UTDRAG FRA 2 BØKER: Engelsrud, G. (2006). Hva er kropp? Oslo: Universitetsforlaget. Kap. 1, 2, 4 og 5 skal leses: * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA
Leder, D. (1990). The absent body. Chicago: The University of Chicago Press. Kap. 1 og 3 skal leses: * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA
UTDRAG FRA 1 AVHANDLING: Jordbru, A. A. (2012). Konversive gangvansker, -behandlingseffekt og typiske trekk. Doktorgradsavhandling ved Norges idrettshøgskole, Oslo. Kap. 4 og 11 skal leses: * Avhandlingen finner du til lån i biblioteket her: ORIA ** Avhandlingen finnes også online/elektronisk: Klikk på denne lenken.
1 DIGITALT KOMPENDIUM som du finner i Canvas: Aggerholm, K. (Red.). (2018). FAF315: Kroppslig læring: Våren 2019. (Digitalt kompendium). Oslo: Norges idrettshøgskole. ** PDF-en ligger i Canvas.
Innholdet (litteraturlista) til det Digitale kompendiet, alfabetisk i APA-format: Dahlgren, L. O. & Szczepanski, A. (2004). Rum för lärande: Några reflexioner om utomhusdidaktikens särart. I: I. Lundegård, P-.O. Wickman & A.Wohlin (Red.), Utomhusdidaktik. (s. 9-23). Lund: Studentlitteratur.
Duesund, L. (2006). Kropp og rehabilitering. I: A. Kissow & B. Therkildsen (Red.), Kroppen som deltager: Idræt og bevægelse i rehabiliteringen. (s. 34-47). Roskilde: Handicapidrættens Videncenter.
Fallang, B., & Øien, I. (2010). Barns utvikling av motoriske ferdigheter. I: Ø. Kvello (Red.), Barnas Barnehage 2: Barn i utvikling. (s. 161-176). Oslo: Gyldendal Akademisk.
Grue, L. (2006). Om forståelser av funksjonshemning. I: A. Kissow & B. Therkildsen (Red.), Kroppen som deltager: Idræt og bevægelse i rehabiliteringen. (s. 22-33). Roskilde: Handicapidrættens Videncenter.
Norberg-Schulz, C. (1992). Om å bo. I: C. Norberg-Schulz, Mellom jord og himmel: En bok om steder og hus. (s. 9-34). Oslo: Pax.
8 ELEKTRONISKE ARTIKLER:
NB! For å åpne de elektroniske artiklene når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN: Klikk på denne lenken
Aggerholm, K., Standal, O., Barker, D. M., & Larsson, H. (2017). On practising in physical education: Outline for a pedagogical model. Physical Education and Sport Pedagogy, 1-12. doi: 10.1080/17408989.2017.1372408 * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Bjorbækmo, W. S., & Engelsrud, G. (2011). “My own way of moving” – Movement improvisation in children’s rehabilitation. Phenomenology & Practice, 5(1), 27-47 * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Fuchs, T., & Koch, S. C. (2014). Embodied affectivity: On moving and being moved. Frontier in Psychology, 5 ,508. doi: 10.3389/fpsyg.2014.00508 * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Goodwin, D. L., Lieberman, L. J., Johnston, K., & Leo, J. (2011). Connecting through summer camp: Youth with visual impairments find a sense of community. Adapted Physical Activity Quarterly, 28(1), 40-55. doi: https://doi.org/10.1123/apaq.28.1.40 * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Kvistum, I. (2013). Balansekunstneren. Handikapnytt, 91, 21-25. * Denne PDF-en finner du i Canvas. (OK iflg. Kopieringsavtalen jf. §15 / AGG - Bibl.)
Martiny, K. M. (2015). How to develop a phenomenological model of disability. Medicine, Health Care and Philosophy, 18(4), 553-565. * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Standal, Ø. F., & Jespersen, E. (2008). Peers as resources for learning: A situated learning approach to adapted physical activity in rehabilitation. Adapted Physical Activity Quarterly, 25(3), 208-227. * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Standal, Ø. F. (2011). Re-embodiment: Incorporation through embodied learning of wheelchair skills. Medicine, Health care and Philosophy, 14(2), 177-184. doi:10.1007/s11019-010-9286-8 * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Standal, Ø. F., & Engelsrud, G. (2013). Researching embodiment in movement contexts: Aphenomenological approach. Sport, Education and Society, 18(2), 154-166. doi:10.1080/13573322.2011.608944 * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Standal, Ø. F. (2014). Phenomenology and adapted physical activity: Philosophy and professional practice. Adapted Physical Activity Quarterly, 31(1), 35-48. doi:10.1123/apaq:2012-0064 * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
1 ONLINE RESSURS: Martiny, K. M., & Aggerholm, K. (2015). Ja, vi kan: Et pilotstudie fra HEC Vintercamp 2014. Hentet 28. oktober 2018 fra http://elsassfonden.dk/files/2015/07/HEC-rapport-JaViKan-2.pdf * Denne finnes online/elektronisk: Klikk på denne lenken.
|