| Emnekode | FKI380 | Emnenavn | Fordypningsoppgave | Studiepoeng | 10sp | Ansvarlig | Gunn Engelsrud | Tidspunkt | Vår | Forkrav | 2BAFKI |
|
|
|
|
| Fordypningsoppgaven har til hensikt å skolere studentene til å arbeide metodisk og vitenskapelig med problemstillinger hentet fra egen praksis og studiesituasjon. Fordypningsoppgaven skal ha relevans for lærerprofesjonen og utvikle studentenes kunnskaper og erfaringer fra programmet. |
|
|
| Studenten skal kunne:
- utforme en relevant problemstilling og undersøke denne ved bruk av litteratur, metoder, teori og erfaring
- bruke forskningslitteratur, teori og praktisk kunnskap med relevans for lærerprofesjonen for å planlegge, gjennomføre, og kritisk diskutere egen oppgave og vitenskapelige tekster/arbeider mer allment.
|
|
|
|
| I denne delen av studiet skal studenten i samarbeid med veileder arbeide med å planlegge, gjennomføre og diskutere sitt fordypningsarbeid. Maksimalt 6 timer veiledning per student, organisert som obligatorisk gruppeveiledning.
Arbeidskrav Oppgaven skal presenteres med individuell poster på Kroppsøvingskonferansen. Studentene skal også underveis i prosessen legge fram sitt arbeid for medstudenter. |
|
|
|
| Individuell skriftlig oppgave, 6000-7500 ord. Gradert karakter A-F.
Vi gjør oppmerksom på at oppgaver som leveres i Inspera vil bli kjørt gjennom plagiatkontrollprogrammet Ephorus. |
|
|
|
| Studenten finner selv fram til relevant litteratur i samarbeid med veileder. |
|
|
|
| Rienecker, L. & Jørgensen, P. S. (2013). Den gode oppgaven: Håndbok i oppgaveskriving på universitet og høyskole (2. utg.). Bergen: Fagbokforlaget. Boka finner du til utlån i biblioteket her: ORIA |
|
|