| | | |
| Fysisk aktivitet og funksjonshemming |
| | | | |
| Gjennom studiet lærer studentane å leggje til rette for fysisk aktivitet, idrett, kroppsøving og friluftsliv (heretter: bevegelsesaktivitetar) til menneske med funksjonshemmingar. Studiet har ei pedagogisk og praksisnær tilnærming, der studentane skal engasjere seg i refleksjonar omkring det møtet som oppstår mellom pedagogen, bevegelsesaktiviteten og deltakaren, samt den konteksten som oppstår i dette møtet. Det blir først og fremst lagt vekt på sosiokulturelle og fenomenologiske forståingar av funksjonshemming. Etter avslutta studium skal studentane vere kvalifiserte for arbeid med menneske med funksjonshemmingar og bevegelsesaktivitetar innan skule, frivillige organisasjonar og rehabilitering. Studentar som gjennomfører studiet og har faglærarutdanning i kroppsøving, vil kunne bruke tittelen spesialpedagog i kroppsøving. Studiet blir gjennomført i samarbeid med Beitostølen helsesportsenter.
|
| | |
| Kunnskap Kandidaten: - har brei kunnskap om idrettspedagogisk arbeid retta mot menneskje med funksjonshemmingar
- har kunnskap om ulike måtar å forstå funksjonshemming på
- kjenner til forskings- og utviklingsarbeid og relevante offentlege dokument på fagområdet fysisk aktivitet og funksjonshemming
- kan oppdatere sin kunnskap på fagområdet fysisk aktivitet og funksjonshemming
- har kunnskap om den historiske utviklinga av fagområdet fysisk aktivitet og funksjonshemming og kva for særtrekk og plass det har i samnfunnet
Ferdighet Kandidaten: - kan nytte fagleg kunnskap i tilrettelegging av bevegelsesaktivitetar for menneskje med funksjonshemmingar
- kan reflektere over eigen fagleg praksis og justere denne under rettleiing
- kan finne, vurdere og vise til informasjon og fagstoff, og framstille dette slik at det svarar på ei problemstilling
- kjenner til relevante idrettspedagogiske verktøy, teknikkar og uttrykksformer
Generell kompetanse Kandidaten: - har innsikt i etiske problemstillingar i idrettspedagogisk arbeid med menneskje med funksjonshemmingar
- kan planlegge og gjennomføre varierte arbeidsoppgåver og prosjekt, åleine og saman med andre
- kan munnleg, skriftleg og med andre relevante uttrykksformer formidle sentralt fagstoff
- kan utveksle synspunkt og erfaringar med andre som arbeider med idrettspedagogiske tiltak, og gjennom dette bidra til utvikling av god praksis
|
| | |
| Studentane vil møte ulike former for undervisning og praksis. Undervisninga skjer både i plenum og i grupper der ein arbeider med sentrale tekstar og reflekterer over erfaringar som blir gjort i praksis. Det blir lagt stor vekt på studentaktive læringsformer. Det er difor forventa at studentane er tilstades også utanom den timeplanfesta undervisninga. Opptakskrav Gruppe 1: - Søkjarar med bachelorgrad i idrettsvitskap inkl. første år bachelor idrettsvitskap/idrett årsstudium.
- Søkjarar med bachelorgrad i helse- eller sosialfag samt første år bachelor idrettsvitskap/idrett årsstudium.
Gruppe 2: - Søkjarar med to års høgare idrettsvitskapeleg utdanning, der det eine året er første år bachelor idrettsvitskap/idrett årsstudium.
- Søkjarar med første år bachelor idrettsvitskap/idrett årsstudium og eitt års pedagogisk utdanning.
- Søkjarar med bachelorgrad i helse- eller sosialfag samt at det gjennom utdanning og/eller erfaring vert dokumentert kunnskap om idrettsfag.
Søkjarar i gruppe 1 skal rangerast foran søkjarar i gruppe 2.
