FAF312 Kroppsøving og idrett for personar med funksjonshemmingar (10 sp) 
Faktaboks
EmnekodeFAF312
EmnenavnKroppsøving og idrett for personar med funksjonshemmingar
Studiepoeng10 sp
UndervisningsspråkNorsk
AnsvarligØyvind Førland Standal
TidspunktHaust og vår
Innledning

Dette kurset skal gi basiskunnskap om kroppsøvingsfaget, samt den nasjonale og internasjonale idretten for personar med ulike funksjonshemmingar. Ideologien om inkludering/integrering har vore ein sterk, samfunnsmessig trend over dei siste tiåra. I dette emnet blir inkludering tematisert frå forskjellige perspektiv, her iblant kjønn, klasse og etnisitet. Kurset skal undersøkje kva for konsekvensar desse perspektiva  har hatt og har i høve til kroppsøving og idrettsorganisasjonar.

Mål

Studentane skal

  • ha kjennskap til nasjonale og internasjonale organisasjonar for idrett for personar med ulike funksjonshemmingar, samt aktivitetar og regelverk innan desse.
  • forstå korleis idrett og kroppsøving kan fungere i ulike perspektiv, t.d. empowerment- og livsverdsperspektiv
  • ha kunnskapar og ferdigheiter til å arbeide med inkluderande idrett og kroppsøving.
  • ha kunnskap om prinsippet tilpassa opplæring, og kunne vurdere korleis prinsippet kan/bør nyttast i høve til kroppsøvingsundervisning
  • ha kunnskapar og ferdigheiter til å rettleie kroppsøvingslærarar om ulike måtar ein kan skape eit inkluderande læringsmiljø for elevar med ulike føresetnadar
     
Organisering og arbeidsformer

Undervisninga vil bestå av førelesingar, samt studentaktive læringsformer

Vurdering

80% oppmøte på seminartimar

Mappe som består av:

  • 1 godkjent gruppepresentasjon. Gruppene består av 3-5 studentar
  • 4 produkt frå seminararbeidet, bestått/ikkje bestått

Individuell skriftlig heimeeksamen. Studentane skal arbeide med oppgåva gjennom emnet. Tema blir utarbeidd i samråd mellom studenten og emneansvarlig. Maks. 3000 ord. Gradert karakter. 

 

Kjernelitteratur

3 BØKER:
Berg, G. D. & Nes, K. (2007). Kompetanse for tilpasset opplæring: Artikkelsamling. Oslo: Utdanningsdirektoratet.
* Boka finnes elektronisk: Klikk på denne lenken.

Elnan, I. (2010). Idrett for alle? Studie av funksjonshemmedes idrettsdeltakelse og fysisk aktivitet. Trondheim: NTNU samfunnsforskning, Senter for idrettsforskning.
* Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA

Standal, Ø. F. & Rugseth, G. (Red.). (2015). Inkluderende kroppsøving. Oslo: Cappelen Damm.
* Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA


1 DIGITALT KOMPENDIUM:
Standal, Ø. F. (Red.). (2016). FAF312: Kroppsøving og idrett for personar med funksjonshemmingar: Våren 2017. (Digitalt kompendium). Oslo: Norges idrettshøgskole.
** Denne ligger i Fronter.

Innholdet (litteraturlista) til det Digitale kompendiet, alfabetisk i APA-format:
Howe, P. D. (2008). A social history of sport for the disabled. I: P. D. Howe, The cultural politics of the paralympic movement: Through an anthropological lens. (Routledge Critical Studies in Sport). (s. 15-37). London: Routledge.

Lassen, L. M. (2008). Hvordan prinsippene i empowerment kan anvendes som metode ved spesialpedagogisk rådgivningsarbeid. I: E. Befring & R. Tangen (Red.). Spesialpedagogikk (4. utg.). (s. 154-169). Oslo: Cappelen Akademisk Forlag.

Sørensen, M. & Kahrs, N. (2011). En idrett for alle? Erfaringer med integrering av personer med funksjonsnedsettelser i norsk idrett. I: D. V. Hanstad, G. Breivik, M. K. Sisjord & H. B. Skaset (Red.), Norsk idrett: Indre spenning og ytre press. (s. 337-354). Oslo: Akilles.


1 INTERNT KOMPENDIUM:
Standal, Ø. F. (Red.). (2016). FAF312: Kroppsøving og idrett for personar med funksjonshemmingar: Våren 2017. (Internt kompendium). Oslo: Norges idrettshøgskole.
* Denne blir utdelt.

Innholdet (litteraturlista) til det Interne kompendiet, alfabetisk i APA-format:
Bachke, C. C. (2011). Individuelle opplæringsplaner: Mye brukt, men lite utforsket. Spesialpedagogikk, 76(10), 4-17.

Haug, P. (2004). Finst den spesialpedagogiske kompetansen det er bruk for i skulen? Spesialpedagogikk, 69(5), 4-11.

Sagen, L., Lysvik, L., Martinussen & Gjærum, R. G. (2014). Snoezelen – å sanse en verden. Spesialpedagogikk, 79(2), 27-41.