BØKER: Hiim, H. & Hippe, E. (2009). Undervisningsplanlegging for yrkeslærere (3. utg). Oslo: Gyldendal akademiske Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
Lauvås, P. & Handal, G. (2000). Veiledning og praktisk yrkesteori (Rev. utg.). Oslo: Cappelen akademisk. Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA
ARTIKKELSAMLING: Mytting, I. (Red.). (2009). FLL283: Friluftsliv: Friluftslivspedagogikk og didaktikk: Årsstudiet 2013-2014. (Artikkelsamling). Oslo: Norges idrettshøgskole. Biblioteket har ikke denne, fås kjøpt i Servicetorget.
Litteraturlista for artikkelsamlingen ovenfor: Veiledningsstrategier, metoder og arbeidsmåter: Handal, G. & Lauvås, P. (1999). Praksisteori. I: G. Handal & P. Lauvås, På egne vilkår: En strategi for veiledning med lærere. (s. 19-46). Oslo: Cappelen akademiske forlag.
Dreyfus, H. & Dreyfus, S. (1999). Mesterlære og ekspertenes læring. I: K. Nielsen & S. Kvale (Red.), Mesterlære: Læring som sosial praksis. (s. 59-69). Oslo: Ad Notam Gyldendal.
Grendstad, N. M. & Sandven, G. J. (1986). Hva er egentlig konfluent pedagogikk? Noen momenter til klargjøring. I: N. M. Grendstad & G. J. Sandven, Å lære er å oppdage: Prinsipper og praktiske arbeidsmåter i konfluent pedagogikk. (s. 233-246). Oslo: Didakta.
Priest, S. & Gass, M. A. (2005). Experiental education. I: S. Priest & M. A. Gass, Effective leadership in adventure programming (2nd ed.). (s. 145-158). Champaign, Ill.: Human Kinetics.
Priest, S. & Gass, M. A. (2005). Instructional methods. I: S. Priest & M. A. Gass, Effective leadership in adventure programming (2nd ed.). (s. 159-170). Champaign, Ill.: Human Kinetics.
Grupper, gruppeprosesser og ledelse: Gjøsund, P. & Huseby, R. (2003). Gruppas indre liv. I: P. Gjøsund & R. Huseby, To eller flere-: Basiskunnskaper i gruppepsykologi (5. oppl.). (s. 44-67). Oslo: Damm.
Gjøsund, P. & Huseby, R. (2003). Gruppepsykologi. I: P. Gjøsund & R. Huseby, To eller flere-: Basiskunnskaper i gruppepsykologi (5. oppl.). (s. 6-16). Oslo: Damm.
Gjøsund, P. & Huseby, R. (2003). Ulike grupper og nettverk. I: P. Gjøsund & R. Huseby, To eller flere-: Basiskunnskaper i gruppepsykologi (5. oppl.). (s. 18-43). Oslo: Damm.
Mytting, I. (1999). Juridiske perspektiver på ulykker i friluftsliv, sikkerhet og ansvar. I: Bischoff, A. (Red.), Friluftsliv, sikkerhet og ansvar: Rapport fra seminar om sikkerhet i utdannelse og opplæring 2-4 november 1998. Bø: Høgskolen i Telemark og Norges idrettshøgskole.
Priest, S. & Gass, M. A. (2005). Flexible leadership style. I: S. Priest & M. A. Gass, Effective leadership in adventure programming (2nd ed.). (s. 243-252). Champaign, Ill.: Human Kinetics.
Priest, S. & Gass, M. A. (2005). Group development and dynamics. I: S. Priest & M. A. Gass, Effective leadership in adventure programming (2nd ed.). (s. 65-74). Champaign, Ill.: Human Kinetics.
Priest, S. & Gass, M. A. (2005). Individual behavior and motivation. I: S. Priest & M. A. Gass, Effective leadership in adventure programming (2nd ed.). (s. 45-64). Champaign, Ill.: Human Kinetics.
Vegledningsbegrepet, friluftsliv som fag og læringsarena: Faarlund, N. (1993). A way home. I: P. Reed & D. Rothenberg (Eds.), Wisdom in the open air: The Norwegian roots of deep ecology. (s. 155-169.). Minneapolis, Minn.: University of Minnesota Press.
Tordsson, B. (2005). Hva er friluftsliv godt for? I: S. Andkjær (Red.), Friluftsliv under forandring: En antologi om fremtidens friluftsliv. (s. 11-31.). Slagelse: Bavnebanke.
|