1 BOK: Mæland, J. G. (2009). Hva er helse? (Hva er; 29). Oslo: Universitetsforlaget. * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA
1 DIGITALT KOMPENDIUM: Bentzen, M. (Red.). (2017). FKI270: Helsepedagogikk i skolen: Våren 2018. (Digitalt kompendium). Oslo: Norges idrettshøgskole. ** PDF-en ligger i Canvas.
Innholdet (litteraturlista) til det Digitale kompemdiet, alfabetisk i APA-format: Antonovsky, A. (2012). Begrepet opplevelse av sammenheng. I: A. Antonovsky, Helsens mysterium: Den salutogene modellen. (s. 38-54). Oslo: Gyldendal Akademisk.
Hegna, K., Eriksen, I. M., Sletten, M. Å., Strandbu, Å., & Ødegård, G. (2017). Ungdom og psykisk helse - endringer og kontekstuelle forklaringer. I: M. Bunting & G. Moshuus (Red.), Skolesamfunnet: Kompetansekrav og ungdomsfellesskap. (s. 75-94). Oslo: Cappelen Damm Akademisk.
7 ELEKTRONISKE ARTIKLER:
NB! For å åpne de elektroniske artiklene når du ikke er på campus, må du logge deg på hjemmerfa via VPN: Klikk på denne lenken
Aasland, E., Walseth, K., & Engelsrud, G. (2017). The changing value of vigorous activity and the paradox of utilising exercise as punishment in physical education. Physical Education and Sport Pedagogy, 22(5), 490-501. * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Armour, K., & Harris, J. (2013). Making the case for developing new PE-for-health pedagogies. Quest, 65(2), 201-219. * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Alfrey, L., Cale, L., & A. Webb, L. (2012). Physical education teachers' continuing professional development in health-related exercise. Physical Education and Sport Pedagogy, 17(5), 477-491. * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Harris, J., Cale, L., Duncombe, R. & Musson, H. (2016). Young people´s knowledge and understanding of health, fitness and physical activity: Issues, divides and dilemmas. Sport, education and society. doi: 10.1080/13573322.2016.1228047 * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Nordtug, B. & Engelsrud, G. (2016). Boken som mangler, ord som går på tomgang og sykt flinke jenter: Kunnskap og helse. Tidsskrift for kjønnsforskning, 40(3-4), 151-168. doi: 10.18261/issn.1891-1781-2016-03-04-02 * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Quennerstedt, M. (2008). Exploring the relation between physical activity and health a salutogenic approach to physical education. Sport, Education and Society, 13(3), 267-283. * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Skårderud, F. & Duesund, L. (2014). Mentalisering og uro. Norsk pedagogisk tidsskrift, 98(03), 152-164. * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
1 TRYKT ARTIKKEL: Duesund, L. (1999). Den skolerte kroppen. Kunnskap om idrett, 3(2), 26-34. ** Denne deles ut.
1 OFFENTLIG ONLINE RESSURS: Kolle, E., Stokke, J. S., Hansen, B. H. & Anderssen, S. (2011). Fysisk aktivitet blant 6-, 9- og 15-åringer i Norge: Resultater fra en kartlegging i 2011. Oslo: Helsedirektoratet. Hentet 30. oktober 2017 fra: https://helsedirektoratet.no/publikasjoner/fysisk-aktivitet-blant-6-9-og-15-aringer-i-norge-resultater-fra-en-kartlegging-i-2011 * Denne finnes online: Klikk på denne lenken. |