ARTIKLER OG KAPITLER: Moe, V.F. & Standal, Ø.F. (2013). Praktisk kunnskap og læring i kroppsøving. I. G. Langfelt & V.F. Moe (red.), Å lære å bli lærer: En begrunnelse og en oversikt. Oslo: Cappelen Dam. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i bibliotket her: ORIA
Morisbak, I. & Bjørholt, P. G. (1993). Spesialpedagoger i kroppsøving: En yrkesgruppe med relevant kompetanse innen rehabilitering. Tidsskrift for den norsk lægeforening, 113, 2137-2139. Artikkelen blir utdelt av lærer.
Ryan, R.M. & Deci, E.L. (2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55(1), 68-78. Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken.
Saebu, M. & Sørensen, M. (2011). Factors associated with physical activity among young adults with a disability. Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, 21(5), 730-738. Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken. NB! For å åpne de elektroniske artiklene når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN: http://www.nih.no/bibliotek/ressurser/tilgang-hjemmefra/
Skjervheim, H. (2002). Deltakar eller tilskodar. I: H. Skjervheim, Mennesket. (s. 20-35). Oslo: Universitetsforlaget. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i bibliotket her: ORIA
Standal, Ø. F. (2010). Pedagogisk arbeid i rehabilitering: Ei drøfting av praktiske, pedagogiske handlingar. I: K. Steinsholt & K. Pedersen (Red), Aktive liv: Idrettspedagogiske perspektiver på kropp, bevegelse og dannelse. (s. 101-120). Trondheim: Tapir akademisk forlag. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i bibliotket her: ORIA
Standal, Ø. (2012). Læring i rehabilitering: Eit sosiokulturelt perspektiv I: P. K. Solvang & Å. Slettebø (Red.), Rehabilitering. Individuelle prosesser, fagutvikling og samordning av tjenester. (s. 147-159). Oslo: Universitetsforlaget. Boka kapitlet står i, finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Sørbø, J. I. (2007). Pasient og behandler i filosofisk perspektiv: Reparasjon eller kommunikasjon? Hentet 13. mai 2013 fra: http://www.helsedialog.no/laring_og_mestring_lms/brukermedvirkning/brukermedvirkning_skjult/Pasient+og+behandler+i+filosofisk+perspektiv.d25-Tgdf3F6pwlbUXO.ips Denne finnes online/elektronisk: Klikk på denne lenken.
Van Manen, M. (1993). Takt. I: M. Van Manen, Pedagogisk takt: Betydningen av pedagogisk omtenksomhet. (s. 113-134). Bergen: Caspar forlag. Boka finnes online/elektronsik: Klikk på denne lenken.
WHO (2003). ICF: Norsk brukerveiledning: Internasjonal klassifikasjon av funksjon, funksjonshemming og helse. Trondheim: KITH. Hentet 13. mai 2013 fra: http://www.kith.no/upload/1855/NorskBrukerveiledning-v1.pdf Denne finnes online/elektronisk: Klikk på denne lenken.
BØKER: Annerstedt, C. (2007). Att (lära sig) vara lärare i idrott og hälsa. Göteborg: Mulitcare AB. Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Shakespeare, T. (2014). Disability rights and wrongs revisited. London: Taylor & Francis. Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Tøssebro, J. (2010). Hva er funksjonshemming. Oslo: Universitetsforlaget. Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
|