Dahlén, P. (2008). Sport och medier: En introduktion. Kristiansand: IJ-forlaget. Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Hanstad, D. V. & Skille, E. Å. (2010). Idrett og media i olympiske leker: En studie av journalisters syn på samarbeidet med den norske OL-troppen under vinterlekene i Vancouver 2010. Norsk medietidsskrift, 17(4) 348-363. Denne blir utdelt av foreleser. Biblioteket har ikke dette tidsskriftet.
Kristiansen, E., Hanstad, D. V. & Roberts, G. C. (2012). Coping with media stress in the Vancouver 2010 Olympics: "We all make a living out of this". Journal of Applied Sport Psychology, 23(4), 443-458. Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken NB! For å åpne de elektroniske artiklene når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN: Klikk på denne lenken.
Kristiansen, E. & Lines, G. (2014). Media. I: A. Papannoiu & D. Hackfort (Eds), Routledge companion to sport and exercise psychology: Global perspectives and fundamental concepts. (s. 236-259). New York: Taylor & Francis. Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Sisjord, M. K., & Kristiansen, E. (2008). Serious athletes or media clowns? Female and male wrestlers' perceptions of media constructions. Sociology of Sport Journal, 25(3), 350-368. Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken. NB! For å åpne de elektroniske artiklene når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN: Klikk på denne lenken.
Wenner, L. A. (2013). Media, sport and the consumer culture: The fan as a consumer in television commercials. I: P.M. Pedersen, The Routledge handbook of sport communication. (s. 410-420). London: Routledge. Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
|