Skolen i historisk perspektiv: Baune, T. Aa. (2007). Fra 7-årig folkeskole til 9-årig grunnskole? I: T. Aa. Baune, Den skal tidlig krøkes: Skolen i historisk perspektiv. (s. 103-123). Oslo: Cappelen akademisk forlag. Boka kapitlene står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Baune, T. Aa. (2007). Masseutdanning i et flerkulturelt samfunn - likhet eller ny ulikhet? 1970-2007. I: T. Aa. Baune, Den skal tidlig krøkes: Skolen i historisk perspektiv. (s. 125-222). Oslo: Cappelen akademisk forlag. Boka kapitlene står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Lærerkvalifisering og etikk: Bergem, T. (2011). Læreren i etikkens motlys: Innføring i yrkesetisk tenkning og praksis (3. utg.). Oslo: Gyldendal akademisk. Kap. 1-7 skal leses: Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Laurent, C. (2008). Klassen [DVD-plate]. [s.l.]: Star Media Entertainment DVD-en finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Samfunn, skole og fag: Dale, E.L. (2001). Introduksjon til grunnlagsproblemer i didaktikk. I: Dale (Red.), Om utdanning: Klassiske tekster. (s. 9-21). Oslo: Ad Notam Gyldendal. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Dale, E. L. (2010). Hvorfor kunnskapsløftet? I: E. L. Dale, Kunnskapsløftet: På vei mot felles kvalitetsansvar? (s. 21-56). Oslo: Universitetsforlaget. Dette kapitlet finnes i artikkelsamlingen. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Ekholm, M., Lund, T., Roald, K. & Tislevoll, B. (Red.). (2010). Utvikling av skoler: Et kunnskapsfelt i bevegelse. I: M. Ekholm (red.), Skoleutvikling i praksis. (s. 20-31). Oslo: Universitetsforlaget. Boka kapitlene står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Hargreaves, A. (2004). Å undervise i kunnskapssamfunnet: Utdanning til oppfinnsomhet. I: A. Hargreaves, Læring og undervisning i kunnskapssamfunnet: Utdanning i en utrygg tid. (s. 28-54). Oslo: Abstrakt forlag. Dette kapitlet finnes i artikkelsamlingen. Boka kapitlene står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Salole, L. (2013). Krysskulturelle barn og unge: Om tilhørighet, anerkjennelse, dilemmaer og ressurser. Oslo: Gyldendal Akademisk. Dette skal leses: s. 21-47, 51-96, og 227-241: Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Solerød, E. (2012). Pedagogiske grunntanker i et dannelsesperspektiv. Oslo: Universitetsforlaget. Kap. 1, 2 og 3 skal leses: Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Wilken, L. (2008). Pierre Bourdieu. Trondheim: Tapir. Innledningen og kapittel 1 skal leses: Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Østrem, S. (2010). Pedagogikk og elevkunnskap: En første innføring til læreryrket. Oslo: Cappelen Akademisk forlag. Kap. 5-7 skal leses: Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Vitenskapsteori og metode: Danielsen, A.G. (2013). Kunnskapsbygging i skolen via kvantitative verktøy: Statistikk og spørreskjema. I: M. Brekke & T. Tiller (Red.), Læreren som forsker: Innføring i forskningsarbeid i skolen. (s. 138-154). Oslo: Universitetsforlaget. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Furu, E.M. (2013). Lærerstudenten som aksjonslærer i klasserommet. I: M. Brekke & T. Tiller (Red.), Læreren som forsker: Innføring i forskningsarbeid i skolen. (s. 45-61). Oslo: Universitetsforlaget. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Kleven, T.A. (2011). Innføring i pedagogisk forskningsmetode: En hjelp til kritisk tolkning og vurdering. Oslo: Unipub forlag. Kapittel 1, 4, 5, 6 og 8 skal leses: Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
NB! I tillegg er 200 sider valgfritt pensum i pedagogikk tilknytning til bacheloroppgaven
|