FAF310 Tilpassa fysisk aktivitet - grunnleggjande prinsipp (10 sp) 
Faktaboks
EmnekodeFAF310
EmnenavnTilpassa fysisk aktivitet - grunnleggjande prinsipp
Studiepoeng10 sp
UndervisningsspråkNorsk
AnsvarligØyvind Førland Standal
TidspunktHaust
Innledning

I dette emnet blir dei sentrale prinsippa for å tilpasse fysisk aktivitet for menneske med funksjonshemmingar teke opp. Grunnleggande sett dreier dette seg om å fokusere på potensialet for bevegelse hos deltakarane heller enn dei medisinske konsekvensane av funksjonshemming. Gjennom å analysere og forstå tilhøvet mellom deltakarane sine føresetnader og dei rammene aktiviteten set, prøver ein å utvide rammene for deltaking, slik at alle får utfalde seg og utforske sine mogelegheiter i bevegelse.

Mål

Studentane skal:

  • kunne gjere greie for grunnleggande prinsipp for tilpassa fysisk aktivitet.
  • kunne planleggje og gjennomføre bevegelsesaktivitetar for menneske med funksjonshemmingar.
  • kunne observere og identifisere ressursar og mogelegheiter for bevegelsesaktivitetar hos personar med funksjonshemmingar.
  • kjenne til den historiske utviklinga av fagområdet tilpassa fysisk aktivitet.

 

Organisering og arbeidsformer

Undervisninga vil skje ved praktisk-metodisk arbeid og presentasjon av teori. Det blir lagt stor vekt på arbeid i grupper, både knytt til lesing av tekstar og praktisk-metodiske oppgåver.

Vurdering

80% oppmøte på seminartimar (SJÅ TIMEPLAN)

Mappe som består av:

  • Rapport frå praktisk-metodisk gruppeopplegg i praksis på inntil 2000 ord. Gruppene består av 2-3 studentar.
  • 2 produkt frå seminararbeidet

Vurderes til Bestått/Ikkje bestått

Kjernelitteratur

1 BOK:
Hoel, T. L., Dysthe, O. & Hertzberg, F. (2010). Skrive for å lære: Skriving i høyere utdanning (2. utg.). Oslo: Abstrakt forlag.
* Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA


1 DIGITALT KOMPENDIUM:
Standal, Ø. F. (Red.). (2016). FAF310: Tilpassa fysisk aktivitet - grunnleggjande prinsipp: Hausten 2016. (Digitalt kompendium). Oslo: Norges idrettshøgskole.
** Denne ligger i Fronter.

Innholdet (litteraturlista) til det Digitale kompendiet, alfabetisk i APA-format:
Bouffard, M. & Strean, W. B. (2003). Critical thinking and professional preparation. I: R. D. Steadward, G. Wheeler & E. Watkinson (Eds.), Adapted physical activity. (s. 1-10). Edmonton: University of Albert Press.

Grue, L. (2004). Medisinsk og sosial forståelse av funksjonshemming. I: L. Grue, Funksjonshemmet er bare et ord: Forståelser, fremstillinger og erfaringer. (s. 101-131). Oslo: Abstrakt forlag.

Molander, A. & Terum, L. I. (2008). Profesjonsstudier: En introduksjon. I: A. Molander & L. I. Terum (Red.), Profesjonsstudier. (s. 13-26). Oslo: Universitetsforlaget.

Morisbak, I. & Standal, Ø. F. (2006). Rehabilitering med tilpasset fysisk aktivitet som virkemiddel. I: A.-M. Kissow & B. Therkildsen (Red.), Kroppen som deltager: Idræt og bevægelse i rehabiliteringen. (s. 146-157). Roskilde: Handicapidrætens videnscenter.

Peitersen, P. (2008). Metode i det pædagogiske og didaktiske univers. I: H. Rønholt & B. Peitersen (Red.), Idrætsundervisning: En grundbog i idrætsdidaktik. (s. 111-133). København: Institut for Idræt.

Peitersen, P. (2008). Nyere pædagogiske handleord - eleven i centrum. I: H. Rønholt & B. Peitersen (Red.), Idrætsundervisning: En grundbog i idrætsdidaktik. (s. 134-143). København: Institut for Idræt.

Reid, G. (2003). Defining adapted physical activity. I: R. D. Steadward, G. Wheeler & E. Watkinson (Eds.), Adapted physical activity. (s. 11-25). Edmonton: University of Albert Press.