FAF315 Kroppsleg læring (10 sp) 
Faktaboks
EmnekodeFAF315
EmnenavnKroppsleg læring
Studiepoeng10 sp
UndervisningsspråkNorsk
AnsvarligMarte Bentzen
TidspunktVår
Innledning

Dette emnet tek opp kroppsleg læring og motorikk i lys av bevegelse som erfart fenomen, noko som vil seie at bevegelse alltid skaper meining for den som beveger seg. Gjennom undervisninga i dette emnet skal studentane bli i stand til å arbeide med utforskande bevegelsesformer i ulike rom inne og ute. Vidare skal studentane få erfaring med leik, improvisasjon, berøring/kontakt og bruk av objekt, film osv, slik at dei blir stimulert til å bevege seg åleine eller saman med andre.

Mål

Studentane skal kunne:

  • få grunnleggjande innsikt i historiske og aktuelle trekk i relasjon til teori og forsking på mo-torisk utvikling og læring.
  • nytte motorisk kunnskap og viten om motorisk læring og utvikling i relasjon til planleg-ging, gjennomføring og evaluering av fysisk aktivitet.
  • forstå omgrepet kroppsleg læring i relasjon til erfaringane deltakarane gjer i bevegelse
  • forstå bevegelse som erfart og meiningsskapande fenomen
  • gjere bruk av utandørsmiljø for å skape kreative bevegelsesutfordringar for menneske med funksjonshemmingar
  • ha kjennskap til mogelegheiter for utviding av idrettsfeltet i relasjon til performancestudies og estetiske praksisformer der menneske med funksjonshemmingar har erfaringar.
Organisering og arbeidsformer

Studiet gjer bruk av både teoretisk undervisning og praktisk utprøving av bevegelse

Vurdering
  • 80% oppmøte på seminartimar.
  • Mappe som består av 4 produkt frå seminararbeidet og 1 godkjent individuell presentasjon for klassen , bestått/ikkje-bestått.
  • Individuell heimeeksamen, inntil 4000 ord. Graderte karakterar. 
Kjernelitteratur

2 BØKER:
Engelsrud, G. (2006). Hva er kropp? Oslo: Universitetsforlaget.
* Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA

Sigmundsson, H. & Haga, M. (Red.). (2004). Motorikk og samfunn: En samfunnsvitenskapelig tilnærming til motorisk atferd. Oslo: Sebu forlag.
* Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA


UTDRAG FRA 1 BOK, mer enn 15 % av den:

Davids, K., Button, C. & Bennet, S. (2008). Dynamics of skill acquisition: A constraints-led approach. Champaign, Ill.: Human Kinetics.
Side 3-53 og 55-79 skal leses:
* Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA


1 DIGITALT KOMPENDIUM:
Standal, Ø. F. (Red.). (2016). FAF315: Kroppsleg læring: Våren 2017. (Digitalt kompendium). Oslo: Norges idrettshøgskole.
** Denne ligger i Fronter.

Innholdet (litteraturlista) til det Digitale kompendiet, alfabetisk  i APA-format:

Billington Schriver, N. (2011). Bevægelse i natur: Naturlig bevægelse. I: L. E.  Damgaard Knudsen, A. Varning Sillesen, D. Poulsen & M. Schmidt, Kroppen i læringsrum. (Unge Pædogers serie B nr 108). (s. 95-105). København: Unge Pædagoger.

Østern, T. P. (2008). Forvandlinger i rom: Ulikkroppede dansere i improvisasjon og kommunikasjon. I: T. Ø. Svee (Red.), Dans og didaktikk. (s. 303-325). Trondheim: Tapir.


2 ELEKTRONISKE ARTIK
LER
:
NB! For å åpne de elektroniske artiklene når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN:
Klikk på denne lenken

Fitzpatrick, D. & Watkinson, E. (2003). The lived experience of physical awkwardness: Adults' retrospective views. Adapted Physical Activity Quarterly, 20, 279-297.
* Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.

Leseth, A. (2014). Experiences of moving: A history of women and sport in Tanzania. Sport in Society: Cultures, Commerce, Media, Politics, 17(4), 479-491. DOI: 10.1080/17430437.2013.815514
* Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.