FAF311 Læring, pedagogikk og tilpassa fysisk aktivitet (10 sp) 
Faktaboks
EmnekodeFAF311
EmnenavnLæring, pedagogikk og tilpassa fysisk aktivitet
Studiepoeng10 sp
AnsvarligGro Rugseth
TidspunktHaust
Innledning
Dette emnet tek føre seg sentrale, pedagogiske tema i arbeidet med andre menneske sine erfaringar av bevegelse. Gjennom casestudie av eit utval funksjonshemmingar, som blir kasta lys over ved hjelp av levde erfaringar og medisinsk kunnskap, er hensikta å syne fram korleis idrettspedagogiske tiltak kan tillempast på ein produktiv og taktfull måte. Utvalet av case blir gjort saman med studentane. På denne måten blir idrettspedagogar si rolle i tverrfaglege samarbeid synleggjort, samt deira rolle i deltakaren sin læringsprosess.
Mål

Studentane skal

  • kunne gjere greie for sentrale, pedagogiske aspekt ved tilpassa fysisk aktivitet
  • ha grunnleggande kunnskap om medisinske, sosiokulturelle og fenomenologiske måtar å forstå funksjonshemming på
  • ha kunnskapar og ferdigheiter til å inngå i tverrfagleg samarbeid
Organisering og arbeidsformer
Kurset er organisert med førelesingar over sentrale emne, samt seminar i mindre grup-per der studentane skal engasjere seg i lesing og diskusjon av sentrale tekstar. Studentane skal aktivt bruke sine eigne erfaringar frå praksis til å forstå at og korleis det dei les har relevans for deira utvikling som pedagogar.
Vurdering

80% oppmøte på seminartimar

Mappe som består av:
- 4 produkt frå seminararbeidet, bestått/ikkje bestått

Individuell skrifteleg heimeeksamen, 4 timar, ingen hjelpemiddel. Graderte karakterar. Pensum frå FAF 310 Tilpassa fysisk aktivitet - grunnleggjande prinsipp (10 sp) er føreset kjent til eksamen.

Pensum


 



 

Kjernelitteratur

ARTIKLER OG KAPITLER:
Moe, V.F. & Standal, Ø.F. (2013). Praktisk kunnskap og læring i kroppsøving. I. G. Langfelt & V.F. Moe (red.), Å lære å bli lærer: En begrunnelse og en oversikt. Oslo: Cappelen Dam.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i bibliotket her: ORIA

Morisbak, I. & Bjørholt, P. G. (1993). Spesialpedagoger i kroppsøving: En yrkesgruppe med relevant kompetanse innen rehabilitering. Tidsskrift for den norsk lægeforening, 113, 2137-2139.
Artikkelen blir utdelt av lærer.

Ryan, R.M. & Deci, E.L. (2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55(1), 68-78.
Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken.

Saebu, M. & Sørensen, M. (2011). Factors associated with physical activity among young adults with a disability. Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, 21(5), 730-738.
Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken.
NB! For å åpne de elektroniske artiklene når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN:
http://www.nih.no/bibliotek/ressurser/tilgang-hjemmefra/

Skjervheim, H. (2002). Deltakar eller tilskodar. I: H. Skjervheim, Mennesket. (s. 20-35). Oslo: Universitetsforlaget.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i bibliotket her: ORIA

Standal, Ø. F. (2010). Pedagogisk arbeid i rehabilitering: Ei drøfting av praktiske, pedagogiske handlingar. I: K. Steinsholt & K. Pedersen (Red), Aktive liv: Idrettspedagogiske perspektiver på kropp, bevegelse og dannelse. (s. 101-120). Trondheim: Tapir akademisk forlag.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i bibliotket her: ORIA

Standal, Ø. (2012). Læring i rehabilitering: Eit sosiokulturelt perspektiv I: P. K. Solvang & Å. Slettebø (Red.), Rehabilitering. Individuelle prosesser, fagutvikling og samordning av tjenester. (s. 147-159). Oslo: Universitetsforlaget.
Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA

Sørbø, J. I. (2007). Pasient og behandler i filosofisk perspektiv: Reparasjon eller kommunikasjon? Hentet 13. mai 2013 fra: http://www.helsedialog.no/laring_og_mestring_lms/brukermedvirkning/brukermedvirkning_skjult/Pasient+og+behandler+i+filosofisk+perspektiv.d25-Tgdf3F6pwlbUXO.ips
Denne finnes online/elektronisk: Klikk på denne lenken.

Van Manen, M. (1993). Takt. I: M. Van Manen, Pedagogisk takt: Betydningen av pedagogisk omtenksomhet. (s. 113-134). Bergen: Caspar forlag.
Boka finnes online/elektronsik: Klikk på denne lenken.

WHO (2003). ICF: Norsk brukerveiledning: Internasjonal klassifikasjon av funksjon, funksjonshemming og helse. Trondheim: KITH. Hentet 13. mai 2013 fra: http://www.kith.no/upload/1855/NorskBrukerveiledning-v1.pdf
Denne finnes online/elektronisk: Klikk på denne lenken.


BØKER:
Annerstedt, C. (2007). Att (lära sig) vara lärare i idrott og hälsa. Göteborg: Mulitcare AB.
Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA

Shakespeare, T. (2014). Disability rights and wrongs revisited. London: Taylor & Francis.
Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA

Tøssebro, J. (2010). Hva er funksjonshemming. Oslo: Universitetsforlaget.
Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA