Bilde av Imre van Kraalingen

Imre van Kraalingen

English version of this page Institutt for lærerutdanning og friluftslivsstudier
Stipendiat
E-post
imrevk@nih.no
Telefon
+4723262255

Forskning

Friluftslivsstudier, digitalisering, mobilteknologi, ungdomskultur, bærekraft, naturfilosofi, og miljøetikk

 

Undervisning

Friluftsliv, kultur og samfunn; bacheloroppgave; naturfilosofi og langsomt friluftsliv; ungdomskultur; miljøetikk; veiledning. 

 

Kort biografi

Imre van Kraalingen er doktorgradsstipendiat ved institutt for lærerutdanning og friluftslivsstudier. Per dags dato jobber hun med prosjektet "the role and impact of mobile technology in higher outdoor education", hvor hun ønsker å utforske hvordan mobilteknologi blir brukt i friluftslivsstudier, og hvordan dette påvirker læreres og elevers opplevelser av utendørslæring i Norge.

Imre har en bakgrunn i Kulturell Antropologi og Sosiologisk Utvikling (Universitetet i Utrecht), og har en mastergrad i Miljø og Utvikling (Universitetet i Oslo). Imre har tidligere vært involvert i CICERO og i Arne Næss-programmet.

Imre også leder prosjektet Outdoor Studies Forum.

Publikasjoner

  • van Kraalingen, Imre & Beames, Simon (2024). Presence and (dis)connectedness – the influence of smartphones usage on human–nature and human–human interactions in outdoor studies. Frontiers in Education. ISSN 2504-284X. 9. doi: 10.3389/feduc.2024.1369591.
  • Hills, David; van Kraalingen, Imre & Thomas, Glyn J. (2023). The Impact of Technology on Presence in Outdoor Education. Journal of Experiential Education (JEE). ISSN 1053-8259. doi: 10.1177/10538259231202452.
  • van Kraalingen, Imre; Hills, Dave; Reed, Jack; Beames, Simon & Munge, Brendon (2022). Digital technology and networked spaces in outdoor education: reflections upon presenting at an international webinar. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning. ISSN 1472-9679. doi: 10.1080/14729679.2022.2127112. Fulltekst i vitenarkiv
  • Beames, Simon; Høyem, Jannicke; van Kraalingen, Imre; Eriksen, Jørgen Weidemann; Vold, Thomas & Abelsen, Kristian [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2022). The Jacket: Making Sustainable Clothing Choices in Outdoor Education. Canadian Journal of Environmental Education (CJEE). ISSN 1205-5352. Fulltekst i vitenarkiv
  • van Kraalingen, Imre (2022). Theorizing Technological Mediation in the Outdoor Classroom. Postdigital Science and Education. ISSN 2524-485X. doi: 10.1007/s42438-022-00315-2. Fulltekst i vitenarkiv
  • Reed, Jack; van Kraalingen, Imre & Hills, Dave (2022). Call for papers for special issue on digital technology and networked spaces in adventure education and outdoor learning. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning. ISSN 1472-9679. doi: 10.1080/14729679.2022.2055587.
  • van Kraalingen, Imre (2021). A systematized review of the use of mobile technology in outdoor learning. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning. ISSN 1472-9679. doi: 10.1080/14729679.2021.1984963. Fulltekst i vitenarkiv

Se alle arbeider i Cristin

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 17. okt. 2023 13:10 - Sist endret 13. des. 2023 14:35