2 HEFTER: * Disse 2 skal leses til EMNET Undervisningsprinsipper med HLR: Norsk førstehjelpsråd. (2016). Norsk grunnkurs i førstehjelp (7. utg.). [Stavanger]: Lærdal Medical. ** Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA
Norsk førstehjelpsråd. (2016). Norsk grunnkurs i førstehjelp: Instruktørhåndbok. [Stavanger]: Lærdal Medical. ** Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA
UTDRAG FRA 2 BØKER, mer enn 15 % av hver bok: Annerstedt, C. (2007). Att (lära sig) vara lärare i idrott och hälsa. Göteborg: Multicare Förlag. * Disse 2 kap. skal leses til EMNET Læreplanarbeid: Kap. 2. s. 25-49. Kap. 5. s. 95-111. * Disse 4 kap. skal leses til EMNET Undervisningsprinsipper i HLR: Kap. 4. s. 77-94. Kap. 6. s. 113-148. Kap. 7. s. 149-166. Kap. 8. s. 167-182. ** Boka finner du til lån i bibliteket her: ORIA
Engelsen, B. U. (2015). Kan læring planlegges? Arbeid med læreplaner – hva, hvordan, hvorfor?: Skrevet mot LK06: Læreplan for kunnskapsløftet (7. utgave) Oslo: Gyldendal Akademisk. * Disse 3 kap. skal leses til EMNET læreplanarbeid: Kap. 1. s. 17-38. Kap. 2. s. 39-57. Kap. 5. s. 100-123. * Dette kap skal leses til EMNET Profesjon - kunnskap, utøvelse og utvikling: Kap. 3. s. 58-76. * Dette kap. skal leses til EMNET Elevvurdering: Kap. 6. s. 124-158. ** Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA
1 DIGITALT KOMPENDIUM: By, I.-Å. (Red.) (2016). FKI216: Profesjonsfag - Lærerrollen: Høsten 2016. (Digitalt kompendium). Oslo: Norges idrettshøgskole. ** Denne ligger i Fronter!
Innholdet (litteraturlista) til det Digitale kompendium, alfabetisk i APA-format: Profesjon - kunnskap, utøvelse og utvikling: Moe, V. F. & Standal, Ø. F. (2013). Praktisk kunnskap og læring i kroppsøving. I: G. Langfeldt & V. F., Moe, Å lære å bli lærer. (s. 162-179). Oslo: Gyldendal Akademisk.
Østrem, S. (2010). Lærerarbeidets forandringer. I: S. Østrem, Pedagogikk og elevkunnskap: En første innføring til læreryrket (2. utg.). (s. 13-39). Oslo: Cappelen Akademisk forlag
Læreplanarbeid: Hallås, O. (2009). Kroppsøvingsfaget og de grunnleggende ferdighetene. I: H. Traavik, O. Hallås & A. Ørvig (Red.), Grunnleggende ferdigheter i alle fag. (s. 259-275). Oslo: Universitetsforlaget.
Elevvurdering: Engh, R. (2011). Vurdering for læring. I: R. Engh, Vurdering for læring i skolen: På vei mot en bærekraftig vurderingskultur. (s. 55-71). Kristiansand: Høyskoleforlaget.
Undervisningsprinsipper med HLR: Peitersen, B. (2008). Metode i det pædagogiske univers. I: H. Rønholt & B. Peitersen (Red.), Idrætsundervisning: En grundbog i idrætsdidaktik. (s. 111-133.). København: Institut for idræt.
Stene, F. (1973). Instruksjon. I: F. Stene, Pedagogisk metodikk (2. utg.). (Kroppsøving i skolen; 1). (s. 94-97). Oslo: Universitetsforlaget.
Stene, F. (1973). Problemmetoden. I: F. Stene, Pedagogisk metodikk (2. utg.). (Kroppsøving i skolen; 1). (s. 81-93). Oslo: Universitetsforlaget.
3 ELEKTRONISKE ARTIKLER: * Disse 2 skal leses til EMNET Profesjon - kunnskap, utøvelse og utvikling: Andrews, T. & Johansen, V. (2005). Gym er det faget jeg hater mest. Norsk Pedagogisk Tidsskrift, 87(4), 302-314. ** Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken.
Raaheim, A. & Sunde, E. (2009). «Jeg hadde en dårlig lærer»: En undersøkelse av skoleerfaringer blant mannlige arbeidstakere med kort utdanning. Norsk pedagogisk tidsskrift, 5, 356-366. ** Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken.
* Denne skal leses til EMNET Læreplanarbeid: Ommundsen, Y. (2013). Fysisk-motorisk ferdighet gjennom kroppsøving: Et viktig bidrag til elevenes allmenndanning og læring i skolen. Norsk Pedagogisk Tidsskrift, 97(2), 155-166. ** Artikkelen finnes online her: Klikk på denne lenken.
4 OFFENTLIGE ONLINE RESSURSER: * Disse 4 skal leses til EMNET Læreplanarbeid: Utdanningsdirektoratet. (2011). Kunnskapsløftet: Generell del av læreplanen. Hentet 22. april 2016 fra: http://www.udir.no/Lareplaner/Kunnskapsloftet/Generell-del-av-lareplanen/ * Denne finnes online: Klikk på denne lenken
Utdanningsdirektoratet. (2012). Kunnskapsløftet: Læreplan i kroppsøving: Gjeld frå 01.08.12. Hentet 22. april 2016 fra: http://www.udir.no/kl06/KRO1-03/ * Denne finnes online: Klikk på denne lenken.
Utdanningsdirektoratet. (2012). Prinsipp for opplæringa: Prinsipp for opplæringa blei fastset av Kunnskapsdepartementet juni 2006. Hentet 22. april fra: http://www.udir.no/Lareplaner/Kunnskapsloftet/Prinsipp-for-opplaringa/ * Denne finnes online: Klikk på denne lenken.
Utdanningsdirektoratet. (2012). Rammeverk for grunnleggende ferdigheter: Til bruk for lærerplangrupper oppnevnt av utdanningsdirektoratet. Hentet 22 april. 2016 fra: http://www.udir.no/Upload/larerplaner/lareplangrupper/RAMMEVERK_grf_2012.pdf?epslanguage=no * Denne finnes online: Klikk på denne lenken.
1 INTERNT KOMPENDIUM: By, I-Å. (Red.). (2016). FKI216: Pofesjonsgaf - lærerrollen: Høsten 2016. (Internt kompendium). Oslo: Norges idrettshøgskole. ** Denne deles ut.
Innholdet (litteraturlista) til det Interne kompendiet, alfabetisk i APA-format: Elevvurdering: By, I.-Å. (2014). Veiledning for vurdering med karakter i kroppsøving i grunnskolen og videregående opplæring. Oslo: Norgesidrettshøgskole.
Læreplanarbeid: Arnold, P. J. (1980). Movement, physical education and the curriculum. Physical Education Review, 3(1), 14-17.
1 DVD: * Denne skal sees til EMNET Undervisningsprinsipper med HLR: Nesheim, R. & Nettum, L. (2006). Livredning i skole og fritid [DVD-plate]. Oslo: Norges Idrettshøgskole. **DVD-en finner du til lån i biblioteket her: ORIA
|