FAF311 Læring, pedagogikk og tilpassa fysisk aktivitet (10 sp) 
Faktaboks
EmnekodeFAF311
EmnenavnLæring, pedagogikk og tilpassa fysisk aktivitet
Studiepoeng10 sp
UndervisningsspråkNorsk
AnsvarligØyvind Førland Standal
TidspunktHaust
Innledning

Dette emnet tek føre seg sentrale, pedagogiske tema i arbeidet med andre menneske sine erfaringar av bevegelse. Gjennom casestudie av eit utval funksjonshemmingar, som blir kasta lys over ved hjelp av levde erfaringar og medisinsk kunnskap, er hensikta å syne fram korleis idrettspedagogiske tiltak kan tillempast på ein produktiv og taktfull måte. Utvalet av case blir gjort saman med studentane. På denne måten blir idrettspedagogar si rolle i tverrfaglege samarbeid synleggjort, samt deira rolle i deltakaren sin læringsprosess.

Mål

Studentane skal

  • kunne gjere greie for sentrale, pedagogiske aspekt ved tilpassa fysisk aktivitet
  • ha grunnleggande kunnskap om medisinske, sosiokulturelle og fenomenologiske måtar å forstå funksjonshemming på
  • ha kunnskapar og ferdigheiter til å inngå i tverrfagleg samarbeid
Organisering og arbeidsformer

Kurset er organisert med førelesingar over sentrale emne, samt seminar i mindre grup-per der studentane skal engasjere seg i lesing og diskusjon av sentrale tekstar. Studentane skal aktivt bruke sine eigne erfaringar frå praksis til å forstå at og korleis det dei les har relevans for deira utvikling som pedagogar.

Vurdering

80% oppmøte på seminartimar

Mappe som består av:
- 4 produkt frå seminararbeidet, bestått/ikkje bestått

Individuell skrifteleg heimeeksamen, 4 timar, ingen hjelpemiddel. Graderte karakterar. Pensum frå FAF 310 Tilpassa fysisk aktivitet - grunnleggjande prinsipp (10 sp) er føreset kjent til eksamen.

Pensum


 



 

Kjernelitteratur

1 BOK:
Tøssebro, J. (2010). Hva er funksjonshemming? (Hva er; 36). Oslo: Universitetsforlaget.
* Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA


1 DIGITALT KOMPENDIUM:
Standal, Ø. F. (Red.). (2016). FAF311: Læring, pedagogikk og tilpassa fysisk aktivitet: Hausten 2016. (Digitalt kompendium). Oslo: Norges idrettshøgskole.
** Denne ligger i Fronter.

Innholdet (litteraturlista) til det Digitale kompendiet, alfabetisk i APA-format:
Grue, L. (2004). Å få et funksjonshemmet barn. I. L. Grue, Funksjonshemmet er bare et ord. (s. 207-229). Oslo: Abstrakt forlag.

Skjervheim, H. (2002). Deltakar eller tilskodar. I: H. Skjervheim, Mennesket. (s. 20-35). Oslo: Universitetsforlaget.

Standal, Ø. F. (2010). Pedagogisk arbeid i rehabilitering: Ei drøfting av praktiske, pedagogiske handlingar. I: K. Steinsholt & K. Pedersen (Red), Aktive liv: Idrettspedagogiske perspektiver på kropp, bevegelse og dannelse. (s. 85-99). Trondheim: Tapir akademisk forlag.

Standal, Ø. (2012). Læring i rehabilitering: Eit sosiokulturelt perspektiv I: P. K. Solvang & Å. Slettebø (Red.), Rehabilitering. Individuelle prosesser, fagutvikling og samordning av tjenester. (s. 147-159). Oslo: Universitetsforlaget.

Toombs, S. K. (2001). Reflections on bodily change: The lived experience of disability. I: S. K. Toombs (Ed.), Handbook of phenomenology and medicine. (Philosophy and medicine; 68). (s. 247-261). Dordrecht: Kluwer.

Van Manen, M. (1993). Hva er takt. I: M. Van Manen, Pedagogisk takt: Betydningen av pedagogisk omtenksomhet. (s. 113-133). Bergen: Caspar forlag.


1 OFFENTLIG ONLINE RESSURS:

WHO (2003). ICF: Norsk brukerveiledning: Internasjonal klassifikasjon av funksjon, funksjonshemming og helse. Trondheim: KITH. Hentet 6. mai 2016 fra: http://www.kith.no/upload/1855/NorskBrukerveiledning-v1.pdf
* Denne finnes online: Klikk på denne lenken.