ARTIKKELSAMLING: Borgen, J.S. (Red.). (2013). FKI215: Pedagogikk, vitenskapsteori og forskningsmetode: 2013-2014. (Artikkelsamling). Oslo: Norges idrettshøgskole. Biblioteket har ikke denne, fås kjøpt ved NIH. - Biblioteket har alt som står i artikkelsamlingen. - Noe av innholdet finnes også online/elektronisk
NB! For å åpne de elektroniske artiklene når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN: http://www.nih.no/bibliotek/ressurser/tilgang-hjemmefra/
Litteraturreferansene som står i artikkelsamlingen er merket med: "... finnes i artikkelsamlingen" og er under her, sammen med resten av pensumlitteraturen. Eleven og opplæringen: Barne- og familiedepartementet. (2003). FNs konvensjon om barns rettigheter: Vedtatt av De forente nasjoner 20. november 1989: Ratifisert av Norge 8. januar 1991: Revidert oversetelse mars 2013 med tilleggsprotokoller. Hentet 31. mai 2013 fra: http://www.regjeringen.no/upload/kilde/bfd/red/2000/0047/ddd/pdfv/178931-fns_barnekonvensjon.pdf Denne finnes online/elektronisk: Klikk på denne lenken.
Bø, A.K.& Stenersen Hovdenak, S. (2011). Elever som verdensborgere. Norsk pedagogisk tidsskrift, 3, 216-226. Artikkelen finnes online. Klikk på denne lenken. NB! Kun 1 bruker samtidig. Husk å lukke siden når du er ferdig!
Nielsen, H. B. (2009). Fra liten til stor. I: H.B. Nielsen, Skoletid: Jenter og gutter fra 1. til 10. klasse. (s. 13-36). Oslo: Universitetsforlaget. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Nielsen, H.B. (2009). Tid og utvikling. I: H.B. Nielsen,Skoletid: Jenter og gutter fra 1. til 10. klasse. (s. 289-320). Oslo: Universitetsforlaget. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Regjerningen.no. (2001). Konvensjonen om barnets rettigheter: Distr. Generell: CRC/GC/2001/1: 17. april 2001.CRC/GC/2001/1 17. april 2001: Vedlegg IX: Generell kommentar nr. 1 (2001). Artikkel 29 nr. 1: Utdanningens formål. Hentet 31. mai 2013 fra: http://www.regjeringen.no/upload/BLD/Barnets%20rettigheter/Generell%20kommentar%201%20-%2025%206%2009.pdf Denne finnes online/elektronisk: Klikk på denne lenken.
Skaalvik, E.M. & Skaalvik, S. (2008). Skolen som læringsarena: Selvoppfatning, motivasjon og læring. Oslo: Universitetsforlaget. Boka finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Østrem, S. (2010). Pedagogikk og elevkunnskap: En første innføring til læreryrket. Oslo: Cappelen Akademisk forlag. Kapittel 1-4 skal leses: Boka finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Laurent, C. (2008). Klassen [DVD-plate]. [s.l.]: Star Media Entertainment DVD-en finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Lærerens oppgaver, profesjon og handlingskompetanse : Gundem, B.B. (2011). Pedagogikk - didaktikk - fagdidaktikk: En utdyping. I: B.B. Gundem, Europeisk didaktikk: Tenkning og viten. (s. 73-87). Oslo: Universitetsforlaget. Dette kapitlet finnes i artikkelsamlingen. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Leer-Salvesen, P. (2002). Preludium: Arven fra Hippokrates. I: B. Nylehn & A.M. Støkken (Red.), De profesjonelle: Relasjoner, identitet og utdanning. (s. 11-22). Oslo: Universitetsforlaget. Dette kapitlet finnes i artikkelsamlingen. Boka kapitelet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Leseth, A.B. (2013). Kulturtrøbbel i profesjonskvalifisering. I: A. Molander & J.-C. Smeby, Profesjonsstudier, 2. (s. 55-66). Oslo: Universitetsforlaget. Boka kapitelet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Repstad, P. (2002). Virker utdanning? I: B. Nylehn & A.M. Støkken (Red.), De profesjonelle. Relasjoner, identitet og utdanning. (s. 153-170). Oslo: Universitetsforlaget. Boka kapitelet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Skår, R. (2011). Delaktighet: En forutsetning for å lære den gode profesjonsutøvelse. I: B. Hagtvet & G. Ognjenovic (Red.), Dannelse: Tenkning, modning, refleksjon: Nordiske perspektiver på allmenndannelsens nødvendighet i høyere utdanning og forskning. (s. 600-615). Oslo: Dreyers Forlag. Boka kapitelet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Aasen, P., Nordtug, B, Ertesvåg, S.K. & Lervik, B. (2002). Pedagogisk profesjonalitet. I: P. Aasen & B. Nordthug, Atferdsproblemer: Innføring i pedagogisk analyse. (s. 224-245). Oslo: Cappelens akademiske forlag. Boka kapitelet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Kropp, bevegelse, undervisning og læring: Andrews, T. & Johansen, V. (2005). Gym er det faget jeg hater mest. Norsk Pedagogisk Tidsskrift, 87(4), 302-314. Denne artikkelen finnes i artikkelsamlingen. Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken. NB! Kun 1 samtidig bruker. Husk å lukke siden når du er ferdig!
