FAF310 Tilpassa fysisk aktivitet - grunnleggjande prinsipp (10 sp) 
Faktaboks
EmnekodeFAF310
EmnenavnTilpassa fysisk aktivitet - grunnleggjande prinsipp
Studiepoeng10 sp
AnsvarligØyvind Standal
TidspunktHaust
Innledning
I dette emnet blir dei sentrale prinsippa for å tilpasse fysisk aktivitet for menneske med funksjonshemmingar teke opp. Grunnleggande sett dreier dette seg om å fokusere på potensialet for bevegelse hos deltakarane heller enn dei medisinske konsekvensane av funksjonshemming. Gjennom å analysere og forstå tilhøvet mellom deltakarane sine føresetnader og dei rammene aktiviteten set, prøver ein å utvide rammene for deltaking, slik at alle får utfalde seg og utforske sine mogelegheiter i bevegelse.
Mål

Studentane skal

  • kunne gjere greie for grunnleggande prinsipp for tilpassa fysisk aktivitet.
  • kunne planleggje og gjennomføre bevegelsesaktivitetar for menneske med funksjonshemmingar.
  • kunne observere og identifisere ressursar og mogelegheiter for bevegelsesaktivitetar hos personar med funksjonshemmingar.
  • kjenne til den historiske utviklinga av fagområdet tilpassa fysisk aktivitet.
Organisering og arbeidsformer
Undervisninga vil skje ved praktisk-metodisk arbeid og presentasjon av teori. Det blir lagt stor vekt på arbeid i grupper, både knytt til lesing av tekstar og praktisk-metodiske oppgåver.
Vurdering

80% oppmøte på seminartimar (SJÅ TIMEPLAN)

Mappe som består av:

  • Rapport frå praktisk-metodisk gruppeopplegg i praksis på inntil 2000 ord. Gruppene består av 2-3 studentar.
  • 2 produkt frå seminararbeidet

Vurderes til Bestått/Ikkje bestått

Kjernelitteratur

BØKER:
Annerstedt, C. (2007). Att (lära sig) vara lärare i idrott och hälsa. Göteborg: Mulitcare AB.
Kap. 6 og 7 skal leses:
Boka finner du til utlån i biblioteket her:
BIBSYS Ask

Beitostølen helsesportsenter. (U.å.). Beitostølen helsesportsenter: Aktivitet og deltakelse gjennom hele livet. Aktivitetshefter.
Alle heftene finner du online her: Klikk på denne lenken.


ARTIKKELSAMLING:
Standal, Ø.F. (Red.). (2013). FAF310: Tilpassa fysisk aktivitet - grunnleggjande prinsipp: 2013-2014. (Artikkelsamling). Oslo: Norges idrettshøgskole.
Biblioteket har ikke denne, fås kjøpt i servicetorget.
- Biblioteket har ALT av innholdet i artikkelsamlingen.

Litteraturlista for artikkelsamlingen ovenfor:
Bouffard, M. & Strean, W.B. (2003). Critical thinking and professional preparation. I: R.D.Steadward, G. Wheeler & E. Watkinson (Eds.), Adapted physical activity. (s. 1-10). Edmonton: University of Albert Press.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask

Breivik, J.K. (2006). Døv identitetspolitikk: En særegen form for normalitet? I: T. H. Eriksen & J.-K. Breivik (Red.), Normalitet. (Det transnasjonale Norge: 2). (s.187-202). Oslo: Universitetsforlaget.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask

Grue, L. (2004). Medisinsk og sosial forståelse av funksjonshemming. I: L. Grue, Funksjonshemmet er bare et ord: Forståelser, fremstillinger og erfaringer. (s. 101-131). Oslo: Abstrakt forlag.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask

Grue, L. (2006). Normalitetens oppfinnelse: Bidrag til en forståelse. I: T. H. Eriksen & J.-K. Breivik (Red.), Normalitet. (Det transnasjonale Norge: 2). (s. 25-49). Oslo: Universitetsforlaget.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask

Molander, A. og Terum, L.I. (2008). Profesjonsstudier: En introduksjon. I: A. Molander & L. I. Terum (Red.), Profesjonsstudier, II. (s. 13-26). Oslo: Universitetsforlaget.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask

Morisbak, I. & Standal, Ø.F. (2006). Rehabilitering med tilpasset fysisk aktivitet som virkemiddel. I: A.-M. Kissow & B. Therkildsen (Red.), Kroppen som deltager: Idræt og bevægelse i rehabiliteringen. (s. 146-157). Roskilde: Handicapidrætens videnscenter, Roskilde.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask

Peitersen, B. (2008). Metode i det pædagogiske og didaktiske univers. I: H. Rønholt & B. Peitersen (Red.), Idrætsundervisning: En grundbok i idrætsdidaktik. (s. 111-146). København: Institut for Idræt.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask

Pettersen, R.C. (2005). Didaktiske modeller og verktøy. I: R.C. Pettersen, Kvalitetslæring i høgere utdanning. (s. 25-50). Oslo: Universitetsforlaget.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask

Reid, G. (2003). Defining adapted physical activity. I: R.D.Steadward, G. Wheeler, & E. Watkinson (Eds.), Adapted physical activity. (s. 11-25). Edmonton: University of Albert Press.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask

Solvang, P. (2006). Problematisering, utdefinering eller omfavnelse? Om normaliteten. I: T. H. Eriksen & J.-K. Breivik (Red.), Normalitet. (Det transnasjonale Norge: 2). (s.167-185). Oslo: Universitetsforlaget.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask

Sævi, T. (u.å.). The experience of "being seen" for persons with disability. Hentet 13. mai 2013 fra: http://www.phenomenologyonline.com/sources/textorium/saevi-tone-the-experience-of-%E2%80%9Cbeing-seen%E2%80%9D-for-persons-with-disability/
Denne finnes online/elektronisk: Klikk på denne lenken