NB! For å åpne de elektroniske artiklene og bøkene når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN: Klikk på denne lenken.
Arntzen, A. & Hauger, B. (2003). Utfordringer i arbeid med barn og unge på skolen. I: Hauge, H. A. & Mittelmark, M. B. (Red.), Helsefremmende arbeid i en brytningstid: Fra monolog til dialog? (s.193-203). Bergen: Fagbokforlaget.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Biddle, S. & Mutrie, N. (2008). Psychological well-being: Does physical activity make us feel good? I: S. Biddle & N. Mutrie (Eds.), Psychology of physical activity: Determinants, well-being and interventions (2nd ed.). (s. 163-198). London: Routledge.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Boka finnes også online/elektronisk: Klikk på denne lenken.
Conner, M. & Norman, P. (2005). Implementation intentions and health behaviours. I: M. Connor & P. Norman (Eds.), Predicting health behaviour: Research and practice with social cognitionmodels (2nd ed.). (s. 276-323). Maidenhead: Open University Press.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Boka finnes også online/elektronisk: Klikk på denne lenken.
Conner, M. & Norman, P. (2005). Social cognitive theory. I: M. Connor & P. Norman (Eds.), Predicting health behaviour: Research and practice with social cognitionmodels (2nd ed.). (s. 127-169). Maidenhead: Open University Press.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Boka finnes også online/elektronisk: Klikk på denne lenken.
Conner, M. & Norman, P. (2005). Stage theories of health behavior. I: M. Connor & P. Norman (Eds.), Predicting health behaviour: Research and practice with social cognitionmodels (2nd ed.). (s. 223-275). Maidenhead: Open University Press.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Boka finnes også online/elektronisk: Klikk på denne lenken.
Conner, M. & Norman, P. (2005). Theory of planned behaviour and health behavior. I: M. Connor & P. Norman (Eds.), Predicting health behaviour: Research and practice with social cognitionmodels (2nd ed.). (s. 170-222). Maidenhead: Open University Press.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Boka finnes også online/elektronisk: Klikk på denne lenken.
Djupvik, J. J. (2000). Folkehelsearbeid: Kommunal ressurskopling med vekt på bruk av fysisk aktivitet. Oslo: Kommuneforl.
Kapittel 1-3 og 5-6 skal leses:
Boka kapitlene står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Helsedirektoratet. (2013). Veileder for kommunale frisklivssentraler: Etablering og organisering (Ny rev. utg.). Oslo: Helsedirektoratet.
Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Boka finnes også online/elektronisk. Klikk på denne lenken.
Ivarsson, B. H. & Prescott, P. (2009). Motiverende samtaler om
fysisk aktivitet. I: R. Bahr (Red.), Aktivitetshåndboken: Fysisk aktivitet i forebygging og behandling. (s. 103-116). Oslo: Helsedirektoratet.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Boka finnes også online/elektronisk: Klikk på denne lenken.
Klepp, K-I. (Red.). (2010). Folkehelsearbeidet: Veien til god helse for alle. (Rapport 2010). Oslo: Helsedirektoratet.
Kapittel 2, 5, 6, 8 og 9 skal leses.
Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Boka finnes også online/elektronisk: Klikk på denne lenken.
Nutbeam, D. & Bauman, A. (2006). Evaluation in a nutshell: A practical guide to the evaluation of health promotion programs. North Ryde, NSW.: McGraw-Hill.
(113s.)
Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Ommundsen, Y. (2008). Tiltak for økt fysisk aktivitet blant barn og ungdom: En systematisk itteraturgjennomgang med utgangspunkt i oversiktsstudier og et utvalg nyere enkeltstudier. Oslo: Helsedirektoratet.
Rapporten finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Rapporten finnes også online/elektronisk: Klikk på denne lenken.
Ommundsen, Y. & Aaadland, A. A. (2009). Fysisk inaktive voksne i Norge: Hvem er inaktive - og hva motiverer til økt fysisk aktivitet. (Forskningsrapport). Oslo: Helsedirektoratet.
Rapporten finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Rapporten finnes også online/elektronisk: Klikk på denne lenken.
Sørensen, M. & Graff-Iversen, S. (2001). Hvordan stimulere til helsefremmende atferd? Tidsskrift for den Norske Lægeforening, 121, 720-24.
Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Sørensen, M., Graff-Iversen, S., Haugstvedt, K-T., Enger-Karlsen, T., Narum, I. G., Nybø, A. (2002). "Empowerment" i helsefremmende arbeid. Tidsskrift for den Norske Lægeforening, 122, 2379-2383.
Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Trost, S., Owen, N., Bauman, A. E., Sallis, J. F. & Brown, W. (2002). Correlates of adults? Participation in physical activity: Review and update. Medicine and Science in Sports and Exercise, 34(12), 1996-2001.
Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Wilhelmsen, B. U. & Holthe, A. (2011). Profesjonsidentitet i folkehelsearbeidet. I: R. Høigaard, N. C. Øverby, M. K. Torstveit & R. Høigaard (Red.), Folkehelsearbeid. (s. 23-39). Kristiansand: Høyskoleforlaget.
Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Øverby,N. C., Torstveit, M. K. & Høigaard, R. (2011). Hva er folkehelse og folkehelsearbeid? I: N. C. Øverby, M. K. Torstveit & R. Høigaard (Red.), Folkehelsearbeid. (s. 11-22). Kristiansand: Høyskoleforlaget.
Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
|