Formål
Hensikten med prosjektet er å utforske hvordan idrettsorganisasjoner kan implementere og markedsføre miljømessig bærekraft mens etikk og transparens ivaretas i kommunikasjonen.
Prosjektbeskrivelse
Prosjekter består av tre studier
Studie 1: For å operasjonalisere prosjektets mål og objektiver, vil det først gjennomføres en litteraturstudie om kommunikasjon av miljømessig bærekraft innen idretten. Formålet med litteraturstudien er å undersøke nåværende praksis, holdninger, og forståelse knyttet til sportsindustriens kommunikasjon av klima-og miljøinnsats.
Studie 2: Det vil bli gjennomført dybdeintervjuer med markedsførings- og kommunikasjonsansatte i internasjonale idrettsorganisasjoner for å få innsikt i profesjonelles nåværende forståelse av kommunikasjon av miljømessig bærekraft.
Studie 3: Til slutt vil det utarbeides et rammeverk for å veilede etisk kommunikasjon av miljømessig bærekraft. Et slikt rammeverket vil være designet for å hjelpe organisasjoner med å formidle budskap om klima og miljø på en etisk forsvarlig måte, i samsvar med nåværende organisatoriske initiativer og rapportering.