1 BOK (minus kap. 8): Hoel, T. L., Dysthe, O. & Hertzberg, F. (2010). Skrive for å lære: Skriving i høyere utdanning (2. utg.). Oslo: Abstrakt forlag. * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA ** Denne boka finnes som lydbok hos NLB: Klikk på denne lenken. NB! Hvem har lånerett hos Norsk lyd- og blindeskriftbibliotek (NLB): Klikk på denne lenken.
UTDRAG FRA 1 BOK: Helle, L. (2017). Å tenke didaktisk. Bergen: Fagbokforlaget. Side 11-29 og 68-183 skal leses: * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA
UTDRAG FRA 1 AVHANDLING: Lannem, A. L. (2011). The role of physical exercise as a stress-coping resource for persons with functionally incomplete spinal cord injury. Doktoravhandling ved Norges idrettshøgskole, Oslo. Side 7-9 og 55-69 skal leses: * Avhandlingen finner du til lån i biblioteket her: ORIA ** Denne finnes også elektronisk: Klikk på denne lenken.
1 ELEKTRONISK ARTIKKEL: Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55(1), 68-78. * Artikkelen finne online: Klikk på denne lenken.
1 DIGITALT KOMPENDIUM som du finner i Canvas: Bentzen, M. (Red.). (2018). FAF310: Tilpasset fysisk aktivitet - grunnleggende prinsipper: Høsten 2018. (Digitalt kompendium). Oslo: Norges idrettshøgskole. ** Denne (PDF) ligger i Canvas.
Innholdet (litteraturlista) til det Digitale kompendiet, alfabetisk i APA-format: Bergem, T. (2014). Handlingsberedskap. I: T. Bergem (Red.), Læreren i etikkens motlys: Innføring i yrkesetisk tenkning og praksis (3. utg) (s. 142-167). Oslo: Gyldendal Akademisk.
Bergem, T. (2014). PARK-modellen – en profesjonsetisk beslutningsmodell. I: T. Bergem (Red.), Læreren i etikkens motlys: Innføring i yrkesetisk tenkning og praksis (3. utg) (s. 168-183). Oslo: Gyldendal Akademisk.
Bouffard, M. & Strean, W. B. (2003). Critical thinking and professional preparation. I: R. D. Steadward, G. Wheeler & E. Watkinson (Eds.), Adapted physical activity. (s. 1-10). Edmonton: University of Albert Press.
Manger, T. & Wormnes, B. (2015). Mestringsforventning. I: T. Manger & B. Wormnes (Red.), Motivasjon og mestring: Utvikling av egne og andres ressurser. (s. 113-136). Bergen: Fagbokforlaget.
Molander, A. & Terum, L. I. (2008). Profesjonsstudier: En introduksjon. I: A. Molander & L. I. Terum (Red.), Profesjonsstudier. (s. 13-26). Oslo: Universitetsforlaget.
Morisbak, I. & Standal, Ø. F. (2006). Rehabilitering med tilpasset fysisk aktivitet som virkemiddel. I: A.-M. Kissow & B. Therkildsen (Red.), Kroppen som deltager: Idræt og bevægelse i rehabiliteringen. (s. 146-157). Roskilde: Handicapidrætens videnscenter.
Peitersen, P. (2008). Metode i det pædagogiske og didaktiske univers. I: H. Rønholt & B. Peitersen (Red.), Idrætsundervisning: En grundbog i idrætsdidaktik. (s. 111-133). København: Institut for Idræt.
Peitersen, P. (2008). Nyere pædagogiske handleord - eleven i centrum. I: H. Rønholt & B. Peitersen (Red.), Idrætsundervisning: En grundbog i idrætsdidaktik. (s. 134-143). København: Institut for Idræt.
Reid, G. (2003). Defining adapted physical activity. I: R. D. Steadward, G. Wheeler & E. Watkinson (Eds.), Adapted physical activity. (s. 11-25). Edmonton: University of Albert Press.
Standal, Ø. (2012). Læring i rehabilitering: Eit sosiokulturelt perspektiv I: P. K. Solvang & Å. Slettebø (Red.), Rehabilitering: Individuelle prosesser, fagutvikling og samordning av tjenester. (s. 147-159). Oslo: Universitetsforlaget. |