Prosjekter
Ingen pågående prosjekter
Forskning
Praksisnær forskning og sammenknytning av undervising-forskning-utvikling.
Læring og undervisning i høyere utdanning, lærerutdanning, praktikerforskning (f.eks selvstudie-metodologien), kontinuerlig profesjonell læring, og modellbasert undervisningspraksis.
Undervisning
Profesjonsfag, praktisk-pedagogiske fag, modellbasert praksis, universitetspedagogikk, undervisningsplanlegging.
Kort biografi
Mats er førsteamanuensis ved Institutt for lærerutdanning og friluftslivsstudier (50%) og ved NIHs læringssenter (50%). I sin doktorgrad forsket Mats på læring og undervisning i lærerutdanningen på NIH hvor han tok sikte på å styrke forskningen som belyser læringsprosesser i lærerutdanneres undervisning og profesjonelle utvikling.
Hordvik har en mastergrad i idrettsvitenskap fra NIH med læring og coaching som spesialfelt. Tittelen på masteroppgaven var ‘Læring gjennom videofeedback: et aksjonsforskningsprosjekt om hvordan anvende video for å bidra til eget lags utvikling’.
Etter endt mastergrad har Mats også jobbet som kroppsøvings- og idrettsfagslærer i videregående skole. Han har i tillegg over 12 års erfaring som trener for gutte- og jentelag i håndball.