FAF312 Kroppsøving og idrett for personar med funksjonshemmingar (10 sp) 
Faktaboks
EmnekodeFAF312
EmnenavnKroppsøving og idrett for personar med funksjonshemmingar
Studiepoeng10 sp
AnsvarligØyvind Standal
TidspunktHaust og vår
Innledning
Dette kurset skal gi basiskunnskap om kroppsøvingsfaget, samt den nasjonale og internasjonale idretten for personar med ulike funksjonshemmingar. Ideologien om inkludering/integrering har vore ein sterk, samfunnsmessig trend over dei siste tiåra. I dette emnet blir inkludering tematisert frå forskjellige perspektiv, her iblant kjønn, klasse og etnisitet. Kurset skal undersøkje kva for konsekvensar desse perspektiva  har hatt og har i høve til kroppsøving og idrettsorganisasjonar.
Mål

Studentane skal

  • ha kjennskap til nasjonale og internasjonale organisasjonar for idrett for personar med ulike funksjonshemmingar, samt aktivitetar og regelverk innan desse.
  • forstå korleis idrett og kroppsøving kan fungere i ulike perspektiv, t.d. empowerment- og livsverdsperspektiv
  • ha kunnskapar og ferdigheiter til å arbeide med inkluderande idrett og kroppsøving.
  • ha kunnskap om prinsippet tilpassa opplæring, og kunne vurdere korleis prinsippet kan/bør nyttast i høve til kroppsøvingsundervisning
  • kunne vurdere inkludering av elevar med funksjonshemming i kroppsøving i lys av omgrepa framandheit og forskjell
  • ha kunnskapar og ferdigheiter til å rettleie kroppsøvingslærarar om ulike måtar ein kan skape eit inkluderande læringsmiljø for elevar med ulike føresetnadar
     
Organisering og arbeidsformer
Undervisninga vil bestå av førelesingar, samt studentaktive læringsformer
Vurdering

80% oppmøte på seminartimar

Mappe som består av:

  • 1 godkjent gruppepresentasjon. Gruppene består av 3-5 studentar
  • 4 produkt frå seminararbeidet, bestått/ikkje bestått

Individuell skriftlig heimeeksamen. Studentane skal arbeide med oppgåva gjennom emnet. Tema blir utarbeidd i samråd mellom studenten og emneansvarlig. Maks. 3000 ord. Gradert karakter. 

 

Pensum

 



 

Kjernelitteratur

BØKER:
Berg, G. D. & Nes, K. (2007). Kompetanse for tilpasset opplæring: Artikkelsamling. Oslo: Utdanningsdirektoratet.
Artikkelsamlingen finnes online/elektronisk: Klikk på denne lenken.

Elnan, I. (2010). Idrett for alle? Studie av funksjonshemmedes idrettsdeltakelse og fysisk aktivitet.Trondheim: NTNU samfunnsforskning, Senter for idrettsforskning.
Denne finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask


ARTIKKELSAMLING:
Standal, Ø.F. (Red.). (2013). FAF312: Idrett og kroppsøving for personar med funksjonshemmingar: 2013-2014. (Artikkelsamling). Oslo: Norges idrettshøgskole.
Biblioteket har ikke denne, fås kjøpt i Servicetorget.
- Biblioteket har det meste av det som står i artikkelsamlingen.
- Noe av innholdet finnes også online/elektronisk.

NB!
For å åpne de elektroniske artiklene når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN
:
http://www.nih.no/bibliotek/ressurser/tilgang-hjemmefra/


Litteraturliste for artikkelsamlingen ovenfor:
Asbjørnslett, M., Helseth, S., & Engelsrud, G. H. (2013). 'Being an ordinary kid' ? Demands of everyday life when labelled with disability. Scandinavian Journal of Disability Research, 15, 1-13.
Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken.

Bachke, C.C. (2011). Individuelle opplæringsplaner: Mye brukt, men lite utforsket. Spesialpedagogikk, 10, 4-17.
Biblioteket har dette tidsskriftet i papirutgave.
Du kan bestille opp tidsskriftet for å lese/ta kopi av artikkelen.
Bestill herfra:
BIBSYS Ask

Barton, L. (1993). Disability, empowerment and physical education. I: J. Evans (Ed.), Equality, education and physical education. (s. 43-54). London: Falmer.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask

Goodwin, D.L., Watkinson, E.J. & Fitzpatrick, D. (2003). Inclusive physical education: A conceptual framework. I: R.D.Steadward, G. Wheeler, & E. Watkinson (Eds.), Adapted physical activity (s. 189.212). Edmonton: University of Alberta Press.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask

Goodwin, D.L. (2009). The voices of students with disabilities: are they informing inclusive physical education practice? I: H. Fitzgerald (Ed.), Disability and youth sport. (s. 53-75). London: Routledge.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Boka finnes også online/elektronisk: BIBSYS Ask

Haug, P. (2004). Finst den spesialpedagogiske kompetansen det er bruk for i skulen? Spesialpedagogikk, 69, 4-11.
Biblioteket har dette tidsskriftet i papirutgave.
Du kan bestille opp tidsskriftet for å lese/ta kopi av artikkelen.
Bestill herfra:
BIBSYS Ask

Hemmingsson, H., Gustavsson, A. & Townsend, E. (2007). Students with disabilities participating in mainstream schools: Policies that promote and limit teacher and therapist cooperation. Disability and Society, 22, 383-399.
Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken.

Howe, P. D. (2008). A social history of sport for the disabled. I: P. D. Howe, The cultural politics of the paralympic movement: Through an anthropological lens. (Routledge Critical Studies in Sport). (s. 15-37). London: Routledge.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Boka finnes også online/elektronisk: BIBSYS Ask

Lassen, L.M. (2009). Hvordan prinsippene i empowerment kan anvendes som metode ved spesialpedagogisk rådgivningsarbeid. I: E. Befring & R. Tangen (Red.). Spesialpedagogikk (4. utg.). (s. 154-169). Oslo: Cappelen Akademisk Forlag.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Biblioteket har også en nyere utgave til utlån (5. utg., 2012): BIBSYS Ask

Reid, G. (2003). Moving towards inclusion. I: R.D.Steadward, G. Wheeler, & E. Watkinson (Eds.), Adapted pysical activity (s. 131-147). Edmonton: University of Alberta Press.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask

Sørensen, M. & Kahrs, N. (2011). En idrett for alle? Erfaringer med integrering av personer med funksjonsnedsettelser i norsk idrett. I: D.V. Hanstad, G. Breivik, M.K. Sisjord & H.B. Skaset (Red.), Norsk idrett: Indre spenning og ytre press. (s. 337-354) .Oslo: Akilles.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask