GENERELL DEL, hele kullet
ARTIKLER OG BOKKAPITLER:
NB! For å åpne de elektroniske artiklene/bøkene når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN: Klikk på denne lenken.
Baker, J. & Young, B. (2014). 20 years later: deliberate practice and the development of expertise in sport. International Review of Sport and Exercise Psychology, 7(1), 135-157 Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Côté, J., Murphy-Mills, J. & Abernethy, B. (2012). The development of skill in sport. I: N.J Hodges & A.M Williams (Eds.), Skill acquisition in sport: Research, theory and practice (2nd ed.). (pp. 269-286). New York: Routledge. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Crust, L. (2007). Mental toughness in sport: A review. International Journal of Sport and Exercise Psychology, 5(3), 270-290. Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken Davids, K. & Baker, J.(2007). Genes, environment and sport perfornance: Why the Nature-Nurture dualism is no longer relevant. Sports Medicine, 37(1), 961-980. Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Enoksen, E., Tønnesen, E. & Tjelta, L. I. (2007). Styrketrening: I individuelle idretter og ballspill. Høgskoleforlaget: Kristiansand. Kapittel 3, 4, 5 og 6 skal leses: Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA (Resterende av boka er pensum i emnet TRL 241)
Galli, N. & Reel, J.J. (2012). Can good come from bad? An examination of adversarial growth in division I NCAA athletes. Journal of Intercollegiate Sport, 5(2), 199-212. Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken
Janelle, C. M. & Hillmann, C. H. (2003). Expert performance in sport: Current perspectives and critical issues. I: J. L. Starkes & K. A. Ericsson (Eds.), Expert performance in sports: Advances in research on sport expertise. (s. 19-45). Champaign Ill:: Human Kinetics. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA McMorris,T. (2004). Acquisition and performance of sports skills. Chichester: Wiley. Disse sidene skal leses: 1-76. Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Meen, H.D. (2000). Fysisk aktivitet hos barn og unge i relasjon til vekst og utvikling. Tidsskrift for Den Norske Lægeforening, 129(24), 2908-2914. Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Olympiatoppen. (2011). Olympiatoppens synspunkter på trening for barn. Oslo: Olympiatoppen. Hentet 14. mai 2014 fra: http://www.olympiatoppen.no/fagomraader/ungeutovere/fagstoff/media28495.media Denne finnes online: Klikk på denne lenken.
Simonton, D.K. (2013). If innate talent doesn’t exist, where do the data disappear? I: S.C. Kaufman (ed.), The complexity of greatness: Beyond talent or practice. (s. 17-26). New York: Oxford University Press. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Tønnesen, E. (2012). Spesialisert eller allsidig barne- og ungdomstrening? Oslo: Olympiatoppen. Hentet 14. mai 2014 fra: http://www.olympiatoppen.no/fagavdelinger/trening/utholdenhet/fagartikler/media3532.media Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
SPESIELL DEL:
FOTBALL: Bergo, A., Johansen, P. A., Larsen, Ø. & Morisbak, A. (2002). Ferdighetsutvikling i fotball: Handlingsvalg og handling. Oslo: Akilles. Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Hallèn, J. (Red). (2008). Fysisk trening i toppfotball. Oslo: Akilles. Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA Holt, N. L. & Mitchell, T. (2006). Talent development in English professional soccer. International Journal of Sport Psychology, 37, 77-98. Biblioteket har dette tidsskriftet i papirutgave. Du kan bestille opp tidsskriftet for å lese/ta kopi av artikkelen. Bestill herfra: ORIA
Olsen E., Larsen, Ø. & Semb, N. J. (1994). Effektiv fotball. Oslo: Gyldendal. Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA Boka finnes også online/elektronisk: Klikk på denne lenken.
Reilly, T., Williams, A. M., Nevill, A., & Franks, A. (2000). A multidisciplinary approach to talent identification in soccer. Journal of Sports Sciences, 18, 695-702. Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken. For å åpne de elektroniske artiklene når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN: Klikk på denne lenken.
|