FAF311 Læring, pedagogikk og tilpassa fysisk aktivitet (10 sp) 
Faktaboks
EmnekodeFAF311
EmnenavnLæring, pedagogikk og tilpassa fysisk aktivitet
Studiepoeng10 sp
AnsvarligGro Rugseth
TidspunktHaust
Innledning
Dette emnet tek føre seg sentrale, pedagogiske tema i arbeidet med andre menneske sine erfaringar av bevegelse. Gjennom casestudie av eit utval funksjonshemmingar, som blir kasta lys over ved hjelp av levde erfaringar og medisinsk kunnskap, er hensikta å syne fram korleis idrettspedagogiske tiltak kan tillempast på ein produktiv og taktfull måte. Utvalet av case blir gjort saman med studentane. På denne måten blir idrettspedagogar si rolle i tverrfaglege samarbeid synleggjort, samt deira rolle i deltakaren sin læringsprosess.
Mål

Studentane skal

  • kunne gjere greie for sentrale, pedagogiske aspekt ved tilpassa fysisk aktivitet
  • ha grunnleggande kunnskap om medisinske, sosiokulturelle og fenomenologiske måtar å forstå funksjonshemming på
  • ha kunnskapar og ferdigheiter til å inngå i tverrfagleg samarbeid
Organisering og arbeidsformer
Kurset er organisert med førelesingar over sentrale emne, samt seminar i mindre grup-per der studentane skal engasjere seg i lesing og diskusjon av sentrale tekstar. Studentane skal aktivt bruke sine eigne erfaringar frå praksis til å forstå at og korleis det dei les har relevans for deira utvikling som pedagogar.
Vurdering

80% oppmøte på seminartimar

Mappe som består av:
- 4 produkt frå seminararbeidet, bestått/ikkje bestått

Individuell skuleeksamen, 4 timar, ingen hjelpemiddel. Graderte karakterar. Pensum frå FAF 310 Tilpassa fysisk aktivitet - grunnleggjande prinsipp (10 sp) er føreset kjent til eksamen.

Pensum


 



 

Kjernelitteratur

ARTIKKELSAMLING:
Rugseth, G. (Red.). (2013). FAF311: Læring, pedagogikk og tilpassa fysisk aktivitet: 2013-2014. (Artikkelsamling). Oslo: Norges idrettshøgskole.
Biblioteket har ikke denne, fås kjøpt i Servicetorget.
- Biblioteket har det meste av det som står i artikkelsamlingen.
- Noe av innholdet er også online/elektronisk.

NB!
For å åpne de elektroniske artiklene når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN:
http://www.nih.no/bibliotek/ressurser/tilgang-hjemmefra/

Litterturlista for artikkelsamlingen ovenfor:
Eide, E. (2012). Offer, hemmet, aktiv, borger? Medieerfaringer blant individer med nedsatt funksjonsevne. Norsk medietidsskrift, 19(1), 4-2.
Biblioteket har ikke dette tidsskriftet.

Goodwin, D. L., Thurmeier, R. & Gustafson, P. (2004). Reactions to the metaphors of disability. Adapted Physical Activity Quarterly, 21, 379-398.
Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken.

Goodwin, D.L.(2008). Self-regulated dependency: ethical reflections on interdependence and help in adapted physical activity. Sport, Ethics and Philosophy, 2(2), 172-184.
Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken.

Huges, B. & Paterson, K. (1997). The social model of disability and the disappearing body: towards a sociology of impairment. Disability & Society, 12(3), 325-340.
Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken.

Kelly, B (2005). "Chocolate makes you autism": Impairment, disability and childhood identities. Disability & Society, 20(3), 261-275.
Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken.
 
Lorentzen, P. (2009). Vil eieren av kommunikasjonsproblemet vennligst melde seg! Norsk tidsskrift for logopedi, 3.
Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken.

Ryan, R.M. & Deci, E.L. (2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55(1), 68-78.
Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken.

Saebu, M. & Sørensen, M. (2011). Factors associated with physical activity among young adults with a disability. Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, 21(5), 730-738.
Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken.

Skjervheim, H. (2002). Deltakar eller tilskodar. I: H. Skjervheim, Mennesket. (s. 20-35). Oslo: Universitetsforlaget.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i bibliotket her: BIBSYS Ask

Standal, Ø. F. (2010). Pedagogisk arbeid i rehabilitering: Ei drøfting av praktiske, pedagogiske handlingar. I: K. Steinsholt & K. Pedersen (Red), Aktive liv: Idrettspedagogiske perspektiver på kropp, bevegelse og dannelse. (s. 101-120). Trondheim: Tapir akademisk forlag.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i bibliotket her: BIBSYS Ask

Standal, Ø. (2012). Læring i rehabilitering: Eit sosiokulturelt perspektiv I: P. K. Solvang & Å. Slettebø (Red.), Rehabilitering. Individuelle prosesser, fagutvikling og samordning av tjenester. (s. 147-159). Oslo: Universitetsforlaget.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask

Sørbø, J. I. (2007). Pasient og behandler i filosofisk perspektiv: Reparasjon eller kommunikasjon? Hentet 13. mai 2013 fra: http://www.helsedialog.no/laring_og_mestring_lms/brukermedvirkning/brukermedvirkning_skjult/Pasient+og+behandler+i+filosofisk+perspektiv.d25-Tgdf3F6pwlbUXO.ips
Denne finnes online/elektronisk: Klikk på denne lenken.

Toombs, S. K. (2001). Reflections on bodily change: The lived experience of disabil-ity. I: S. K.Toombs (Ed.), Handbook of phenomenology and medicine. (Philosophy and medicine; 68). (s. 247-261). Dordrecht: Kluwer Academic.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i bibliotket her: BIBSYS Ask

Van Manen, M. (1993). Takt. I: M. Van Manen, Pedagogisk takt: Betydningen av pedagogisk omtenksomhet. (s. 113-134). Bergen: Caspar forlag.
Biblioteket har ikke denne.

WHO (2003). ICF: Norsk brukerveiledning: Internasjonal klassifikasjon av funksjon, funksjonshemming og helse. Trondheim: KITH. Hentet 13. mai 2013 fra: http://www.kith.no/upload/1855/NorskBrukerveiledning-v1.pdf
Denne finnes online/elektronisk: Klikk på denne lenken.

I tillegg til artikkelsamlingen er også dette pensum:
Annerstedt, C. (2007). Att (lära sig) vara lärare i idrott og hälsa. Göteborg: Mulitcare AB.
Boka finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask

Steadward, R. D., Wheeler, G. D. & Watkinson, E. J. (Eds.). (2003). Adapted physical activity. Edmonton: University of Alberta Press.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask

Tøssebro, J. (2010). Hva er funksjonshemming. Oslo: Universitetsforlaget.
Boka finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask