Bredal, A.-M. (2010). Om funksjonshemning og kroppsöving. I: K. Steinsholt & K. P. Gurholt (Red.), Aktive liv: Idrettspedagogiske perspektiver på kropp, bevegelse og dannelse. (s. 71-84.). Trondheim: Tapir. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Brustad, R.J. & Partridge, J.A. (2002). Parental and peer influence on children’s psychosocial development through sport. I: F.L. Smoll & R.E. Smith (Eds.), Children and youth in sport: A biopsychososial perspective (2nd ed.). (s. 187-210) Dubuque, Iowa: Kendall/Hunt Publishing Company. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Cassidy, T., Jones, R. & Potrac, P. (2009). Instructional methods and pedagogical strategies. I: T. Cassidy, R. Jones & P. Potrac, Understanding sport coaching: The social, cultural and pedagogical foundations of coaching practice. (s. 30-45). London: Routledge. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA Boka finnes også online/elektronisk her: Klikk på denne lenken.
Cassidy, T., Jones, R. & Potrac, P. (2009). Learning and development. I: T. Cassidy, R. Jones & P. Potrac, Understanding sport coaching: The social, cultural and pedagogical foundations of coaching practice. (s. 65-84). London: Routledge. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA Boka finnes også online/elektronisk her: Klikk på denne lenken.
Cassidy, T., Jones, R. & Potrac, P. (2009). Quality in coaching. I: T. Cassidy, R. Jones & P. Potrac, Understanding sport coaching: The social, cultural and pedagogical foundations of coaching practice. (s. 46-54). London: Routledge. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA Boka finnes også online/elektronisk her: Klikk på denne lenken.
Cassidy, T., Jones, R. & Potrac, P. (2009). Understanding athletes' identities. I: T. Cassidy, R. Jones & P. Potrac, Understanding sport coaching: The social, cultural and pedagogical foundations of coaching practice. (s. 93-112). London: Routledge. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA Boka finnes også online/elektronisk her: Klikk på denne lenken.
Dowling, F. (2010). Fysisk aktivitet og god helse i kroppsovingsfaget: Problematisk, ikke automatisk. I: K. Steinsholt & K. P. Gurholt (Red.), Aktive liv: Idrettspedagogiske perspektiver på kropp, bevegelse og dannelse. (s. 205-218.). Trondheim: Tapir. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Dowling, F. (2013) Kjønn? "Ikke noe problem!" I: E. Backman & L. Larsson, I takt med tiden: Perspektiv på idrottslärarutbildningen i Skandinavien. (s. 97-107). Lund: Studentlitteratur. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Evans, J., Davies, B. & Penney, D. (1999). The social construction of teaching and learning: The politics of pedagogy. I: C.A. Hardy & M. Mawer (Eds.), Learning and teaching in physical education. (s. 7-19). London: Falmer Press. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA Boka finnes også online/elektronisk: Klikk på denne lenken.
Likestillings- og diskrimineringsombudet. (2008). Likestilling og mangfold i norsk idrett: Bedre med flere på banen. Oslo: Likestillings- og diskrimineringsombudet. Kap. 5, 6 og 7 skal leses: Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA Boka finnes også online/elektronisk: Klikk på denne lenken
Ommundsen, Y. (2011). Spesialisere tidlig og plukke talenter - er det så lurt? I: D.V. Hanstad, G. Breivik, M.K. Sisjord & H.B. Skaset (Red.), Norsk idrett: Indre spenning, ytre press. (s. 53-68). Oslo: Akilles. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Smoll. F.L. & Smith, R.E. (2002). Coaching behavior research and intervention in youth sports. I: F.L. Smoll & R.E. Smith (Eds.), Children and youth in sport: A biopsychososial perspective (2nd ed.). (s. 211-234) Dubuque, Iowa: Kendall/Hunt Publishing Company. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Tinning, R. (1990). Healthism as ideology. I: R. Tinning (Ed.), Ideology and physical education: Opening Pandora’s Box. (s. 28-32). Geelong: Deakin University Press. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA (I pensumhefte ?)
Tinning, R. (2010). Pedagogy and sport coaching. I: R.Tinning, Pedagogy and human movement: Theory, practice, research. (s. 65-82). London: Routledge. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA Boka finnes også online/elektronisk: Klikk på denne lenken.
|