1 BOK: Samling 1, 3 og 6: Jordet, A. N. (2010). Klasserommet utenfor: Tilpasset opplæring i et utvidet klasserom. Oslo: Cappelen akademiske. * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA
UTDRAG FRA 3 BØKER, mer enn 15 % av hver bok: Bentsen, P., Andkjær, S. & Ejbye-Ernst, N. (2009). Friluftsliv: Natur, samfund og pædagogik. København: Munksgaard Danmark. Disse sidene skal leses: Samling 2,5, 6 og 7: Side 75-78, 92-103, 104-113, 114-127 og 128-139. * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA
Fauske, L. & Bruland, Ø. S. (Red.). (2012). Førstehjelp på tur: Fjell-, høyde og reisemedisin. (2.utg). Oslo: Fri Flyt. Disse sidene skal leses: Samling 1,2,3 og 6: Side 12-119 og 164-165. * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA
Graham, J. (1997). Outdoor leadership: Technique, common sense and self-confidence. Seattle, Wash.: Mountaineers. Disse sidene skal leses: Samling 3 og 6: Side 9-13, 15-22 og 33-39. * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA
DIGITALT KOMPENDIUM: Augestad, T. (Red.). (2016). FLD219: Friluftslivsledelse I: Samling 1-7: 2016-2017. (Digitalt kompendium). Oslo: Norges idrettshøgskole. * Lenke til denne ligger i Fronter.
Innholdet (litteraturlista) til det Digitale kompendiet, i APA-format: Samling 1: Tordsson, B. (2006). Hva er friluftslivets pedagogikk? I: B. Tordsson, Perspektiv på naturmøtets pedagogikk. (s. 9-21). Bø: Høgskolen i Telemark.
Tordsson, B. (2006). Kommentert litteratur: Kapittel 1. I: B. Tordsson, Perspektiv på naturmøtets pedagogikk. (s. 172-173). Bø: Høgskolen i Telemark.
Samling 2: Bjørke, G. (2006). Aktiv læring. I: G. Bjørke, Aktive læringsformer: Handbok for studentar og lærarar i høgre utdanning. (s. 39-53). Oslo: Universitetsforlaget.
Dreyfus, H. & Dreyfus, S. (1999). Mesterlære og eksperters læring. I: K. Nielsen & S. Kvale, Mesterlære: Læring som sosial praksis. (s. 52-69). Oslo: Ad Notam Gyldendal.
Samling 3: Hals, A. H, Trydal, I & Aase, A. (2012). Å kjenne seg selv og andre. I: A. H. Hals, I. Trygdal & A. Aase, Å lede mennesker: Verdier, veivalg og virkemidler. (s. 46-54). Kristiansand: Portal forlag.
Lycke, K. H. (2006). Erfaringsbasert læring: Caseundervisning, problembasert læring og prosjektarbeid. I: H. I. Strømsø, K. H. Lycke & P. Lauvås (Red.), Når læring er det viktigste: Undervisning i høyere utdanning. (s. 157-176). Oslo: Cappelen Akademisk Forlag.
Sigurjónsson, T. (2007). Implikasjoner for praksis og utdanning. I: T. Sigurjónsson, Barns kartlesing: Et samspill mellom kartleser, kart og terreng. (s. 148-158). Doktorgrad ved Norges idrettshøgskole, Oslo.
Sigurjónsson, T. (2007). Innledning. I: T. Sigurjónsson, Barns kartlesing: Et samspill mellom kartleser, kart og terreng. (s. 1-6). Doktorgrad ved Norges idrettshøgskole, Oslo.
Samling 4: Gjøsund, P. og Huseby, R. (2003). Gruppepsykologi. I: P. Gjøsund & R. Huseby, To eller flere: Basiskunnskaper i gruppepsykologi. (s. 7-14). Oslo: Damm.
Gjøsund, P. og Huseby, R. (2003). Gruppas indre liv. I: P. Gjøsund & R. Huseby, To eller flere: Basiskunnskaper i gruppepsykologi. (s. 45-66). Oslo: Damm.
Halland, G. O. (2004). Kommunikasjon. I: G. O. Halland, Læring gjennom stimulerende samspill: Veiledning, vurdering og ledelse. (s. 78-102). Bergen: Fagbokforlaget.
Johnson, D. W., Johnson, R. T. & Holubec, E. J. (2001). Hva er samarbeidslæring. I: D. W. Johnson, R. T. Johnson & E. J. Holubec, Som hånd i hanske: En praktisk innføring i samarbeidslæring. (s. 11-22). Namsos: Pedagogisk Psykologisk Forlag.
