Fysisk aktivitet og funksjonshemming 
Studieprogram
Fysisk aktivitet og funksjonshemming
Programansvarlig
Øyvind Standal
Innledning

Gjennom studiet lærer studentane å leggje til rette for fysisk aktivitet, idrett, kroppsøving og friluftsliv (heretter: bevegelsesaktivitetar) til menneske med funksjonshemmingar. Studiet har ei pedagogisk og praksisnær tilnærming, der studentane skal engasjere seg i refleksjonar omkring det møtet som oppstår mellom pedagogen, bevegelsesaktiviteten og deltakaren, samt den konteksten som oppstår i dette møtet. Det blir først og fremst lagt vekt på sosiokulturelle og fenomenologiske forståingar av funksjonshemming. Etter avslutta studium skal studentane vere kvalifiserte for arbeid med menneske med funksjonshemmingar og bevegelsesaktivitetar innan skule, frivillige organisasjonar og rehabilitering.

Studentar som gjennomfører studiet og har faglærarutdanning i kroppsøving, vil kunne bruke tittelen spesialpedagog i kroppsøving.

Studiet blir gjennomført i samarbeid med Beitostølen helsesportsenter.

Læringsmål

Kunnskap
Kandidaten:

  • har brei kunnskap om idrettspedagogisk arbeid retta mot menneskje med funksjonshemmingar
  • har kunnskap om ulike måtar å forstå funksjonshemming på
  • kjenner til forskings- og utviklingsarbeid og relevante offentlege dokument på fagområdet fysisk aktivitet og funksjonshemming
  • kan oppdatere sin kunnskap på fagområdet fysisk aktivitet og funksjonshemming
  • har kunnskap om den historiske utviklinga av fagområdet fysisk aktivitet og funksjonshemming og kva for særtrekk og plass det har i samnfunnet

Ferdighet
Kandidaten:

  • kan nytte fagleg kunnskap i tilrettelegging av bevegelsesaktivitetar for menneskje med funksjonshemmingar
  • kan reflektere over eigen fagleg praksis og justere denne under rettleiing
  • kan finne, vurdere og vise til informasjon og fagstoff, og framstille dette slik at det svarar på ei problemstilling
  • kjenner til relevante idrettspedagogiske verktøy, teknikkar og uttrykksformer

Generell kompetanse
Kandidaten:

  • har innsikt i etiske problemstillingar i idrettspedagogisk arbeid med menneskje med funksjonshemmingar
  • kan planlegge og gjennomføre varierte arbeidsoppgåver og prosjekt, åleine og saman med andre
  • kan munnleg, skriftleg og med andre relevante uttrykksformer formidle sentralt fagstoff
  • kan utveksle synspunkt og erfaringar med andre som arbeider med idrettspedagogiske tiltak, og gjennom dette bidra til utvikling av god praksis
Organisering og arbeidsformer

Studentane vil møte ulike former for undervisning og praksis. Undervisninga skjer både i plenum og i grupper der ein arbeider med sentrale tekstar og reflekterer over erfaringar som blir gjort i praksis. Det blir lagt stor vekt på studentaktive læringsformer. Det er difor forventa at studentane er tilstades også utanom den timeplanfesta undervisninga.

Opptakskrav

Gruppe 1:

  • Søkjarar med bachelorgrad i idrettsvitskap inkl. første år bachelor idrettsvitskap/idrett årsstudium.
  • Søkjarar med bachelorgrad i  helse- eller sosialfag samt første år bachelor idrettsvitskap/idrett årsstudium.

Gruppe 2:

  • Søkjarar med to års høgare idrettsvitskapeleg utdanning, der det eine året er første år bachelor idrettsvitskap/idrett årsstudium.
  • Søkjarar med første år bachelor idrettsvitskap/idrett årsstudium og eitt års pedagogisk utdanning.
  • Søkjarar med bachelorgrad i  helse- eller sosialfag samt at det gjennom utdanning og/eller erfaring vert dokumentert kunnskap om idrettsfag.

Søkjarar i gruppe 1 skal rangerast foran søkjarar i gruppe 2.    

Faktaboks
EmnekodeEmnenavnStudiepoengTidspunktAnsvarlig
FAF310Tilpassa fysisk aktivitet - grunnleggjande prinsipp10 spHaustØyvind Standal
FAF311Læring, pedagogikk og tilpassa fysisk aktivitet10 spHaustGro Rugseth
FAF312Kroppsøving og idrett for personar med funksjonshemmingar10 spHaust og vårØyvind Standal
FAF313Fysisk aktivitet i psykisk helsevern10 spVårMarit Sørensen
FAF314Praksislæring10 spHaust og vårGro Rugseth
FAF315Kroppsleg læring10 spVårGro Rugseth
Instruktørkurs i HLR - FørstehjelpBjørn Harald Olstad
Obligatoriske emner
EmnekodeEmnenavnVurdering
FAF310Tilpassa fysisk aktivitet - grunnleggjande prinsipp

80% oppmøte på seminartimar (SJÅ TIMEPLAN)

Mappe som består av:

  • Rapport frå praktisk-metodisk gruppeopplegg i praksis på inntil 2000 ord. Gruppene består av 2-3 studentar.
  • 2 produkt frå seminararbeidet

Vurderes til Bestått/Ikkje bestått

FAF311Læring, pedagogikk og tilpassa fysisk aktivitet

80% oppmøte på seminartimar

Mappe som består av:
- 4 produkt frå seminararbeidet, bestått/ikkje bestått

Individuell skuleeksamen, 4 timar, ingen hjelpemiddel. Graderte karakterar. Pensum frå FAF 310 Tilpassa fysisk aktivitet - grunnleggjande prinsipp (10 sp) er føreset kjent til eksamen.

FAF312Kroppsøving og idrett for personar med funksjonshemmingar

80% oppmøte på seminartimar

Mappe som består av:

  • 1 godkjent gruppepresentasjon. Gruppene består av 3-5 studentar
  • 4 produkt frå seminararbeidet, bestått/ikkje bestått

Individuell skriftlig heimeeksamen. Studentane skal arbeide med oppgåva gjennom emnet. Tema blir utarbeidd i samråd mellom studenten og emneansvarlig. Maks. 3000 ord. Gradert karakter. 

 

FAF313Fysisk aktivitet i psykisk helsevernSkriftlig gruppeeksamen med praktisk framlegging med tilbakemelding ca. 1 uke før innlevering av det. Bestått/ ikke-bestått. Individuell kortsvarseksamen, 2 timer. Bestått/ikke-bestått
FAF314Praksislæring

100% oppmøte på praksis. Bestått/ikkje-bestått. Mappevurdering med 4 refleksjonsnotat frå praksis. Bestått/ikkje-bestått.

HLR: Oppmøte: 100%. Bestått praksis. Innlevering av oppgave. Hvis kurset er gjennoført ett av de to siste årene gis fritak fra de seks første timene. Det kreves da kun oppmøte til praksisen som er de 4 siste timene.

FAF315Kroppsleg læring

80% oppmøte på seminartimar

Mappe som består av:

  • 4 produkt frå seminararbeidet og 1 godkjent individuell presentasjon for klassen , bestått/ikkje-bestått


Individuell heimeeksamen, inntil 4000 ord. Graderte karakterar. 

Instruktørkurs i HLR - Førstehjelp

Oppmøte: 100%

Bestått praksis. Innlevering av oppgave.

Hvis kurset er gjennoført ett av de to siste årene gis fritak fra de seks første timene. Det kreves da kun oppmøte til praksisen som er de 4 siste timene.

Vi gjør oppmerksom på at oppgaver som leveres i Fronter vil bli kjørt gjennom plagiatkontrollprogrammet Ephorus.