|
| | |
| Emnekode | Emnenavn | Studiepoeng | Tidspunkt | Ansvarlig | FAF310 | Tilpassa fysisk aktivitet - grunnleggjande prinsipp | 10 sp | Haust | Øyvind Standal | FAF311 | Læring, pedagogikk og tilpassa fysisk aktivitet | 10 sp | Haust | Gro Rugseth | FAF312 | Kroppsøving og idrett for personar med funksjonshemmingar | 10 sp | Haust og vår | Øyvind Standal | FAF313 | Fysisk aktivitet i psykisk helsevern | 10 sp | Vår | Anders Farholm | FAF314 | Praksislæring | 10 sp | Haust og vår | Gro Rugseth | FAF315 | Kroppsleg læring | 10 sp | Vår | Gro Rugseth | | Instruktørkurs i HLR - Førstehjelp | | | Bjørn Harald Olstad |
| | |
| Emnekode | Emnenavn | Innledning | FAF310 | Tilpassa fysisk aktivitet - grunnleggjande prinsipp | I dette emnet blir dei sentrale prinsippa for å tilpasse fysisk aktivitet for menneske med funksjonshemmingar teke opp. Grunnleggande sett dreier dette seg om å fokusere på potensialet for bevegelse hos deltakarane heller enn dei medisinske konsekvensane av funksjonshemming. Gjennom å analysere og forstå tilhøvet mellom deltakarane sine føresetnader og dei rammene aktiviteten set, prøver ein å utvide rammene for deltaking, slik at alle får utfalde seg og utforske sine mogelegheiter i bevegelse. | FAF311 | Læring, pedagogikk og tilpassa fysisk aktivitet | Dette emnet tek føre seg sentrale, pedagogiske tema i arbeidet med andre menneske sine erfaringar av bevegelse. Gjennom casestudie av eit utval funksjonshemmingar, som blir kasta lys over ved hjelp av levde erfaringar og medisinsk kunnskap, er hensikta å syne fram korleis idrettspedagogiske tiltak kan tillempast på ein produktiv og taktfull måte. Utvalet av case blir gjort saman med studentane. På denne måten blir idrettspedagogar si rolle i tverrfaglege samarbeid synleggjort, samt deira rolle i deltakaren sin læringsprosess. | FAF312 | Kroppsøving og idrett for personar med funksjonshemmingar | Dette kurset skal gi basiskunnskap om kroppsøvingsfaget, samt den nasjonale og internasjonale idretten for personar med ulike funksjonshemmingar. Ideologien om inkludering/integrering har vore ein sterk, samfunnsmessig trend over dei siste tiåra. I dette emnet blir inkludering tematisert frå forskjellige perspektiv, her iblant kjønn, klasse og etnisitet. Kurset skal undersøkje kva for konsekvensar desse perspektiva har hatt og har i høve til kroppsøving og idrettsorganisasjonar. | FAF313 | Fysisk aktivitet i psykisk helsevern | Dette emnet skal kvalifisere studentene til å bruke fysisk aktivitet i psykisk helsearbeid. Psykisk helsearbeid består av å fremme psykisk helse og å redusere konsekvensene av psykiske lidelser. Studenten skal gjennom kurset utvikle sin forståelse for og evne til å hjelpe mennesker med ulike typer psykiske problemer, og styrke individets evne til å bygge egne ressurser og mestre sin livssituasjon ved hjelp av fysisk aktivitet. | FAF314 | Praksislæring | Gjennom studieåret skal studentane aktivt delta i praksislæring i ulike samanhengar der tilpassa fysisk aktivitet finn stad. Denne modulen tek sikte på å få studentane til å reflektere over desse erfaringane, slik at desse blir gjort om til meiningsfull praksislæring. Læringa som skjer i praksis vil bli sett i samanheng med dei andre modulane i studiet. | FAF315 | Kroppsleg læring | Dette emnet tek opp kroppsleg læring og motorikk i lys av bevegelse som erfart fenomen, noko som vil seie at bevegelse alltid skaper meining for den som beveger seg. Gjennom undervisninga i dette emnet skal studentane bli i stand til å arbeide med utforskande bevegelsesformer i ulike rom inne og ute. Vidare skal studentane få erfaring med leik, improvisasjon, berøring/kontakt og bruk av objekt, film osv, slik at dei blir stimulert til å bevege seg åleine eller saman med andre. | | Instruktørkurs i HLR - Førstehjelp | Omfang: 10 undervisningstimer inkl. praksis (gjennomføring av den praktiske delen på grunnkurset med en gruppe elever/studenter). |
| | |
| Emnekode | Emnenavn | Vurdering | FAF310 | Tilpassa fysisk aktivitet - grunnleggjande prinsipp | Praktisk-metodisk gruppeeksamen med to dagar førebuing. Det skal også leverast ein skriftleg rapport på inntil 2000 ord. Bestått/ikkje bestått.
| FAF311 | Læring, pedagogikk og tilpassa fysisk aktivitet | Individuell skuleeksamen, 4 timar, ingen hjelpemiddel. Graderte karakterar. | FAF312 | Kroppsøving og idrett for personar med funksjonshemmingar | - Gruppepresentasjon. 4-6 studentar, presentasjon ca. 20 min. Bestått/ikke bestått. Oppgave blir vald i samråd mellom studentane og emneansvarleg/førelesar.
- Individuell skriftlig heimeeksamen. Studentane skal arbeide med oppgåva gjennom emnet. Tema blir utarbeidd i samråd mellom studenten og emneansvarlig. Maks. 3000 ord. Gradert karakter.
| FAF313 | Fysisk aktivitet i psykisk helsevern | Skriftlig gruppeeksamen med praktisk framlegging med tilbakemelding ca. 1 uke før innlevering av det. Bestått/ ikke-bestått. Individuell kortsvarseksamen, 2 timer. Bestått/ikke-bestått | FAF314 | Praksislæring | 100% oppmøte på praksis. Bestått/ikkje-bestått. Mappevurdering med 4 refleksjonsnotat frå praksis. Bestått/ikkje-bestått. | FAF315 | Kroppsleg læring | Individuell heimeeksamen, inntil 4000 ord. Graderte karakterar. | | Instruktørkurs i HLR - Førstehjelp | Oppmøte: 100% Bestått praksis. Innlevering av oppgave. Hvis kurset er gjennoført ett av de to siste årene gis fritak fra de seks første timene. Det kreves da kun oppmøte til praksisen som er de 4 siste timene. Vi gjør oppmerksom på at oppgaver som leveres i Fronter vil bli kjørt gjennom plagiatkontrollprogrammet Ephorus. |
| |
|