Johnson, D. W., Johnson, R. T. & Holubec, E. J. (2001). Tilrettelegge positiv gjensidig avhengighet. I: D. W. Johnson, R. T. Johnson & E. J. Holubec, Som hånd i hanske: En praktisk innføring i samarbeidslæring. (s. 65-71). Namsos: Pedagogisk Psykologisk Forlag.
Lycke, K. H. (2006). Å lære i grupper. I: H. Strømsø, K. H. Lycke og P. Lauvås (Red.), Når læring er det viktigste: Undervisning i høyere utdanning. (s. 141-155). Oslo: Cappelen Akademisk Forlag.
Samling 5: Martin, B., Cashel, C., Wagstaff, M. & Breuning, M. (2006). Facilitating group development. I: B. Martin, C. Cashel, M. Wagstaff & M. Breuning, Outdoor leadership: Theory and practice. (s. 133-147). Champaigne, Ill.: Human Kinetics.
Martin, B., Cashel, C., Wagstaff, M. & Breuning, M. (2006). Judgement and decisionmaking. I: B.Martin, C. Cashel, M. Wagstaff & M. Breuning, Outdoor leadership: Theory and practice. (s. 71-85). Champaigne, Ill.: Human Kinetics.
Priest, S. & Gass, M. (2005). Professional ethics. I: S. Priest & M. Gass, Effective leadership in adventure programming. (s. 289-298). Champaigne, Ill.: Human Kinetics.
Samling 6: Boyle, I. (2005). Traffic light decision making: A simple model to evalueate dangers and guide safe decision-making in outdoor adventure experiences. I: T. J. Dickson, T. Gray & B. Hayllar (Eds.), Outdoor and experiential learning: Views from the top. (s. 169-175). Dunedin, N.Z.: Otago University Print.
Duesund, L. (1997). Kunnskap i bevegelse. I: L. Duesund, Kropp, kunnskap og selvoppfatning. (s. 95-103). Oslo: Universitetsforlaget.
Nygren, P. (2004). Læring og utvikling gjennom deltakelse i praksisfellesskap. I: P. Nygren, Handlingskompetanse: Om profesjonelle personer. (s. 74-81). Oslo: Gyldendal Akademisk.
Tordsson, B. (2006). Lederskap og friluftsliv. I: B. Tordsson, Perspektiv på naturmøtets pedagogikk. (s. 103-114). Bø: Høgskolen i Telemark.
Tordsson, B. (2006). Kommentert litteratur: Kapittel 7. I: B. Tordsson, Perspektiv på naturmøtets pedagogikk. (s. 177). Bø: Høgskolen i Telemark.
Wenger, E. (2004). En social teori om læring. I: E. Wenger, Praksisfællesskaber: Læring, mening og identitet. (s. 13-26). København: Reitzel.
Samling 7: Edlev, L. T. (2008). Natur og læring. I: L. T. Edlev, Natur og miljø i pædagogisk arbejde (2. udg.). (s. 48-72). København: Munksgaard.
Fasting, J. (2007). Been there, done that: Om å leve av kommersielt friluftsliv. I: A. McD. Sookermany & J. W. Eriksen (Red.), Veglederen: Et festskrift til Nils Faarlund. (s. 173-180). Oslo: Gan Aschehoug.
INTERT KOMPENDIUM: Augestad, T. (Red.). (2016). FLD219: Friluftslivsledelse I: Samling 1-7: 2016-2017. (Internt kompendium). Oslo: Norges idrettshøgskole. ** Denne deles ut.
Innholdet (litteraturlista) til det Interne kompendiet, i APA-format: Samling 5: FOR-UT (Red.). (1980). Krav til vegledere i friluftsliv. Mestre Fjellet, 29,13-14.
Høyem, J. (2010). Vi graver oss ned i friluftslivets didaktikk. Norsk Pedagogisk Tidsskrift, 1, 67-78.
Saugstad, T. (2001). Erfaring og pædagogik: Nogle problematiske sider ved den traditionelle erfaringspædagogik. Nordisk Pædagogik, 21, 278-291.
Samling 6: Høyem, J. & Augestad, T. (2012). Hvordan legge til rette for gode førstegangsopplevelser i friluftsliv? Hjelpekorps, 16(1), 8-11.
Samling 7: Zink, R. & Burrows, L. (2008). Is what you see what you get? The production of knowledge between the indoors and the outdoors in outdoor education. Physical Education & Sport Pedagogy, 13(3), 251-265. |