1 BOK: Dahlén, P. (2008). Sport och medier: En introduktion. Kristiansand: IJ-forlaget. * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA
1 DIGITALT KOMPENDIUM - ligger i Canvas: Heyerdahl, G. S. (Red.). (2018). IS220: Idrett og media: Våren 2019. (Digitalt kompendium). Norges idrettshøgskole. ** Denne PDF-en finner du i Canvas.
Innholdet (litterturlista) til det Digitale kompendiet, alfabetisk i APA-format: Kristiansen, H.-I. & Nordhaug, O. (2010). Retorikk i teori og praksis. I: H.-I. Kristiansen & O. Nordhaug (Red.), Retorikk, idrett og samfunn. (s. 21-37). Oslo: Forlag1.
Kristiansen, E. & Lines, G. (2014). Media. I: A. Papannoiu & D. Hackfort (Eds), Routledge companion to sport and exercise psychology: Global perspectives and fundamental concepts. (s. 236-250). New York: Taylor & Francis.
Nordhaug, O. (2010). Idrett, retorikk og samfunn. I: H.-I. Kristiansen & O. Nordhaug (Red.), Retorikk, idrett og samfunn. (s. 13-20). Oslo: Forlag1.
Radmann, A. (2012). The new media and hooliganism: Constructing media identities. I: R. Krøvel & T. Roksvold (Eds.), We love to hate each other: Mediated football fan culture. (s. 171-189). Gøteborg: Nordicom.
Young, K. (2000). Sport and violence. I: J. Coakley & E. Dunning (Eds.), Handbook of sports studies. (s. 382-407). London: Sage.
6 ELEKTRONISKE ARTIKLER:
NB! For å åpne de elektroniske artiklene når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN: Klikk på denne lenken.
Filo K., Lock D. & Karg A. (2015). Sport and social media research: A review. Sport Management Review, 18, 166-181. doi: 10.1016/j.smr.2014.11.001 * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Hanstad, D. V. & Skille, E. A. (2010). Journalisters syn på samarbeidet med den norske OL-troppen under vinterlekene i Vancouver 2010. Norsk Medieskrift, 17(4), 348–363. * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Haynes R., Hadland, A. & Lambert, P. (2017). The state of sport photojournalism: Concepts, practice and challenges. Digital Journalism, 5(5), 1-17. Hentet 22. oktober 2018 fra: https://dspace.stir.ac.uk/bitstream/1893/24457/1/S1%20Haynes%20et%20al%20Sports%20J%20special%20last%20revisions.pdf * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Helland, K. (2007). "Changing sports, changing media: Mass appeal, the sports/media Complex and TV sports rights". Nordicom Review, Jubilee Issue, 105-119. * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Lee, M., Kim, D., Williams, A. S. & Pedersen, P. M. (2016). Investigating the Role of Sports Commentary: An analysis of media-consumption behavior and programmatic quality and satisfaction. Journal of Sports Media, 11(1), 145-167. doi: 10.1353/jsm.2016.0001. * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Sisjord, M. K. & Kristiansen, E. (2008). Serious athletes or media clowns? Female and male wrestlers' perceptions of media constructions. Sociology of Sport Journal, 25(3), 350-368. * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken. |