ARTIKKELSAMLING: Rugseth, G. (Red.). (2013). FAF311: Læring, pedagogikk og tilpassa fysisk aktivitet: 2013-2014. (Artikkelsamling). Oslo: Norges idrettshøgskole. Biblioteket har ikke denne, fås kjøpt i Servicetorget. - Biblioteket har det meste av det som står i artikkelsamlingen. - Noe av innholdet er også online/elektronisk.
NB! For å åpne de elektroniske artiklene når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN: http://www.nih.no/bibliotek/ressurser/tilgang-hjemmefra/
Litterturlista for artikkelsamlingen ovenfor: Eide, E. (2012). Offer, hemmet, aktiv, borger? Medieerfaringer blant individer med nedsatt funksjonsevne. Norsk medietidsskrift, 19(1), 4-2. Biblioteket har ikke dette tidsskriftet.
Goodwin, D. L., Thurmeier, R. & Gustafson, P. (2004). Reactions to the metaphors of disability. Adapted Physical Activity Quarterly, 21, 379-398. Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken.
Goodwin, D.L.(2008). Self-regulated dependency: ethical reflections on interdependence and help in adapted physical activity. Sport, Ethics and Philosophy, 2(2), 172-184. Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken.
Huges, B. & Paterson, K. (1997). The social model of disability and the disappearing body: towards a sociology of impairment. Disability & Society, 12(3), 325-340. Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken.
Kelly, B (2005). "Chocolate makes you autism": Impairment, disability and childhood identities. Disability & Society, 20(3), 261-275. Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken. Lorentzen, P. (2009). Vil eieren av kommunikasjonsproblemet vennligst melde seg! Norsk tidsskrift for logopedi, 3. Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken.
Ryan, R.M. & Deci, E.L. (2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55(1), 68-78. Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken.
Saebu, M. & Sørensen, M. (2011). Factors associated with physical activity among young adults with a disability. Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, 21(5), 730-738. Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken.
Skjervheim, H. (2002). Deltakar eller tilskodar. I: H. Skjervheim, Mennesket. (s. 20-35). Oslo: Universitetsforlaget. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i bibliotket her: BIBSYS Ask Standal, Ø. F. (2010). Pedagogisk arbeid i rehabilitering: Ei drøfting av praktiske, pedagogiske handlingar. I: K. Steinsholt & K. Pedersen (Red), Aktive liv: Idrettspedagogiske perspektiver på kropp, bevegelse og dannelse. (s. 101-120). Trondheim: Tapir akademisk forlag. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i bibliotket her: BIBSYS Ask
Standal, Ø. (2012). Læring i rehabilitering: Eit sosiokulturelt perspektiv I: P. K. Solvang & Å. Slettebø (Red.), Rehabilitering. Individuelle prosesser, fagutvikling og samordning av tjenester. (s. 147-159). Oslo: Universitetsforlaget. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Sørbø, J. I. (2007). Pasient og behandler i filosofisk perspektiv: Reparasjon eller kommunikasjon? Hentet 13. mai 2013 fra: http://www.helsedialog.no/laring_og_mestring_lms/brukermedvirkning/brukermedvirkning_skjult/Pasient+og+behandler+i+filosofisk+perspektiv.d25-Tgdf3F6pwlbUXO.ips Denne finnes online/elektronisk: Klikk på denne lenken.
Toombs, S. K. (2001). Reflections on bodily change: The lived experience of disabil-ity. I: S. K.Toombs (Ed.), Handbook of phenomenology and medicine. (Philosophy and medicine; 68). (s. 247-261). Dordrecht: Kluwer Academic. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i bibliotket her: BIBSYS Ask
Van Manen, M. (1993). Takt. I: M. Van Manen, Pedagogisk takt: Betydningen av pedagogisk omtenksomhet. (s. 113-134). Bergen: Caspar forlag. Biblioteket har ikke denne.
WHO (2003). ICF: Norsk brukerveiledning: Internasjonal klassifikasjon av funksjon, funksjonshemming og helse. Trondheim: KITH. Hentet 13. mai 2013 fra: http://www.kith.no/upload/1855/NorskBrukerveiledning-v1.pdf Denne finnes online/elektronisk: Klikk på denne lenken. I tillegg til artikkelsamlingen er også dette pensum: Annerstedt, C. (2007). Att (lära sig) vara lärare i idrott og hälsa. Göteborg: Mulitcare AB. Boka finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Steadward, R. D., Wheeler, G. D. & Watkinson, E. J. (Eds.). (2003). Adapted physical activity. Edmonton: University of Alberta Press. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Tøssebro, J. (2010). Hva er funksjonshemming. Oslo: Universitetsforlaget. Boka finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask |