Sondre Sæther

English version of this page Institutt for lærerutdanning og friluftslivsstudier
Stipendiat
E-post
sondresa@nih.no
Telefon
+4723262277

Forskning

Lek i kroppsøving, kvalitativ metode, utdanningsvitenskap.

 

Undervisning

 

Kroppsøvingspedagogikk, læreplanteori, lek i kroppsøving.

Kort biografi

Sondre Sæther er ansatt som stipendiat ved ILF. Hans doktorgradsprosjekt retter seg mot lek i kroppsøving, med et spesielt fokus på lek på ungdomsskolen og vg1. Han er utdannet faglærer i kroppsøving og idrettsfag. Sondre underviser på lærerutdanninga på NIH, hovedsakelig med profesjonsrettede pedagogiske emner og har en særlig interesse for lek, læreplanutvikling, politikkutforming og kroppsøvingspedagogikk.

Publikasjoner

  • Sæther, Sondre; Borgen, Jorunn Spord & Leirhaug, Petter Erik (2023). Structuring play in physical education. Sport, Education and Society. ISSN 1357-3322. doi: 10.1080/13573322.2023.2283782.
  • Sæther, Sondre; Borgen, Jorunn Spord & Leirhaug, Petter Erik (2022). Lek i læreplanene i kroppsøving - historisk konseptualisering. Acta Didactica Norden (ADNO). ISSN 2535-8219. 16(3). doi: 10.5617/adno.8977.

Se alle arbeider i Cristin

  • Sæther, Sondre; Leirhaug, Petter Erik & Borgen, Jorunn Spord (2023). Play in Phyiscal Education - How teachers understand and include play in their teaching.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 17. okt. 2023 13:13 - Sist endret 5. mars 2024 11:12