1 BOK: Dahlén, P. (2008). Sport och medier: En introduktion. Kristiansand: IJ-forlaget. * Boka finner du til lån i biblioteket her: ORIA
1 DIGITALT KOMPENDIUM - ligger i Canvas: Heyerdahl, G. S. (Red.). (2019). IS220: Idrett og media: Høsten 2019 (Digitalt kompendium). Norges idrettshøgskole. ** Denne PDF-en finner du i Canvas.
Innholdet (litterturlista) til det Digitale kompendiet, alfabetisk etter den nye nasjonale APA-standarden: Kristiansen, H.-I., & Nordhaug, O. (2010). Retorikk i teori og praksis. I H.-I. Kristiansen & O. Nordhaug (Red.), Retorikk, idrett og samfunn (s. 21-37). Oslo: Forlag1.
Kristiansen, E., & Lines, G. (2014). Media. I A. Papannoiu & D. Hackfort (Eds), Routledge companion to sport and exercise psychology: Global perspectives and fundamental concepts (s. 236-250). New York: Taylor & Francis.
Nordhaug, O. (2010). Idrett, retorikk og samfunn. I H.-I. Kristiansen & O. Nordhaug (Red.), Retorikk, idrett og samfunn (s. 13-20). Oslo: Forlag1.
Radmann, A. (2012). The new media and hooliganism: Constructing media identities. I R. Krøvel & T. Roksvold (Eds.), We love to hate each other: Mediated football fan culture (s. 171-189). Gøteborg: Nordicom.
Young, K. (2000). Sport and violence. I J. Coakley & E. Dunning (Eds.), Handbook of sports studies (s. 382-407). London: Sage.
7 ELEKTRONISKE ARTIKLER:
NB! For å åpne de elektroniske artiklene når du ikke er på skolen, må du logge deg inn via VPN: Klikk på denne lenken.
Delorme, N., & Testard, N. (2015). Sex equity in French newspaper photographs: A content analysis of 2012 Olympic Games by L'Equipe. European Journal of Sport Science, 15(8), 757-763. http://doi.org/10.1080/17461391.2015.1053100?needAccess=true * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Filo K., Lock D., & Karg A. (2015). Sport and social media research: A review. Sport Management Review, 18(2), 166-181. https://doi.org/10.1016/j.smr.2014.11.001 * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Geurin-Eagleman, A., & Burch, L. (2016). Communicating via photographs: A gendered analysis of Olympic athletes’ visual self-presentation on Instagram. Sport Management Review, 19(2),133-145. https://doi.org/10.1016/j.smr.2015.03.002 * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Hanstad, D. V., & Skille, E. A. (2010). Journalisters syn på samarbeidet med den norske OL-troppen under vinterlekene i Vancouver 2010. Norsk Medieskrift, 17, 348–363. Hentet fra https://www.idunn.no/nmt/2010/04/art10 * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Helland, K. (2007). "Changing sports, changing media: Mass appeal, the sports/media Complex and TV sports rights". Nordicom Review, Jubilee Issue, 105-119. * Denne PDF-en ligger i Canvas. (OK iflg. Kopieringsavtalen jf. §15 / AGG - Bibl.)
Lee, M., Kim, D., Williams, A. S., & Pedersen, P. M. (2016). Investigating the Role of Sports Commentary: An analysis of media-consumption behavior and programmatic quality and satisfaction. Journal of Sports Media, 11(1), 145-167. https://doi.org/10.1353/jsm.2016.0001. * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken.
Sisjord, M. K., & Kristiansen, E. (2008). Serious athletes or media clowns? Female and male wrestlers' perceptions of media constructions. Sociology of Sport Journal, 25(3), 350-368. https://doi.org/10.1123/ssj.25.3.350 * Artikkelen finnes online: Klikk på denne lenken. |