Engelsrud, G. (2006). Hva er kropp. Oslo: Universitetsforlaget. Kapittel 2,3,4 og 5 skal leses: Boka finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Engelsrud, G. (2010). Betydninger av teori(er) om kroppen. I: K. P. Gurholt & K. Steinsholt (Red.), Aktive liv: Idrettspedagogiske perspektiver på kropp, bevegelse og dannelse. (s.35-50). Trondheim: Tapir forlag. Dette kapitlet finnes i artikkelsamlingen. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask Green, K. (2010). Aktiv livsstil, helse og kroppsøving: Utfordringer og begrensninger. I: K. P. Gurholt & K. Steinsholt (Red.), Aktive liv: Idrettspedagogiske perspektiver på kropp, bevegelse og dannelse. (s. 219-231). Trondheim: Tapir forlag. Dette kapitlet finnes i artikkelsamlingen. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask Leseth, A. B. (2008). Hvordan kan vi forstå kropp? I: R. Säfvenbom & A. McD Sookermany (Red.), Kropp, bevegelse og energi: I den grunnleggende soldatutdanningen. (s. 37-45). Oslo: Universitetsforlaget. Dette kapitlet finnes i artikkelsamlingen. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask Loland. S. (2008). Hvordan kan vi forstå bevegelse? I: R. Säfvenbom & A. McD Sookermany (Red), Kropp, bevegelse og energi: I den grunnleggende soldatutdanningen. (s. 46-54). Oslo: Universitetsforlaget. Denne artikkelen finnes i artikkelsamlingen. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Raaheim, A.& Sunde, E. (2009). «Jeg hadde en dårlig lærer»: En undersøkelse av skoleerfaringer blant mannlige arbeidstakere med kort utdanning. Norsk pedagogisk tidsskrift, 5, 356-366. Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken. NB! Kun 1 bruker samtidig. Husk å lukke siden etter deg. Säfvenbom, R. (2003). Idrettspedagogikken og den nye tida. I: V. F. Moe & S. Loland (Red.), I bevegelse: Et festskrift til Gunnar Breivik på hans 60-årsdag. (s. 140-155). Oslo: Gyldendal undervisning. Dette kapitlet finnes i artikkelsamlingen. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Vitenskapsteori og metode: Danielsen, A.G. (2013). Kunnskapsbygging i skolen via kvantitative verktøy: Statistikk og spørreskjema. I: M. Brekke & T. Tiller (Red.), Læreren som forsker: Innføring i forskningsarbeid i skolen. (s. 138-154). Oslo: Universitetsforlaget. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Furu, E.M. (2013). Lærerstudenten som aksjonslærer i klasserommet. I: M. Brekke & T. Tiller (Red.), Læreren som forsker: Innføring i forskningsarbeid i skolen. (s. 45-61). Oslo: Universitetsforlaget. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
Kleven, T.A. (2011). Innføring i pedagogisk forskningsmetode: En hjelp til kritisk tolkning og vurdering. Oslo: Unipub forlag. Kapittel 1, 4, 5, 6 og 8 skal leses: Boka finner du til utlån i biblioteket her: BIBSYS Ask
|