8 BOKKAPITLER som du finner som PDF-er i Canvas: Attarian. A. (2014). Introduction to risk management. I: A. Attarian, Risk management in outdoor and adventure programs: Scenarios of accidents, incidents, and misadventures. (s. 1-15). Champaign, Ill.: Human Kinetics.
Eriksen, J. W. (2008). Å være i natur. I: R. Säfvenbom & A. M. Sookermany (Red.), Kropp, bevegelse og energi: I den grunnleggende soldatutdanningen. (s. 283-292). Oslo: Universitetsforlaget.
Illeris, K. (2012). Læringens helhet. I: K. Illeris (Red.), Læring. (s. 155-187). Oslo: Gyldendal akademisk.
Illeris, K. (2012). Barrierer mot læring. I: K. Illeris (Red.), Læring. (s. 188-211). Oslo: Gyldendal akademisk.
Lycke, K. H. (2006). Erfaringsbasert læring: Caseundervisning, problembasert læring og prosjektarbeid. I: H. I. Strømsø, K. H. Lycke & P. Lauvås (Red.), Når læring er det viktigste: Undervisning i høyere utdanning. (s. 157-176). Oslo: Cappelen Akademisk Forlag.
Martinsen, Ø. L. (2009). Selvledelse. I: Ø. L. Martinsen (Red.), Perspektiver på ledelse (3. utg.). (s. 325-354). Oslo: Gyldendal Akademisk.
Nielsen, K. & Kvale, S. (2014). Mesterlære som aktuell læringsform. I: K. Nielsen & S. Kvale (Red.), Mesterlære: Læring som sosial praksis. (s. 17-33). Oslo: Gyldendal Akademisk.
Pindard, T. (2018). Helse, miljø og sikkerhet på organisert tur. I: L. I. Magnussen & T. Vold, Friluftsliv og guiding i natur: Teori og praksis. (s. 135-152). Oslo: Universitetsforlaget.
Tordsson, B. (2014). Det gode pædagogiske håndelag. I: B. Tordsson (Red.), Perspektiv på friluftslivets pædagogik. (s. 205-231). København: Books on demand.
5 ELEKTRONISKE ARTIKLER: Dreyfus, S. E. (2004). The Five-Stage Model of adult skill acquisition. Bulletin of Science Technology & Society, 24(3), 177-181. doi: 10.1177%2F0270467604264992 * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken. ** NB! For å åpne denne når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN: Klikk på denne lenken.
Elmholdt, C. (2006). Fjellet som læringslandskap: Et intervju med Marius Morstad. Tidsskrift for Kvalitativ Metodeudvikling, 40, 54-62. * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Høyem, J. (2004). Egen utviklingsplan og refleksjonsnotater: Verktøy for selvstyrt læring i friluftslivsfaget. Kroppsøving, 54(6), 16-18. * Artikkelen finnes som PDF i Canvas. (OK iflg. Kopieringsavtalen jf. §15 / AGG - Bibl.)
Scarantino, A. (2002). Affordances explained. Philosophy of Science, 70(5), 949-961. doi: 10.1086/377380. * Artikkelen finnes som PDF i Canvas. (OK iflg. Kopieringsavtalen jf. §15 / AGG - Bibl.)
Snowden, P. (2004). The Presidential Address: Knowing how and knowing that: A distinction reconsidered. Proceedings of Aristotelian Society: New Series, 104, 1-29. * Artikkelen finnes som PDF i Canvas. (OK iflg. Kopieringsavtalen jf. §15 / AGG - Bibl.) |