1. Overordnet mål
Vakttjenesten skal sørge for at høgskolens anlegg og utstyr bare blir brukt av de som har lovlig tilgang til det, og at gjeldende bruks-, sikkerhets- og ordensregler blir fulgt i tråd med reglement.
2. Produkt- /tjenestebeskrivelse
- Vakttjeneste kveld og helg
- Betjening av sentralbord og servicetorget
- Utlån av nøkler og utstyr til studenter, ansatte og leietakere
- Brannvern og forebyggende sikkerhetsarbeid (videoovervåking, alarmer)
- Yte førstehjelp ved skader og ulykker (inkl. HLR)
- Sikring av skolen med kontroll av adgangskontrollsystem og låsing av dører
3. Servicemål
- Veilede og legge til rette for leietakere, studenter og ansatte
- Yte service for NIHs brukere og følge opp leieavtaler
- Informere om relevante tilbud og tjenester ved NIH
- Yte akutt teknisk hjelp ved bruk av teknisk utstyr
- Sørge for at anlegg og lokaler er ryddig og at utstyr er på plass
- Sørge for at resepsjonsområdet er ryddig
- Tilsyn med all ferdsel på anleggene
- Sørge for forebyggende arbeid for å hindre uønskede situasjoner og hendelser
- Rapportere hendelser, ulykker og avvik til administrasjonen for videre oppfølging og informasjon
- Ved alvorlige hendelser, kunne stenge anlegg og lokaler
4. Tilgjengelighet
- Vakttjenesten betjener NIH hverdager fra kl. 16.00-22.00 og lørdag/søndag normalt mellom kl. 09.00-18.00.
5. Forutsetninger
- Vakttjenesten skal alltid være tilstede ved organisert bruk av NIH
- Vakttjenesten skal kunne påpeke avvik og uønskede hendelser, samt bortvise personer som ikke har lovlig adgang til skolens område
6. Tilbakemeldinger
Vi ønsker tilbakemeldinger fra våre brukere/leietakere. Dette kan gjøres ved å kontakte Servicetorget eller utleie@nih.no