BØKER: Annerstedt, C. (2007). Att (lära sig) vara lärare i idrott och hälsa. Göteborg: Mulitcare AB. Kap. 6 og 7 skal leses: Boka finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Beitostølen helsesportsenter. (U.å.). Beitostølen helsesportsenter: Aktivitet og deltakelse gjennom hele livet. Aktivitetshefter. Alle heftene finner du online her: Klikk på denne lenken.
ARTIKKELSAMLING: Standal, Ø.F. (Red.). (2013). FAF310: Tilpassa fysisk aktivitet - grunnleggjande prinsipp: 2013-2014. (Artikkelsamling). Oslo: Norges idrettshøgskole. Biblioteket har ikke denne, fås kjøpt i servicetorget. - Biblioteket har ALT av innholdet i artikkelsamlingen.
Litteraturlista for artikkelsamlingen ovenfor: Bouffard, M. & Strean, W.B. (2003). Critical thinking and professional preparation. I: R.D.Steadward, G. Wheeler & E. Watkinson (Eds.), Adapted physical activity. (s. 1-10). Edmonton: University of Albert Press. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Breivik, J.K. (2006). Døv identitetspolitikk: En særegen form for normalitet? I: T. H. Eriksen & J.-K. Breivik (Red.), Normalitet. (Det transnasjonale Norge: 2). (s.187-202). Oslo: Universitetsforlaget. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Grue, L. (2004). Medisinsk og sosial forståelse av funksjonshemming. I: L. Grue, Funksjonshemmet er bare et ord: Forståelser, fremstillinger og erfaringer. (s. 101-131). Oslo: Abstrakt forlag. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Grue, L. (2006). Normalitetens oppfinnelse: Bidrag til en forståelse. I: T. H. Eriksen & J.-K. Breivik (Red.), Normalitet. (Det transnasjonale Norge: 2). (s. 25-49). Oslo: Universitetsforlaget. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Molander, A. og Terum, L.I. (2008). Profesjonsstudier: En introduksjon. I: A. Molander & L. I. Terum (Red.), Profesjonsstudier, II. (s. 13-26). Oslo: Universitetsforlaget. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Morisbak, I. & Standal, Ø.F. (2006). Rehabilitering med tilpasset fysisk aktivitet som virkemiddel. I: A.-M. Kissow & B. Therkildsen (Red.), Kroppen som deltager: Idræt og bevægelse i rehabiliteringen. (s. 146-157). Roskilde: Handicapidrætens videnscenter, Roskilde. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Peitersen, B. (2008). Metode i det pædagogiske og didaktiske univers. I: H. Rønholt & B. Peitersen (Red.), Idrætsundervisning: En grundbok i idrætsdidaktik. (s. 111-146). København: Institut for Idræt. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Pettersen, R.C. (2005). Didaktiske modeller og verktøy. I: R.C. Pettersen, Kvalitetslæring i høgere utdanning. (s. 25-50). Oslo: Universitetsforlaget. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Reid, G. (2003). Defining adapted physical activity. I: R.D.Steadward, G. Wheeler, & E. Watkinson (Eds.), Adapted physical activity. (s. 11-25). Edmonton: University of Albert Press. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Solvang, P. (2006). Problematisering, utdefinering eller omfavnelse? Om normaliteten. I: T. H. Eriksen & J.-K. Breivik (Red.), Normalitet. (Det transnasjonale Norge: 2). (s.167-185). Oslo: Universitetsforlaget. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Sævi, T. (u.å.). The experience of "being seen" for persons with disability. Hentet 13. mai 2013 fra: http://www.phenomenologyonline.com/sources/textorium/saevi-tone-the-experience-of-%E2%80%9Cbeing-seen%E2%80%9D-for-persons-with-disability/ Denne finnes online/elektronisk: Klikk på denne lenken
|