • forstå bevegelse som erfart og meiningsskapande fenomen
  • gjere bruk av utandørsmiljø for å skape kreative bevegelsesutfordringar for menneske med funksjonshemmingar
  • ha kjennskap til mogelegheiter for utviding av idrettsfeltet i relasjon til performancestudies og estetiske praksisformer der menneske med funksjonshemmingar har erfaringar.
Organisering og arbeidsformer
Studiet gjer bruk av både teoretisk undervisning og praktisk utprøving av bevegelse
Vurdering

80% oppmøte på seminartimar

Mappe som består av:

  • 4 produkt frå seminararbeidet og 1 godkjent individuell presentasjon for klassen , bestått/ikkje-bestått


Individuell heimeeksamen, inntil 4000 ord. Graderte karakterar. 

Pensum


 

 

Kjernelitteratur

ARTIKKELSAMLING:
Rugseth, G. (Red.). (2013). FAF315: Kroppsleg læring: 2013-2014. (Artikkelsamling). Oslo: Norges idrettshøgskole.
Biblioteket har ikke denne, fås kjøpt i Servicetorget.
- Biblioteket har det meste av det som står i artikkelsamlingen.
- Noe av innholdet er også online/elektronisk.


NB!
For å åpne de elektroniske artiklene når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN:
http://www.nih.no/bibliotek/ressurser/tilgang-hjemmefra/


Litterturlista for artikkelsamlingen ovenfor:
Fitzpatrick, D. & Watkinson, E. (2003). The lived experience of physical awkwardness: Adults' retrospective views. Adapted Physical Activity Quarterly, 20, 279-297.
Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken.

Henderson, S. E. & Henderson, L. (2002). Toward an understanding of developmental coordination disorder. Adapted Physical Activity Quarterly, 19(1), 12-31.
Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken

Hompland, A. (2009). Å springa langt i livet: Det eg tenker når eg tenker på løping. I: K. Steen-Johnsen & I.B. Neumann, Meningen med idretten. (s. 243-271). [Oslo]: UNIPUB.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask

Østern, T. P. (2008). Forvandlinger i rom: Ulike kroppede dansere i improvisasjon og kommunikasjon. I: T. Ø. Svee (Red.), Dans og didaktikk. (s. 303-325). Trondheim: Tapir.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask

Østern, T. P. (2009). Negotiating about space with differently bodied dancers: The body as a lived and constructed phenomenon. I: T. P. Østern, Meaning-making in the dance laboratory: Exploring dance improvisation with differently bodied dancers. (Acta Scenica; 23). (s 95-130). Helsinki: Teatterikorkeakoulu.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask


I tillegg til artikkelsamlingen er også dette pensum:
Davids, K., Button, C. & Bennet, S. (2008). Dynamics of skill acquisition: A constraints-led approach. Champaign, Ill.: Human Kinetics.
Boka finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask

Engelsrud, G. (2006). Hva er kropp? Oslo: Universitetsforlaget.
Boka finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask

Goodwin, D. L. (2003). Instructional approaches to teaching of motor skills. I: R. D. Steadward, G. D. Wheeler & E. J. Watkinson (Eds.), Adapted physical activity. (s. 255284). Edmonton: University of Alberta Press.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask

Schriver, N. (2007). Læringsforståelse i terapeutisk praksis som personlig, relationel og kontekstuel. I: N. Schriver, Når læring bevæger. (s. 97-107). København: Fadls Forlag.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask

Schriver, N. (2007). Personlig, relationel og kontekstuel praksis i et handlingsperspektiv. I: N. Shriver, Når læring bevæger. (s. 83-94). København: Fadls Forlag.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask

Sigmundsson, H. og Haga, M. (Red.). (2004). Motorikk og samfunn: En samfunnsvitenskapelig tilnærming til motorisk atferd. Oslo: Sebu forlag.
Boka finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask