1 BOK: Tøssebro, J. (2010). Hva er funksjonshemming? (Hva er; 36). Oslo: Universitetsforlaget. * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA
1 DIGITALT KOMPENDIUM: Standal, Ø. F. (Red.). (2016). FAF311: Læring, pedagogikk og tilpassa fysisk aktivitet: Hausten 2016. (Digitalt kompendium). Oslo: Norges idrettshøgskole. ** Denne ligger i Fronter.
Innholdet (litteraturlista) til det Digitale kompendiet, alfabetisk i APA-format: Grue, L. (2004). Å få et funksjonshemmet barn. I. L. Grue, Funksjonshemmet er bare et ord. (s. 207-229). Oslo: Abstrakt forlag.
Skjervheim, H. (2002). Deltakar eller tilskodar. I: H. Skjervheim, Mennesket. (s. 20-35). Oslo: Universitetsforlaget.
Standal, Ø. F. (2010). Pedagogisk arbeid i rehabilitering: Ei drøfting av praktiske, pedagogiske handlingar. I: K. Steinsholt & K. Pedersen (Red), Aktive liv: Idrettspedagogiske perspektiver på kropp, bevegelse og dannelse. (s. 85-99). Trondheim: Tapir akademisk forlag.
Standal, Ø. (2012). Læring i rehabilitering: Eit sosiokulturelt perspektiv I: P. K. Solvang & Å. Slettebø (Red.), Rehabilitering. Individuelle prosesser, fagutvikling og samordning av tjenester. (s. 147-159). Oslo: Universitetsforlaget.
Toombs, S. K. (2001). Reflections on bodily change: The lived experience of disability. I: S. K. Toombs (Ed.), Handbook of phenomenology and medicine. (Philosophy and medicine; 68). (s. 247-261). Dordrecht: Kluwer.
Van Manen, M. (1993). Hva er takt. I: M. Van Manen, Pedagogisk takt: Betydningen av pedagogisk omtenksomhet. (s. 113-133). Bergen: Caspar forlag.
1 OFFENTLIG ONLINE RESSURS: WHO (2003). ICF: Norsk brukerveiledning: Internasjonal klassifikasjon av funksjon, funksjonshemming og helse. Trondheim: KITH. Hentet 6. mai 2016 fra: http://www.kith.no/upload/1855/NorskBrukerveiledning-v1.pdf * Denne finnes online: Klikk på denne lenken. |