Vakttjenesten

Serviceerklæring for vakttjenesten

Publisert 5. okt. 2023 09:30 - Sist endret 15. nov. 2023 11:28

1. Overordnet mål

Vakttjenesten skal sørge for at høgskolens anlegg og utstyr bare blir brukt av de som har lovlig tilgang til det, og at gjeldende bruks-, sikkerhets- og ordensregler blir fulgt i tråd med reglement.

2. Produkt- /tjenestebeskrivelse

  • Vakttjeneste kveld og helg
  • Betjening av sentralbord og servicetorget
  • Utlån av nøkler og utstyr til studenter, ansatte og leietakere
  • Brannvern og forebyggende sikkerhetsarbeid (videoovervåking, alarmer)
  • Yte førstehjelp ved skader og ulykker (inkl. HLR)
  • Sikring av skolen med kontroll av adgangskontrollsystem og låsing av dører

3. Servicemål

  • Veilede og legge til rette for leietakere, studenter og ansatte
  • Yte service for NIHs brukere og følge opp leieavtaler
  • Informere om relevante tilbud og tjenester ved NIH 
  • Yte akutt teknisk hjelp ved bruk av teknisk utstyr
  • Sørge for at anlegg og lokaler er ryddig og at utstyr er på plass
  • Sørge for at resepsjonsområdet er ryddig
  • Tilsyn med all ferdsel på anleggene
  • Sørge for forebyggende arbeid for å hindre uønskede situasjoner og hendelser
  • Rapportere hendelser, ulykker og avvik til administrasjonen for videre oppfølging og informasjon
  • Ved alvorlige hendelser, kunne stenge anlegg og lokaler

4. Tilgjengelighet

  • Vakttjenesten betjener NIH hverdager fra kl. 16.00-22.00 og lørdag/søndag normalt mellom kl. 09.00-18.00.

5. Forutsetninger

  • Vakttjenesten skal alltid være tilstede ved organisert bruk av NIH
  • Vakttjenesten skal kunne påpeke avvik og uønskede hendelser, samt bortvise personer som ikke har lovlig adgang til skolens område

6. Tilbakemeldinger

Vi ønsker tilbakemeldinger fra våre brukere/leietakere. Dette kan gjøres ved å kontakte Servicetorget eller utleie@nih.no